een vriend van mij zit met een rotgedachte!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lila22, Jun 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lila22

lila22 Lid

Feb 22, 2007
    6
    0
    0
    medemblik
    hoi hoi
    als eerst wou ik even zeggen dat ik de gelukkige moeder ben van een gezonde zoon genaamd christiaan 24-04-2007 geboren.
    maar nu wat anders een vriend van mijn vriend gebruikt wel eens drugs in het weekend en nu is zijn meisje 12 weken zwanger hij vraagt zich af kan het kwaad dat hij heeft gebruikt? want hij is bang voor een kind met handicap hierdoor. hij durft dit niet te vragen aan hun verloskundige want zijn meisje weet niet dat hij dat wel eens doet!
    ik hoop snel wat te horen.. alvast bedankt!
    groetjes lila

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lila,

dat kan nu geen kwaad meer. Het drugsgebruik kan wel een verminderde kwaliteit van zaad geven, maar waarschijnlijk niet zodanig dat het ernstige aangeboren afwijkingen kan geven. Als het kindje een ernstige afwijking had gehad, was het nu waarschijnlijk al wel misgegaan. En het zijn over het algemeen ook de gezonde zaadcellen die de eicel halen en niet de eventueel door drugs misvormde zaadcellen.
    Het ligt er verder natuurlijk ook wel aan wat voor soort drugs hij heeft gebruikt.
    Het is niet verstandig als koppel met kinderwens om drugs te gebruiken, je kunt er dus vruchtbaarheidsproblemen van krijgen, maar dit even in het algemeen.
    Kortom, zeg hem maar dat hij zich nu niet meer druk moet maken. En wellicht moet hij zijn angst wel even met zijn vriendin bespreken hoor, want anders gaat dat straks nog meer knagen aan hem en eerlijkheid is wel zo eerlijk tegenover haar!

Groetjes Brigitte

Share This Page