Moe

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mama van 2 meiden, Nov 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik ben moe....en ik vind dat zelf een beetje suf...Ik hoor wel vaker dat veel moeders moe zijn, maar bij mezelf vraag ik me af waarom.
    Ok....heb een PND gehad en ben weer therapeutisch aan t werk, maar eigenlijk gaat dat heel goed; voel me echt prima.
    En uiteraard is een kindje erbij wennen en meer werk, maar...beide dames slapen prima de nachten door en worden meestal pas om 8u wakker. Evi is supermakkelijk en Iris is ook relaxed al is ze wel aan t peuterpuberen ;)

Ik vind t vervelend dat ik me overdag vaak moe voel terwijl ik snachts gewoon aan meer dan voldoende slaap kom...
    Hoe is dit bij jullie?

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    ik ook! ;)
    Peuter puber en baby van 8 weken oud. De jongste slaapt redelijk door 's nachts (00u00 laatste voeding en 5u00 ofzo eerste voeding), alleen overdag slaapt ze weinig. In combi met peuterpuber vreet dit energie ;) En dan heb ik nu nog verlof ;)

3. cookiediva

cookiediva Actief lid

Mar 6, 2009
    309
    1
    16
    Ik heb één kind en ben nog steeds doodmoe! Dus ik vind dat je alle reden hebt om moe te zijn ;).

Onze zoon heeft de eerste acht maanden geen enkele nacht doorgeslapen (en maximaal drie uur aaneengesloten). Daarbij werk ik 4 dagen, gaf ik borstvoeding (vond ik ook een enorme aanslag op mijn lijf en mijn energie) en voelde ik me ook niet goed in mijn vel. Ik weet niet of het normaal is en ik slaap nu ook altijd 7 uur per nacht, maar ik ben nog steeds DOODOP! Ik hoop maar dat het ooit nog overgaat ;)

4. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    even een potje met extra energie vitamines voor mama halen!
    dat scheelt, je voelt je net wat fitter

5. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier ook hoor, Chloé is sinds 2 weken alleen maar met tandjes en van alles en nog wat bezig pfffff doe snachts geen oog dicht!
    Vriendlief slaapt overal doorheen.
    Ik werk (nog) niet en af en toe komen de muren op me af en wil ik weg!!!! Maar ja erg handig met kind dat nog niet kan zitten en vriendlief die de auto nodig heeft:(
    Moet alles lopend doen en tja kijk eens naar het weer buiten pfff daar word ik ook zooooo moe van!

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Sinds ik moeder ben, ben ik chronisch moe. En ik heb maar één kind, en die is al 21 maanden ;)
    Bij mij ligt het probleem toch vooral aan het slapen. Ik ga a. te laat naar bed, en b. ik word 's nachts vaak uit mezelf wakker omdat ik heel licht slaap (ik ben altijd in de moeder-standby-stand), en dan kan ik niet meteen weer in slaap vallen. Ik lig meerdere keren per week 's nachts een uur of langer wakker. Om gek van te worden!!

En momenteel heeft mijn zoontje een periode dat hij vaak eng droomt, dus die wordt momenteel zo'n 3 keer per nacht huilend wakker. Dan moet ik hem even troosten en slaapt hij meteen weer verder, maar mijn nacht is dan dus wel telkens onderbroken. Hij wordt nu ook vroeger wakker dan een tijdje terug...zo tussen 6 en 7 uur. En als je dan zelf pas om 00.30 gaat slapen...tsja (maar als ik vroeg naar bed ga, heb ik niks aan mijn avond, dus dat wil ik dan ook weer niet).

En overdag is het natuurlijk ook gewoon zwaarder dan voorheen, omdat je veel meer te doen hebt, meer aan je hoofd hebt, meer moet organiseren, meer moet multitasken, en ook nog moet werken daarnaast. Ik word daar heel moe van.

7. Newlymom

Newlymom Actief lid

Sep 27, 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Pfff moe moe en nog eens moe,heb hier een peuter lopen van 3;die aan het puberen is,baby 5 weken oud en ik ben ook gewoon kapot aan het eind van de dag! Het is best zwaar,moeder zijn,laat staan als ik straks moet werken weer,manlief vind dat ik veel klaag......

