moe,zwanger en bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door teigetje1, 26 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij zijn er 2 weken geleden achter gekomen dat ik zwanger ben, ik ben nu ongeveer 7/8 weken :D.
    Ook geef in nog steeds volledige bv op verzoek (zo'n 5x per dag) :D.
    Alleen nu komt het, het bv geven is geen probleem, de productie gaat nog niet omlaag, maar ik heb het idee dat ik helemaal leeggezogen word qua energie. Een kleine gup van bijna 8 maanden die nog lekker bij me drinkt en ik ben tegelijk zwanger.
    Ik neem aan dat door die 2 dingen samen mijn energiepeil naar beneden keldert (ik sta moe op en ga moe naar bed), maar stoppen met bv zit niet in mijn planning, omdat dat super gaat, maar wat kan ik doen om mijn energie weer wat omhoog te krijgen?
    Iemand die er ervaring mee heeft?

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Extra rusten als je meisje slaapt en goed je vitamines nemen. Neem je nog zwangerschapsvitamines? Sommige - bijvoorbeeld Gravitamon - zit 50% van de adh (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid), maar Davitamon Mama daar zit 100%. Misschien net dat beetje extra. Is je ijzer wel goed op peil? Ik geloof dat als je binnen het jaar weer zwanger wordt, dat je hb daar flink 'last' van kan krijgen. Floradix is dan een uitstekend middel. Overleg even met je vk, misschien heeft zij nog tips.

Ik was ook zwanger en gaf bv (al was mijn zoon al wat ouder) en dat vraagt toch wat van je lijf. Zeker omdat ik ook nog eens van 3 naar 4 dagen werken ben gegaan in die periode. Een hulp in de huishouding bood echt uitkomst!

En oh ja.... gefeliciteerd!!!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ontzettend moe zijn hoort echt bij die eerste weken van je zwangerschap. Dat herinner ik me vooral van de oudste (en toen gaf ik geen bv).
    Veel rust nemen, zoveel mogelijk uitbesteden en vooral de boel de boel laten, dat werkt volgens mij het beste.

Deel Deze Pagina