in bad/zwemmen rond eisprong

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door grotedroom82, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grotedroom82

grotedroom82 Actief lid

2 jan 2013
    194
    0
    0
    wageningen
    Beste verloskundige

Als ik op vakantie ben binnenkort heb ik mijn eisprong. Nu heb ik alleen weleens op internet gelezen dat als je gemeenschap heb gehad je beter niet in bad kunt gaan voor de zaadcellen die daar binnen zitten dat je het er weer uitspoelt.en zo niet bij het eitje komt Nu ben ik dan zo op vakantie en ga je ook veel zwemmen in het zwembad en in de zee. Nu is mijn vraag kan dat echt kwaad als je na de gemeenschap gaat zwemmen dat ze er weer uitspoelen. En als dat zo is hoe lang daarna dat het kwaad kan ook de volgende dag nog? We willen natuurlijk heel graag een wondertje maar niet dat ik zo gestresst ben dat ik niet durf te gaan zwemmen.
    Misschien is het een gekke vraag maar wilde toch even weten voor ik ga

Al vast bedankt

Groet Grotedroom82

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,
    Dit advies heb ik nog niet eerder gehoord en kan ik ook niet terug vinden in de literatuur. Waar je wel op kan letten om de kans te verhogen is een kwartiertje blijven liggen na het hebben van geslachtsgemeenschap. De zaadcellen verblijven ook in je baarmoeder en deze kunnen er niet 'uitspoelen' tijdens het zwemmen. Dus ik zou gewoon lekker gaan zwemmen!
    Slik je foliumzuur?

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina