Cadeautjes feestdagen voor dreumes 20 mnd?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Druif78, Nov 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Met de feestdagen voor de deur komen ook weer de vragen: wat wilt je zoontje graag hebben van de Sint???
    Geen idee!!
    Hebben jullie nog tips?

Ik zie in de speelgoedblaadjes alleen van die foeilelijke plastic apparaten met heel veel lawaai :).
    Verder heeft hij al zo veel; de duploblokken die hij voor zn eerste verjaardag had gekregen heb ik laatst pas deels gegeven (en een deel staat nog ingepakt op zolder...).
    ook weet ik niet goed waar zn interesses liggen en wat leuk en uitdagend is voor zijn leeftijd.
    Blokken torens maken met duplo is al een tijd favoriet maar dat heeft ie dus in overvloed. Ballen ook. DVD's ook. Puzzels boeien hem nog niet zo. Hij is gek op boekjes maar die heeft ie ook in overvloed.
    Ark van Noach vind hij maar even boeiend, little people boerderij boeit m niks ( of is hij daar nog te jong voor?).
    Nuttige cadeaus vind ik eigenlijk veel prettiger om te vragen! Maar ja... hij heeft eigenlijk niet veel meer nodig :):)
    Ideen zijn welkom!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Vorig jaar was Eva met Sinterklaas bijna 2. Ze heeft 2 puzzels gekregen (hout, maar zonder nopjes), stickers, een pop en een verzorgingssetje voor de pop.

Ik zou wel voor puzzels gaan, de meeste kinderen vinden dat uiteindelijk wel leuk. En heeft hij al iets van een vormenstoof? Past ook heel goed bij zijn leeftijd!

3. tulip

tulip Niet meer actief

Even kijken een zoontje, hmmm. heb je de karwei folder gehad??? Daar staat een mega gave houten parkeergarage in.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hallo,
    Ik heb voor onze dochter muziekinstrumenten: trommel, xylofoon, trommel; klein duimpjes; kort jakjes; (hello kitty en lego)duplo; houten trein; kleding; poppenbed; boekjes; puzzels;

Ik heb een lijstje gemaakt op www.lijstje.nl en die naar iedereen die hem nodig heeft gestuurd, daar kunnen ze dan het kadootje van hun keuze aanvinken, erg handig lijkt me. In februari wordt ze 2, wat er dan nog op het lijstje staat schuift gewoon door.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Muziek instrumenten daar heeft ie er ook wat van: sambaballen, belletjes aan een stok... maar daar ramt ie een paar keer mee en dan is de lol eraf...

Die parkeergarage klinkt HEEL leuk! aangezien hij ook wel fan is van auto's maar een los autootje maar 2 minuten leuk vindt... Even die folder in de gaten houden!!

Dus toch maar voor de puzzels? Misschien dat ie er nog wat te jong voor is nu? Maar het straks wel leuk vindt dan?

En hebben jullie nog tips voor nuttige dingen?

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

@druif,
    de puzzels beginnen hier nu een beetje interessant te worden, soms lukt het maar meestal niet en is na een paar minuten(ca. 5 min) de lol er ook af. Net als het meetse speelgoed. Ze varieert nogal van speelgoed op een dag.

O, ja we hebben er ook een slee + leuning op staan, die hadden we vorig jaar nog niet, nu wil ik wel één hebben voor als we weer sneeuw krijgen, dan kunnen we eindelijke sleetje rijden.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zit ook een beetje met dit probleem. Ik heb laatst als 'test' een goedkoop little people boerderijtje bij het kruidvat gekocht (was maar een tientje) om te kijken of hij dat leuk zou vinden. Nou niet dus... het boeit hem nog geen minuut.

Maar wat ik wél zeker weet, is dat hij de garage van LP leuk gaat vinden. Want hij is a. gek op auto's, en b. gek op dingen die ergens vanaf rijden/glijden/rollen, dus zo'n garage met helling is dan natuurlijk te gek. Dus die ga ik zeker halen (kost 50 euro bij Bart Smit).

En verder wil ik een flapboekje kopen, want hij is dol op lezen.
    En een simpele op afstand bestuurbare auto (ja dat is herriespeelgoed, maar als hij maar zoet is) van chicco.

Een keukentje vind ik ook geweldig, maar dat krijgt hij al voor zijn verjaardag in januari (met etenswaren erbij).

Heb je al tekenspulletjes? Mijn zoon houdt erg van 'tekenen' met van die kleinduimpje-krijtjes. Je hebt ook van die matten waar je met een waterpen op kan tekenen. Dan vervaagt het na een paar minuten weer en je hebt geen troep.
    Of zo'n magisch tekenbord met een schuifje, waarmee alles gewist kan worden.

