Dag allenaal,. Ik geef mijn zoontje van nu 7 wk borstvoeding. Tot een week geleden had hij 4 poepluiers ong. Per dag, gewoon normale BV poep. Sinds een week is dit zomaar ineens 1 x per 2 dagen. En dan echt een heeeele volle luier. Als hij het kwijt is zie je de opluchting maar na een halbe dag heeft hij veel krampen, ligt te kreunen en te persen en is echt ongelukkig ervan. Ik heb de HA gebeld maar die zegt dat t tot een week mag duren. Dit weet ik wel, in theorie, maar als t ineens zo veranderd en zo een pijn geeft vind k t eigenlijk niet helemaal "normaal". Fietsen met de beentjes,buikje masseren, warm bad, wat extra water geven ( op advies HA) Helpt allemaal niet. Iemand ervaring of tips??
Hoi hoi, Bij BV hoeven ze niet vaak te poepen. Mijn zoontje is nu 3,5 maanden. Hij poept ook al minder vaak. Bij hem konden we ook een poosje merken dat hij er last van had. Huilerig enzo tot hij gepoept had. Nu poept hij nog minder vaak. De laatste poepluier was volgens mij vorige week maandag. (en nu is het vrijdag) Hij laat wel flinke stinkwinden, maar heeft er geen last van. 2 Of 3 weken niet poepen bij BV is geen probleem. Best kans dat je zoontje over een poosje er ook geen last meer van heeft. En dat er nog langer tussen 2 poepluiers komt. En met 7 weken kunnen ze ook gewoon last hebben van krampjes. Mijn andere kinderen konden er ook wat van. Volgens mij heeft het bij een wel eens 4 of 5 weken geduurd voor er weer een poepluier kwam.
Wauw! Zo lang?? Pfoe... Scheelt wel een hoop luiers Ja, als hij er nou geen last van had... maar hij ligt maar te persen en te kreunen, tot hij het na 2 dagen eindelijk kwijt is, je ziet dan de opluchting bij m! maargoed, misch moet ik iets minder bezorgd zijn indd. T is alleen zo sneu bij zo een klein mannetje!
Het schijnt dat ze in het begin ook nog niet snappen dat ze de kringspier moeten ontspannen ipv aanspannen om te poepen heb hier ook regelmatig periodes gehad van 4-5 dagen geen poep.. kreeg ze ook wel last en veel vieze winden. nu elke dag opeens weer op ongeveer hetzelfde tijdstip (ze krijgt ook sindskort kv).
Hier ging de jongste met 6 weken ineens naar 1x per week poepen (ipv 4-5x per dag daarvoor). Ook wel krampjes erbij in het begin, maar op een gegeven moment was 1x per week gewoon haar ritme. Vanaf bijvoeding met 6 mnd werd het weer vaker.