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik klaag er eigenlijk nooit over, maar hier mag het kennelijk: IK BEN OOK MOE!!!:D

Drukke dreumes met gezondheidsklachten, nachtvoedingen en fulltime moederschap zorgen ervoor dat ik moe ben. Wat ik daaraan doe? Gezond eten en veel drinken en proberen op tijd naar bed te gaan, maar ik ben een avondmens en vind vroeg naar bed gaan niet prettig.

Ik zeg altijd tegen mezelf; tropenjaren, dit gaat voorbij!;)

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja hielp dat bij jou? Bij mij niet, helaas.

Ik heb me de afgelopen maanden echt zo moe gevoeld, combinatie van minimaal 3 keer per nacht eruit en 20 uur werken was niet fijn. Nu ik gestopt ben merk ik wel dat ik me beter voel, gelukkig. Slaap meestal het eerste slaapje van Irem rond een uur of 8/9 met haar mee en dat scheelt al zoveel.

10. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Hier ook hoor!!!
    22:00 op bed
    Zoonlief om 19:00
    Genoeg alleen tijd even relaxen op de bank
    Zoonlief om half 8 weer wakker (is netjes van hem)
    MAAR elke dag kapot en ja ook één kindje...

Zeg dan tegen manlief : Ik ga even uitslapen een half uurtje
    *half uurtje later*
    Lig nog steeds met open ogen te staren naar het plafon...
    Het is fysiek NIET mogelijk om uitteslapen!!

11. akang

akang Nieuw lid

Nov 4, 2010
    2
    0
    0
    Photographer
    Thailand
    Ik ben 6 weken geleden bevallen van mijn dochtertje [eerste] en buiten dat de bevalling 22 ur duurde, heb ik er na ook nooit meer langer dan 3 a 4 uur door kunnen slapen, volgens mij bouw je als moeder een niet meer in te halen slaapachterstand op!
    Ik kon een tijdje overal zelfs rechtop slapen maar nu kwam mijn moeder gisteren de kleine halen zodat ik een paar uurtjes kon slapen en heb toen echt de hele middag liggen duimen draaien in bed....slapen op commando lukt dus helaas niet maar wat zou ik graag weer eens een nacht 8 uur aan een stuk slapen.....zucht

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0

je klaagt niet hoor!! Het is gewoon zwaar! Mijn jongste slaapt overdag weinig en de keren dat ik de kids overdag gelijktijdig slapend heb zijn op 1 hand te tellen helaas...
    Blijkbaar mag men tegenwoordig niet af en toe eventjes klagen. Als ik dat doe zegt mn moeder meteen: wees blij dat deze (mn 2de) gewoon met 40 weken is geboren (oudste ruim 8 weken te vroeg geboren). Natuurlijk ben ik daar heel blij om en dankbaar voor, maar dat maakt het niet minder zwaar... Of dan zegt mn vader direct: ja, jij wou 2 kinderen.
    Ik dacht echt dat ik het met 1 zwaar had, maar dit is echt pittig!
    En dan moet mn oudste ook nog eens per week naar de logopedist, moet ik zelf de laatste tijd veel naar de tandarts (omdat er helaas vanalles moet gebeuren, au) en is een boodschapje met 2 kleine kids al best een 'wereldreis' ;)
    Begrijp me niet verkeerd, het is ook heel leuk en gezellig, maar ook wel aanpoten en logistiek ff hannesen

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hoer ook MOE MOE MOE. Ik moet 4 hele dagen van 9 uur per week werken en ben doordeweeks alleen met haar. Ze is niet de gemakkelijkste én krijgt nog 3 x daags BV.

Uitslapen gaat dus niet, uitrusten ook niet, want alles in huis komt doordeweek op mij neer.

Als ik er een grapje van maak, zeg ik wel eens: het is niet voor niets MOE-der. maar geregeld vraag ik me ook wle af, of er ooit nog een tijd komt, dat ik me wel fit en en uitgerust voel..en vrees dat die nooit meer komen gaat....

14. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    moe is nog een understatement..omdat het hier mag, moet ik ook echt even klagen..ben niet moe, meer richting uitgeput..
    onze zoon van bijna 2 is al zn hele leven om 600 wakker, nu sinds de wintertijd 530. dan nog een pittig meisje van bijna 4 die gezellig ook die tijd wakker is..regelmatig trek ik het echt niet meer!

