Hallo dames, Ik heb deze week IUI gehad en helaas was het sperma aantal nog lager dan anders. We zaten nu op zo'n 200.000 na de bewerking. Ik vroeg me af of er meiden zijn (of dat je iemand kent) die met zo'n laag aantal toch zwanger zijn geworden dmv IUI? Ben de moed een beetje aan het verliezen, dus vandaar dat ik op zoek ben naar wat succesverhalen. Liefs, Maris
Ik ken iemand die van 300.000 zaadjes zwanger is geworden middels IUI. Misschien dat ze zelf nog reageert, maar zo niet, dan bij deze even een positieve nooit van mij! Succes met wachten!!!
Ik heb net beetje rond gezocht op internet en daar kom ik tegen dat IUI met minder dan 1 miljoen zaadjes eigenlijk zinloos is en dat je dan eigenlijk direct met ICSI aan de slag zou moeten (niet eens IVF dus). Ben er helemaal depri van..................
Klopt idd, dit wordt wel algemeen gezegd. Maar toch zijn er kansen! Het voorbeeld dat ik noemde is niet het enige dat ik ken. Geen idee wat ze voor jullie in petto hebben. Is de opbrengst altijd zo slecht? Misschien dat ze nog een paar keer IUI willen proberen in combi met hormonen en zo hopen dat je een dubbele eisprong krijgt (en dus de kansen op zwangerschap verhoogt). Anders denk ik, zeker als de opbrengst bij herhaling zo slecht is, dat IVF/ICSI idd de volgende stap is.
De vorige twee keer was het rond de 1 miljoen. Het is al IUI in een gestimuleerde cyclus, dus heb meestal meerdere eitjes. Hoop dat ik hier snel toch positief nieuws kan melden. Zie die ICSI echt nog niet zitten.
Dat kan ik me voorstellen. Ik zag er ook tegenop (omdat het zo een eindstation lijkt). Toch denk ik in mijn geval (achteraf) hadden we er niet veel eerder mee moeten beginnen? IUI vond ik af en toe ook stressvol, omdat bij te veel eitjes de poging niet doorgaat. Bij IVF(/ICSI) heb je dat probleem niet snel. Mocht je voor IVF/ICSI gaan, dan heb ik weer een oppepper voor je: bij ons was de eerste keer gelijk raak! (na 8 IUI's). Niet opgeven dus!
Dat speelt bij mij nu ook een beetje. Weet niet of ik die drie IUI's nog wil afwachten als je weet dat de kans zo klein is. Denk dat ik dus met de gyn ga overleggen of ze niet een verwijzing kan geven voor ICSI/IVF als deze poging mislukt. Dan kunnen we iig alvast starten met dat traject en verder gaan met IUI zolang we nog niet aan de beurt zijn voor ICSI. Heb ook geen idee of er een wachtlijst is en hoe lang het duurt voordat je dan kan starten.
Jij hebt overigens ook behoorlijk wat voor je kiezen gehad als ik je handtekening bekijk. Fijn dat het uiteindelijk toch iets moois heeft opgeleverd!
Ja, we zijn erg blij met onze smurf! Wat betreft de wachtlijst: dat verschilt per ziekenhuis. In het UMC Utrecht is de wachtlijst minimaal en wij mochten in de tussentijd gewoon door met IUI (uiteindelijk niet gedaan, maar dat is een heel ander verhaal).
Dat kan ik me voorstellen! Ik zal eens informeren naar de wachtlijst en een afspraak maken met m'n gyn om het behandelplan te bespreken. Misschien vindt zij het toch nog te vroeg hiervoor. We zijn van de eerste namelijk spontaan zwanger geworden binnen een half jaar, dus het kan wel.
Bedenk wel dat het slechte zaad van je partner ook van de laatste maanden/jaren kan zijn. Weet niet hoe oud je oudste is? Het kan best zijn dat zijn zaad toen nog een stuk beter was dan nu. Dan geldt het argument 'het kan dus wel' mi dus niet.
Dus... nu heb je zelf het antwoord gegeven op de vraag waar het topic mee begon!!! Zijn er kansen? Zeker wel!!! (klinkt misschien flauw, maar zo bedoel ik het niet)
Hihihi........tja, heb je wel een beetje gelijk in. Maar was toen wel van iets betere kwaliteit volgens mij en inmiddels ben ik ook een paar jaar ouder. En de gyn heeft al gezegd dat mijn zwangerschap toen echt een toevalstreffer is geweest. Zit niks anders op dan blijven hopen en misschien is drie keer toch scheepsrecht
Tsja dat het niet onmogelijk is hebben wij ook bewezen. Toen we voor de eerste gingen was het zaad van mn man niet heel goed maar ook niet super slecht. Na 8 rondes was ik zwanger. Toen ik na bijna een jaar proberen voor een tweede kindje nog niet zwanger was hebben we besloten weer opnieuw een zaadonderzoek te doen. Deze was niet goed maar op dat moment was ik wel zwanger. Helaas is dat een miskraam geworden. Hier lijkt het zaad wel langzaam achteruit te gaan want de laatste keer hadden we na opwerking ook nog maar 200.000 zaadcellen. We gaan volgende maand voor ICSI.
@snoopy: jullie gaan dus meteen starten met ICSI en doen niet eerst IUI? Bij ons waren de waardes van het zaad eigenlijk ook altijd aan de slechte kant, dus begrijp niet helemaal waarom de gyn nog niks heeft gezegd over ICSI (misschien omdat ze het zelf niet doen??). Wat heftig dat je wel zwanger was, maar dat het mis ging en je nu dus ICSI moet gaan doen. Heel veel succes voor het komende traject!
Ja gelijk ISCI voor iets anders kwamen we al niet meer in aanmerking. Dank je wel meid jullie ook veel succes!
Wij zijn afgelopen maand begonnen met IUI, de test proefbewerking in januari was maar een half miljoen. normaal gezien is dan iui geen mogelijkheid meer, maar onze arts gaf aan dat ze ook succesverhalen hebben met minder dan een miljoen zaadcellen... Ik hoop dat ook dat het voor jullie snel raak mag zijn...