extreem droge huid, schilfers, donkere vlekken

Discussion in 'Zwangerschap' started by mimi1987, Apr 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi1987

mimi1987 Actief lid

Mar 20, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

ik ben nu ong 10 weken zwanger en sinds november gestopt met de pil. Sinds ik gestopt ben is mijn huid droger geworden. 2 weken geleden naar de dokter geweest, deze zei dat het met de zwangerschap te maken kan hebben, hormonen. Heb een zalfje gekregen met cortisonen, zou ook voor baby's gebruikt mogen worden. Toch gebruik ik het liever niet vanwege mijn zwangerschap. Nu begint het steeds erger te worden, de vlekken breiden zich uit (bruin/rood, geirriteerd) veel meer schilfers, alsof ik aan het vervellen ben, ik heb het bij mijn oksels, onder en tussen mijn borsten, mijn hals en mijn onderrug. Mijn handen zijn wel droger maar nog niet zo erg. En op mijn gezicht kan ik ook niet veel hebben want het brand snel. Heb nu vaseline gekocht en hopen dat het werkt. Zijn er nog meer mensen die dit hebben of wat zouden jullie doen? Mijn man zegt dat ik terug naar de dokter moet omdat het steeds erger word. Als het zo blijft ga ik deze zomer niet in bikini zitten! Ik moet er ook even bij vermelden, ik werk op een strandpaviljoen dus sta met mijn gezicht en armen veel in de zon. De rest van mijn lichaam is natuurlijk bedekt.

groetjes, Mireille

2. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    #2 Dolce82, Apr 16, 2014
    Last edited: Apr 16, 2014
    Hallo!

Bij het lezen van je bericht moest ik onmiddellijk denken aan de producten van La Roche-Posay.
    Die hebben 2 zeer goede lichaamsmelken/balsems voor een droge, schilferige huid.

Als je dokter je een smeerseltje met cortisonen voorschreef vermoed ik dat je last hebt van een zogenaamde atopische huid. Dan moet je zeker de Lipikar balsem van La Roche-Posay eens proberen!! Die is daar echt goed voor.
    Ze hebben ook nog een andere lichaamsmelk, de Iso-Urea, deze is meer voor een algemeen droge, schraal aanvoelende huid.
    Op voor het gezicht heeft La Roche-Posay zeer goede crèmes.

In België is dit merk gewoon te verkrijgen in de apotheek, ik vermoed in Nederland ook.
    Er is toch alleszins een Nederlandse website van het merk:
    www.laroche-posay.nl , ga daar maar eens op kijken dan vind je ook een goede uitleg terug bij de producten die ik hierboven vernoemde, en dan kan je ineens ook kijken naar iets voor je gezicht.

Succes!

3. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Google eens op pityriasis versicolor of tinea versicolor.
    Dat is een gist die je kan krijgen door verandering in je hormonen of weerstand.

Ik heb het al 10 jaar.. Gebruik er normaal ketoconazol creme voor, maar dat mag nu niet. Olie en bodylotion verergert het, daar groeit de gist op.

Denk je dat dat het kan zijn?

4. Amber2007

Amber2007 Actief lid

Oct 14, 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai,
    Ten eerste: factor 50 aanschaffen voor als je in de zon gaat vanwege zwangerschapsmasker! En ten 2de ik heb het ook, ik heb een antihistaminica gekregen die veilig te gebruiken is en koelzalf.
    Weinig (heel jammer..) douchen of zo mij mogelijk (ik kan zelf wel 2 x per dag gaan haha) en douche met balneum en niet heet maar lauw/warm water. Ze hebben ook producten voor in bad maar heb geen bad.
    Succes!

5. Alexa82

Alexa82 Lid

Sep 11, 2011
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat Amber zegt, en bij mij bleef het beperkt tot oksels, onderrug en flanken. Ben op een gegeven moment gestopt met smeren, was toch wat huiverig met al die 'bende'.
    En zeker je gezicht goed insmeren, ik had ook onder m'n ogen, op m'n wangen wat zwangerschapsmaker omdat ik me niet goed insmeerde. Na de zwangerschap was het compleet weg.

Bij mijn bbz erna kreeg ik ook al plekjes en nu weer. Hopelijk is het bij mij een teken van een zwangerschap, dus mijn man en ik kijken hoopvol naar plekjes en hopen dat het er meer worden. ;)

6. ChantalvdPol

ChantalvdPol Actief lid

Mar 19, 2014
    200
    0
    0
    Ik heb er ook last van.
    Ik heb het aardig onder de controle met de lijn van La Roche-Posay. Gewoon te verkrijgen bij de apotheek.
    En smeren met factor 50 inderdaad, als ik in de zon zit, verergert het! :(

7. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

Feb 24, 2014
    582
    0
    0
    Vaseline zal niet gaan helpen, dat ligt op de huid en trekt er niet in. Beter even bij je arts om een goede zalf gaan vragen!

8. kim90

kim90 Actief lid

Oct 8, 2013
    466
    174
    43
    Female
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Im had okk heel erg last van jeuk en een droge huid.
    een tip van mijn schoonmoeder:
    Eerst douchen en na het douche insmeren met olie ( ik gebruik baby olie) an dan laten intrekken en dat ook een beetje afspoelen.
    Een tip van mij

Vaseline body lotion mengen met wat baby olie ( 2 delen lotion ,1 deel olie) en ja daarmee insmeren.. wrkt bij mij super!

En veel.drinken :)

Sterkte

Share This Page