Moe.....

Discussion in 'Zwangerschap' started by mama van 2 meiden, Mar 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ooh...ik ben soms zo moe...om 1 of andere reden heb ik voor mezelf de regel gemaakt dat ik pas moe mag zijn met mijn verlof (34 weken)...vind t zo stom dat ik nu soms al zo moe ben.
    Zijn jullie ook veel moe?

Voorbeeldje....
    Gisteren al om half 7 wakker (onnrustige benen....) om half 8 dochter (bijna 2) wakker. Met haar opgestaan ed. Om 9u man wakker gemaakt. Om 10u met z'n allen naar een gordijnenzaak. Daarna naar huis en lunchen, dochter op bed gelegd,toen een uurtje gelegen en geklust in haar nieuwe kamer. Toen dochter (na 3u) wakker werd zijn we nog naar de Hema gegaan en de Gamma. 's Avonds gegeten. nog even gespeeld en toen heeft mijn man gelukkig Iris naar bed gebracht. De rest van de avond voor dood op de bank gezeten.

Aan de ene kant zie ik ook wel dat t een redelijk drukke dag was, maar ik vind t zo overdreven om met 27,5 week al zo moe te zijn.
    Of heb ik echt een afwijking nu??:D

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Dat je moe bent is heel normaal hoor. Er groeit wel een heel mensje in jou op jouw energie. Ik heb echt het idee dat het tegenwoordig een beetje de tendens is dat we "niet moeten zeuren". Je moet een goede vrouw zijn, goede minnares, goede werknemer, je sociale leven helemaal op peil houden en het zwanger zijn...ja...dat doe je er maar even bij... Ik ben ook zo hoor dat ik altijd maar doorga totdat iemand me bij wijze van spreken neerslaat en ik eindelijk eens wat rustiger ga doen. Ik ben vanaf 32 weken al lekker thuis (vakantie en aansluitend verlof) en merk dat ik me een stuk beter voel nu ik gewoon wat rustiger kan doen dan toen ik nog gewoon werkte. Nu denk ik: had ik maar wat beter naar mijn lichaam geluisterd eerder in de zwangerschap dan had ik niet ook al vanaf 20 weken elke keer met harde en gespannen buiken rond gelopen. Dus...als je moe bent, gewoon lekker aan toegeven.

3. essie1973

essie1973 Actief lid

Dec 14, 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat gevoel heb ik ook, niet zeuren, je bent jong en gezond...terwijl ik toch echt begint te merken dat ik niet alles meer kan volhouden, voorbeeldje, afgelopen vrijdag de hele dag van 9 tot ong. 5 de slaapkamer van mijn zoon staan te texen, daarna meteen schoonmaken en zo, nou ik was gisteren helemaal de weg kwijt, moe, en vooral ontmoedigt, lag er gister om 9 uur al in en werd vanmorgen om 9 uur wakker. Je kunt nog zoveel willen, maar je lijf roept je wel terug hoor.

4. redu

redu Bekend lid

Sep 30, 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Meid ik snap dat je moe bent, ik ben al moe als ik lees wat je allemaal gedaan hebt.
    Mijn vorige zs was ik juist de eerste 12 weken moe en nu ben ik ook erg moe.
    Maarja logisch als je een baby van 6 maanden hebt en zwanger bent.
    Maar bij mij ging het juist de laatste maanden heel goed, voelde ik me veel fitter, dus hoop dat dat nu ook is.

gr redu

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik heb dat ook en ik merk dat het me heel erg bezig houdt, dat ik er chaggie van wordt.
    Zo stond ik vanmorgen helemaal klaar om in de tuin te gaan snoeien, maar na (bij wijze van) 3 knipjes was ik al moe en kreeg harde buiken.
    Heb de afgelopen week ook niet bijzonder gezond gegeten, dat wil ook wel helpen. Maar je er gewoon bij neerleggen is nog het beste hoor...
    Ik heb het afgelopen week absurd druk gehad op mn werk en pas vandaag (na 3 dagen) voel ik me weer een beetje mens...

6. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik heb het soms ook hoor, de ene dag gewoon fitter dan de andere dag. Ligt er ook aan hoe ik heb geslapen, als ik slecht slaap (wil nog wel eens voorkomen nu!) dan ben ik de dag erna snel moe van alles. Op zo'n moment maar gewoon even aan toegeven, dat werkt nog het beste.

7. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,789
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou, ook ik heb vaak gedacht: jeetje kom op: je bent 24! Maarja, ik heb moeten leren om het te accepteren en aan mezelf te denken!!! Op het moment is je kleintje het aller belangrijkste.... En als je dan even rustig aan moet doen, dan moet dat maar... Hoe moeilijk het ook is.

Succes!

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ja, ik herken het.
    De eerste 12 weken was ik erg moe, maar kreeg daarna m'n energie wel weer terug. Nu begint de moeheid sinds een week weer helemaal terug te slaan ;).
    Na de kleinste inspanning wil ik wel even graag gaan liggen en lig 's avond tussen 9 en half 10 in bed, uitgeteld. Maar waarvan?? van niet veel bijzonders iig.
    Ik wilde het al gaan aankaarten bij de vk aankomende week, of dit wel normaal is.
    Maar gelukkig ben ik niet de enige hier lees ik.... :p

9. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Ohh meiden,
    Wilde er net een topic voor openen, maar zag dit onderwerp.

Ik ben namelijk ook extreem moe. Vooral nu manlief al een paar dagen weg is voor werk, komt alles natuurlijk op mij neer.
    Onze peuter die tussen de middag niet meer wil slapen ineens, huishouden, druk met van alles en nog wat.

En als ik er nu aan denk dat morgenvroeg de wekker weer gaat om te werken, poeh dan stort ik al bijna in.
    Heb al de neiging om mn werk te bellen dat ik ff een dagje wil bijkomen morgen, maar dat begrijpen ze vast niet, na een weekend...

Pfff.. optijd naar bed dan maar?

10. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    dames die vermoeidheid is echt wel normaal hoor!
    Vooral als je al een kindje hebt, hallo zeg...

Ik hou me maar vast dat als het kindje eenmaal geboren is, dat het dan wel over is, ondanks de gebroken nachten!

Voorbeeldje; ik slaap normaal nooit overdag. Nu slaap ik met gemak 3 uur smiddags en kan savonds nog om half 10 in slaap vallen...

Share This Page