We hebben nu onze eerste behandeling ivf gehad. Helaas niet zwanger maar we hebben uit deze behandeling 4 cryo's. Ik zou graag wat ervaring wil horen van jullie over cryo terugplaatsing. En hopelijk goede ervaringen natuurlijk
Hoi Vlinder, Geen ervaring hier helaas, heb net een ICSI gehad en wij hebben als het goed is 1 cryo dus ik lees graag met je mee. Wel veel hoor, 14 bevruchte eicellen en dan 4 cryo's over!
Ik heb 2 IVF behandelingen gehad. Eerste IVF had ik 6 cryo's en allen goed ontdooid. Kreeg ze teruggeplaatst in natuurlijke cyclus. Dus met mijn eigen eisprong. Vanaf CD10 had ik dan een echo om de dag, en als mijn ei groot genoeg was kon ik de Pregnyl spuiten, zo konden ze de exacte eisprong bepalen. Zodra mijn ei was gesprongen (2 dagen na spuit) werd er afhankelijk van het leeftijd van het embryo teruggeplaatst. Veelal was dit op 3 DPO (3 dagen na eisprong) want mijn cryo's waren 8 cellig. De tweede IVF poging zijn er 8 cryo's ingevroren. 1 is er niet goed ontdooid, de tweede wel (ze halen als het een dag 3 embryo is direct een ander eruit als hij niet goed ontdooid). En die dag dus de terugplaatsing. Ben uit IVF 1 2x zwanger geweest, maar 2x een VMK. De verse tweede IVF poging was ik zwanger, ook een VMK. Nu vanuit IVF 2 zwanger van mijn cryo en vandaag een kloppend hartje gezien (bij de VMK's werd ik veelal op de testdag ongesteld). Succes!
Hoi vlinder, Hier een succesverhaal! Ik ben inmiddels ruim 20 weken zwanger van een cryo! Verse terugplaatsing van IVF was mislukt, maar mijn eerste cryo raak! Ik moest in de cyclus regelmatig komen om een echo te maken om mijn eigen eisprong te monitoren, als mijn ei op springen stond zette ik de pregnyl, 4 dagen later kreeg ik het embryootje terug! Vond het veel relaxten dan de IVF. Bijna geen hormonen en gelukkig niet die verschrikkelijke bollen. Heel veel succes met je volgende cryo poging!! Groetjes
babii: Jeetje zeg al veel meegemaakt dus, maar van harte gefeliciteerd met je zwangersschap. Ensa: Ow echt hoef je die bollen niet in te brengen dan? want daar had ik enorme bijwerkingen van. Positief verhaal hoor
Die bollen moet je alleen inbrengen als dit protocol is van het ziekenhuis, veelal niet. Die moet je alleen na eenv erse poging inbrengen, omdat ze tijdens de punctie het gele lichaam (je progesterom) slopen. Na je eigen eisprong maakt je ei de progesteron aan.
ow fijn te horen. ik was er echt 2 weken niet goed van. flink duizelig en misselijk dus ik vind het prima
Haha, ja het is regelrechte troep. En het geeft ook een hoop ongemakken in je ondergoed . Ze geven het soms wel als je luteale fase (dagen na eisprong) korter zijn als 10 dagen, maar dat is niet vaak zo.
Hier ook 2 mislukte verse terugplaatsingen en onze eerste cryo is gelukt zie banner! Ik moest wel bollen gebruiken omdat mijn cyclus die maand ook werd gereguleerd door progynova. Ik heb deze bollen(utro) tot en met de 11e week moeten gebruiken, dit is om de baarmoeder kwaliteit te optimaliseren, dus zeker voor een goed doel! Ik heb een cryo terugplaatsing als een verademing ervaren, geen pijnlijke baarmoeder en eierstokken van de punctie en geen zere buik. Ik denk juist dat cryo´s sterker zijn omdat ze het ontdooi proces ook al hebben overleefd.. mocht je nog wat willen weten dan roep je maar!
heel mooi verhaal en gefeliciteerd met je zwangerschap. lijkt mij inderdaad ook dat de cryo's sterker zijn maar veel mensen zeggen juist dat dat niet zo is. ja die bollen zou ik zeker inbrengen als het moet en het resultaat een zwangerschap is want liever al die tijd duizelig en misselijk zijn dan geen kindje. maar het was nu gewoon balen, je zo ziek voelen en geen resultaat
ja elke mislukte poging is een hel, zo kan ik het wel beschrijven denk ik.. wel mooi dat je 4 cryo´s hebt, de eerste keer had ik er geen en de tweede poging had ik er 2. Nu dus nog 1 over.. Bij ons hebben ze het nooit gehad over terugplaatsing in eigen cyclus. Weet eigenlijk niet waarom. Zit je nog aan de hormoon pillen..