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wel lekker dat je hier even je hart kunt luchten. Want ik zeg tegen de buitenwereld niets meer. Die reageren met 'dat heb je zelf gewild". Tuurlijk..ik wilde dolgraag een kindje, ik hou ook waanzinnig veel van haar, maar dat mijn mooiste wens is vervuld vrijwaart me nog niet van een dreigende burnout

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb 1 zoontje en ben vandaag ook echt moe! vannacht opzich best goed geslapen, mijn zoontje word de laatste tijd helaas s'nachts weer wakker, zo rond een uur of 4 5! ik ga dan ook echt alls hij tussen de middag slaapt even lekker op de bank zitten/liggen en even computeren of tv kijken. hij slaapt zo'n 2 uurtjes soms wat langer dus dan heb ik even tijd daarvoor.

17. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    #17 mamaSuusenTessa, Nov 10, 2010
    Last edited: Nov 10, 2010
    Wat heerlijk om te kunnen zeggen dat je moe bent zonder dat iemand rageert van...ach stel je niet zo aan.
    Ik heb 2 hele drukke dochters van 3,2 jaar.Ja TWEE!
    Hahah dat is druk zeg.De hele dag dansen,lachen en spelen ze om mee heen.De hele dag wordt er gevraagd:Wat doe je nu mama?Wat ga je doen?Wat is dat?Gaan we boodschappen doen?
    Mogen we kleien?Mogen we iets lekkers?
    Het tetteren gaat de hele dag maar door en door.Als mijn 's avonds iets aan me vraagt dan reageer ik heel kortaf.
    Dan kijkt hij verbaasd,en zeg ik,ik ben de hele dag al vragen aan het beantwoorden.Ik werk 20 uur in de week,heerlijk,dan heb ik rust.Overdag doe ik de meeste huishoudelijke taken,de meiden helpen me dan mee.Duurt wel wat langer dan,maar als ze om 19 uur naar bed gaan,dan heb ik de bank voor me eigen(en mijn man natuurlijk).
    Ja ik durf het ook te zeggen...IK BEN MOE!
    (na het plaatsen zag ik dat ik een verkeerde topic zat te lezen,maar laat het toch staan.Moest het toch even kwijt)

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier ook chronisch moe pfff
    Lig meestal om half 9 wel te slapen. Xtra vitamines ed helpen niet echt.
    Nu blijk ik een ijzertekort te hebben ( maar geen bloedarmoede )
    Eerst werd dus mijn hB getest ( = voor bloedarmoede ) maar dat was prima. Maar bleef moe. Dus maar ijzergehalte getest en dat was het .
    Nu dus aan de staaltabletten. Dokter zegt dat het wel 7 weken kan duren. Pfff

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier ook MOE - der.... hihi goed bedacht.

Zonlief wordt hier ook zo'n beetje om half 5 wakker. Als ik eruit ga speentje erin doe, slaapt ie wel weer maar ik ben wel tot een uur of 7 bezig met in en uit bed stappen.... En sinds de laatste weken krijgt ie om 23uur weer een fles want anders wordt het helemaal een drama nacht. Dan wordt ik regelmatig gewoon zelf zomaar nog eens wakker en kan ik niet meteen slapen als ik in bed lig na die fles van 23uur. En als ik voor die fles naar bed ga en dus mn wekker zet voor die fles, kom ik daarna ZEKER niet meer in slaap.

Overdag slapen is echt een ramp met onze kabouter, nee de wereld kan echt niet zonder Tycho en Tycho kan niet zonder de wereld ;)

Doe daar nog eens een mogelijk depressie bij ( zware bevalling, curettage door placenta resten, niet lekker in mn vel) en that's my life :D

Maar ondaks dat mn mannetje dan niet zo best slaapt en ik ontzettend moe ben, wordt ik wel weer blij van die big smile als ik hem 's ochtends uit zn bedje haal voor die eerste fles en kan ik ontzettend in een deuk liggen om hoe schaapachtig die soms kijkt en heerlijk naar hem luisteren naar die babygeluidjes die uit de babyphone komen ( zoals nu)

Liefs

Share This Page