word gek van mijn datum

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jade11, 24 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    hoi,

ik ben nu 25 weken zwanger, en volgens mijn scans klopt dit, maar heb zelf nog steeds het idee dat er iets niet klopt.

normaal gesproken werd ik altijd op de 7e van de maand ongesteld (ik was echt zo regelmatig dat het bijna eng was), zelfs na dat ik met de pil stopte ging dat gewoon doodleuk verder.

toen werd ik het ineens op 31 december (een kwartier voor 12, heel fijn, zeker als je er geen rekening mee hebt gehouden) en duurde maar 3 dagen in plaats van de 6 a 7 normaal. terwijl ik rond kerst al het idee had dat er iets raars was en al het vermoeden had dat ik zwanger was.

volgens mijn dokter was mijn eisprong rond 14 januari, maar ik weet heeeel erg zeker dat ik die week geen sex gehad heb, en ik ben terug in mijn agenda gaan kijken en ben op 4 januari ziek naar huis gegaan van mijn werk, wat dus achteraf gezien gewoon ochtendmisselijkheid blijkt te zijn geweest.

nu zei mijn collega dat het mogelijk is dat ik in december zwanger ben geraakt, vandaar de symptomen begin januari al, een mk gehad heb en meteen weer zwanger geraakt, dat dit heel veel voor komt.

want volgens mijn logica ben ik een maand langer zwanger dan de dokter zegt (dus eisprong 14 december), maar volgens de scan klopt het wel.
    ik denk dat ik gewoon gek aan het worden ben en ben helemaal panisch dat ik dus idd een maand langer zwanger ben en dus een maand te vroeg beval en helemaal niet klaar ben..

help!

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je hebt toch een termijnecho gehad rond 12 weken? Je kunt daarmee echt niet een maand naast zitten hoor. Ik zou gewoon de dokter geloven.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    je moet zowizo 1 maand voor de datum klaar zijn.
    stel je voordat je baby eerder geboren word dan heb je ook toch bij de 36e week je spulletjes klaar.

en ik denk echt dat de apperatuur van verloskundige om te meten goed zijn hoor!

nou vraag het nog een keertje duidenlijk na voor de zekerheid

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

De termijnecho is heel secuur, dan kunnen ze er echt geen maand naast zitten, hoogstens een paar dagen. Het kan best zijn dat je een vroege mk hebt gehad, maar het komt ook voor dat vrouwen zo graag zwanger willen zijn of er juist bang voor zijn dat ze opeens allerlei symptomen krijgen. Dus niet zwanger maar wel de symptomen. Maar ik zou gewoon de datum die de arts heeft gegeven aanhouden.

5. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    wil zowiezo alles wel klaar hebben voor week 36, maar ben deze week al 3 keer in paniek wakker geworden omdat ik niet wist wat het nummer van het ziekenhuis is, maar wat nou als week 32 dus al week 36 is? we hebben nog niet eens een fatsoenlijk huis!

paniek paniek paniek.

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Zoals hierboven al door ons aangegeven, het lijkt me sterk dat je een maand langer zwanger bent.
    Ik zou maar een beetje relaxen, zoveel stress en paniek is echt niet goed voor je.

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Maar dat kan dus echt niet. Dus geen paniek :D

8. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Dat kan wel hoor!
    Een goede vriendin van mij was afgelopen januari uitgerekent.
    Ze is bevallen in november, bleek dat ze al 9 maanden was ipv 7 ze heeft ook termijn echo en alles gehad meerder keren zelfs kind was gewoon erg klein dus zeg nooit nooit...

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoi!

Een termijnecho zit er hoogstens een paar dagen naast. Nooit een hele maand. Als het kindje op de termijnecho 'te klein' is, dan is het of al overleden in een eerder stadium (bij jou dus zeker niet!) of de datum die je zelf dacht klopt niet. Er is heeeeeeeel veel ervaring met termijnecho's en die zijn juist ontwikkeld omdat ze zo precies zijn.

Elk kindje groeit namelijk volgens dezelfde maten tot een week of 16-20. Daarna gaat het uit elkaar lopen. Dus pas later in de zwangerschap (zeg na 20 weken ongeveer) wordt de echo onbetrouwbaarder en aan het eind van de zwangerschap zitten ze er soms wel een kilo naast. Maar bij een termijnecho kan dat dus ECHT niet.

Don't worry! Het komt toch wel als het komen wil. Het kan toch ook zowiezo te vroeg geboren worden? Dan heb je toch ook niet alles klaar? I.p. kan een kamertje in een paar uurtjes in elkaar zitten hoor! Het gaat erom dat je een bedje hebt en een hoop liefde.
    Als ze echt veeeeeel te vroeg komen, zijn ze toch nog een tijdje in het ziekenhuis, wat jou de tijd geeft om de laatste dingetjes in orde te maken.

Niet panieken. Is niet nodig! Geniet lekker van je zwangerschap ook al is het af en toe hartstikke spannend!

Yule

10. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    ik herken jou verhaal en ik was inderdaad langer zwanger bleek achteraf...

volgens de echo was ik op 19 mei uitgerekend.
    Zelf had ik het idee een maand eerder utigerkeend te zijn...
    Nu is stef geboren op 1 mei, mbv een keizersnee omdat hij te groot was en de gyn zei toen, dit kind is een kind wat te laat is geboren en zeker niet te vroeg!
    zien ze aan huidsmeer, grootte, huid etc...
    Ik was ok altijd al extreem dik, en ik heb gedurende mijn zwangerschap ook 3 extra echo's gehad omdat mijn buik te dik was en de grootte van mijnn baby niet kopte met het aantal weken..
    Ondanks dat wezen de echo's elke keer de zelfde utigerekende datum aan.

heel vreemd!

11. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Je kunt je wel helemaal gek staren op de uitgerekende datum, maar het geeft nog geen garanties op wanneer je kindje komt.
    Dus voor je eigen gemoedsrust zorg dat je op tijd je dingen klaar en geregeld hebt en wanneer de baby zich aandient merk je vanzelf wel.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier nog zo een... net de 20-weken-echo gehad die 2,5 week later aangeeft dan wij denken te zijn. De echoscopist was vanochtend ook weer erg stellig, maar toen ik aangaf dan al zwangerschapsverschijnselen te hebben gehad voor het moment dat mijn eisprong zou zijn geweest, keek ze toch ook wel wat verbaasd. Volgende week moet ik weer naar de VK, die zou het in hun onderling overleg meenemen... ben benieuwd dus wat ze dinsdag zegt.

Maar, ik maak me er maar niet meer zo druk over: ze gaan de datum toch niet wijzigen en als het kind idd eerder dan de echo-datum geboren gaat worden, heb ik na die tijd alleen maar meer tijd over, :) En van onze personeelsvrouw heb ik gehoord dat als ik me dus op een gegeven moment ziek meld, omdat ik het niet meer trek, dat niet van m'n verlof afgaat. M.a.w; als ik me 2 weken eerder ziek meld en ons kindje wordt toch op onze datum geboren, heb ik na de bevalling nog 12 weken, (plus 2 weken overuren en 2 weken vakantie, :)). Beter!
    Ik laat het dus maar lekker zo! En zal me naar alle waarschijnlijkheid wel eerder ziek moeten gaan melden...
    Ik heb trouwens de pech dat ik maar een heel klein buikje heb, dat werkt ook niet echt mee om de professionals te overtuigen. Vrouwen in de wachtkamer vanochtend zaten echt naar me te kijken van: o, da's leuk, die komt voor de eerste echo! Nou, niet dus, :-D Ben al over de helft!

Maar ach, als het me al met al twee weken extra verlof oplevert, vind ik het wel best! Mooi meegenomen weer!

Deel Deze Pagina