nee heb ook nooit hormoonpillen gehad verder. heb lucrin en gonal f gespoten voor de eerste behandeling. het is zeker een hel. het klinkt voor sommige mensen raar maar ik hield er gewoon al van al was het nog maar een embryo (of is dat echt raar)
nee tuurlijk niet, dat is helemaal niet raar. Voor ons was het ook al beetje een kindje, wij hadden nog nooit 1 bevruchte eicel gehad (mijn man heeft geen zaadleiders dus dat jaar vooraf was bij ons echt voor niks geweest) en toen na de ingreep had hij toch zaad en hadden we een echt embryootje van onszelf. Ik gaf ze ook altijd een naam zoals Emmy of Emma weet je wel. En dit was Emma 2,0 haha. Je voelt je toch even zwanger na een terugplaatsing al ben je dat dan nog niet helemaal.. Voor mensen die dit niet mee maken is het misschien lastig te begrijpen allemaal.
Nee dat is niet raar meis. Ik heb mezelf alleen aangeleerd je er niet aan te gaan hechten. Maar ik werd ook elke terugplaatsing steeds harder.... Zelfs na 3x een vroege miskraam was ik deze zwangerschap enorm angstig. Continu naar de wc rennen enzo. Maar nu weet ik dat er een kindje met een hartje zit en nu ben ik wel echt gehecht aan. Maar is zeer zeker NIET raar!
ik noemde onze embryo m'n smurfje. gek he dat je er zo anders naar kijkt omdat je nu precies weet hoe het er voor staat. je weet dat er een bevruchting plaats heeft gevonden en er een begin van een zwangerscap is geweest. maar kan me ook wel voorstellen dat je uiteindelijk harder wordt
Vlinder27, ik lees even mee. Zelf is mijn eerste ivf verse terugplaatsing mislukt. We mogen na vandaag een echo te hebben gehad gelukkig gelijk door. Moet zeggen dat ik ondanks al het gespuit en punctie het als goed heb ervaren. Mijn eierstokken waren heel mooi rustig en nu krijg ik volgende week twee cyro's teruggeplaatst als ze uit het dooiingsproces komen. Ik las overal dat de kans op zwangerschap met cyro's veel kleiner is dan vers. Maar volgens mijn arts is dat niet waar. Als de embryo's goed uit het dooiingsproces komen dan is het percentage bijna gelijk als bij een verse terugplaatsing. Hij zegt zelfs dat cyro's die goed uit het dooiingsprocess komen veel sterker zijn dan verse embryo's. Dus dit geeft mij goede hoop.
hey dat is inderdaad mooi te horen. ik heb zelf de hormoon spuiten ook goed ervaren alleen had ik overstimulatie dus dat was wel minder. succes met je terugplaatsing en katek ik denk inderdaad ook een stuk zelfbescherming maar ik merk ook wel aan mezelf dat je in veel dingen harder wordt dat wel.
Vlinder, inderdaad helemaal niet raar. Ik heb me ook na alle terugplaatsingen echt zwanger gevoeld en gedragen - en ookal wéét je dat de kans dat het embryootje niet blijft zitten groter is dan dat dat wel gebeurt, het komt toch hard aan... Ik heb drie cryo terugplaatsingen gehad. De eerste keer werden er 2 teruggeplaatst, ik gebruikte toen progynova (vanaf begin cyclus) en utrogestan (vanaf 5 dagen voor de terugplaatsing). Ik ben toen zwanger geweest, maar het is in een MK geeindigd. Er is er toen bij het ontdooien één gesneuveld. De tweede cryo terugplaatsing was van dezelfde ICSI-behandeling. Eén cryo is gesneuveld en de ene die nog over was is teruggeplaatst, zelfde medicatie als bij de eerdere terugplaatsing, niet zwanger. Derde keer cryo was in eigen cyclus; ik had vanaf dag 10 echo's en alleen toen mijn eigen eiblaasje 20mm was (gelijk de eerste echo geloof ik al) 5000 pregnyl gespoten, vijf dagen later terugplaatsing van 2 cryo's - en zie onderschrift.... Wij hebben er nu nog 4 in de vriezer; die willen we nog wel gaan gebruiken, maar dan per stuk . Heel veel succes!!