Uhm...wat heb je verder nog... een werkbankje met hamer/zaag etc.?
    Badspeelgoed?
    zo'n foam mat met puzzelstukken/cijfers...
    een baby laptop...
    een slee staat inderdaad ook op mijn lijstje. En dan met moonboots en een skibroekje erbij ;)

8. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik zou investeren in iets duurzaams wat leuk blijft, dus inderdaad duplo (bij kruidvat en speelgoedwinkel is ook hele leuke cars-duplo, als hij van auto's houdt is dat misschien ook leuk?).
    Of een houten trein.

Als hij het nu moeilijk vindt om langer met iets te spelen dan lukt het msschien wel als hij nog ietsje ouder is?

9. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

Aug 26, 2008
    1,036
    0
    36
    Mijn zoontje wordt in februari 2.
    Hij krijgt voor sinterklaas en/of zijn verjaardag in ieder geval een duplo trein en een duplo brandweerauto.
    Verder ben ik ook nog een beetje aan het nadenken over wat leuk is. Hij vind in ieder geval alles van 'tuta' interessant (brandweer, politie, ziekenauto etc).
    De little people boerderij en garage heeft hij vorig jaar al voor zijn verjaardag gekregen (minder dan € 20,- op marktplaats en zo goed als nieuw). Garage doet hij meer mee dan met de boerderij.

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    onze oudste is dan ook 20 maanden en hij krijgt van ons het volgende.

* houten visspel,
    * houten puzzle met geluid
    * woordoefenboekjes
    * carspuzzle van foam voor aan de badmuur
    * speelkleedje met straatjes
    * kleine autootjes
    * chuck de sprekende auto
    * kleine boekjes van roary en maanman jim

verder weet ik het even niet meer,
    aan de opa's en oma's hebben we het volgende gevraagd
    * houten treinbaan
    * stickervellen, stiften, kleurboeken altijd goed
    * pyama;s, sloffen, sokken , ook altijd goed
    * krijtjes voor schoolbord
    * magnetisch tekenbord
    etc etc.

vond het ook echt heel moeilijk, voor de oudste van 3 vind ik het alweer veel makkelijker!!

succes in ieder geval!!

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Zo'n mat met waterstift staat ook op het verlanglijstje! Zo'n garage klinkt idd ook wel wat voor onze zoon. Hij houdt ook van alles wat rolt en rijdt.
    Verder zat ik te denken aan iets van pantoffeltjes, ikeabonnen ( willen m een juniorbedje geven tzt) of een stel nieuwe plastic bordjes en bekers maar dat zijn allemaal van die "stomme" nuttige cadeautjes en niet leuk om te geven?
    Verder zou ik m ook nog graag zo'n groot sprookjes boek van de gebr Grimm of iets dergelijks willen geven maar daar is hij nog veel te jong voor. enz enz,
    Littlepeople boerderijsetje vindt ie idd ook weinig aan, maar misschien de garage wel. maar 50 euro vind ik een boel geld voor sinterklaas dan!! Misschien iets op Mp kijken?

Mensen nog ideeen voor nuttige dingen?

12. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

Aug 26, 2008
    1,036
    0
    36
    Vind marktplaats ook ideaal voor sinterklaas. Heb dit keer een duplo trein van marktplaats gehaald en vorig jaar dus de little people garage en boerderij.

Behalve pantoffels, muts, sjaal en handschoenen kan ik niet veel nuttige dingen bedenken.
    Mijn zoontje krijgt even na sinterklaas wel een nieuwe slaapkamer, dus waarschijnlijk krijgt hij ook net wel wat voor op deze nieuwe kamer (is eigenlijk ook min of meer nuttig, want sinterklaas of niet, hij had het evenwel gekregen).

13. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje is op dit moment helemaal gek van treinen. Hij loopt de hele dag met zo'n klein Thomas de trein locomotiefje in de hand.

Voor sinterklaas krijgt hij een boekje van Bumba met flapjes over een trein en een kleine speelgoedtrein die geluid maakt als een trein (was € 4 bij de Action). Dat vind ik wel genoeg, hij smapt er toch nog niet zoveel van.

26 december is hij jarig en krijgt hij van ons een peuter/meegroeibed met matras/dekbed/kussen en overtrek van cars. Van de beide opa's en oma's krijgt hij een parkeergarage (zo'n ouderwetse van Shell want daar kunnen de auto' s van heel veel verdiepingen naar beneden) en een houten trein met rails. Verder vraag ik inderdaad kleine dingen zoals een houten puzzel een doos met spelletjes van Bumba vanaf 2 jaar.

Lastig he!

Share This Page