moedeloos en vooral heeeel sjaggerijnig... gaatieweer

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door boedie, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boedie

boedie Lid

2 apr 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben meer sjaggerijnig dan vrolijk tegenwoordig. Het begint mijzelf zelfs tegen te staan. Na vorige cyclus van 148 dagen, zit ik alweer op dag 40 en nog geen eisprong. Wordt dus weer een lange. Het is ook zo vervelend dat ik iedere keer denk, jaaa, volgens mij komt er iets, veel slijm, gevoelige borsten, maar telkens zet het niet door. Komt bij dat ik na een jaar nog steeds zoveel pukkels heb die maar niet weg willen. Zelfs niet met het spul van de dokter. Wat er inmiddels weg is, blijft me met een heleboel lelijke littekens herinneren aan het feit dat ik gestopt ben met de pil. Soms wordt ik er gewoon depressief van. Ik zie er niet uit, voel me doodongelukkig, en tot overmaat van ramp wordt echt iedereen om me heen zwanger. Ik weet dat ik er niets aan kan doen en druk maken het alleen maar erger maakt, maar soms zit ik er echt even doorheen. Sorry dames, ik gun echt iedereen het beste en ben superblij voor iedereen bij wie het wel meteen wil lukken. Het is jullie gegund!

2. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Is er al eens verder gekeken waarom je cyclussen zolang zijn?
    Dring anders eens aan bij je huisarts om wat onderzoeken te krijgen.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou dan aandringen bij de dokter om je door te sturen naar de gynaecoloog. Lijkt me toch dat je enige hulp nodig bent bij je eisprong.

Succes!

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    jeetje heel logisch dat je hier echt niet blij van word... vraag me af of je überhaubt met zo'n lange cyclus wel een eisprong hebt... idd aandringen of evt zelf bij de gyn aankloppen, want dat is idd niet zoals het hoort. heel veel succes!

5. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Zo snel mogelijk naar de gynaecoloog meid! Wat vervelend allemaal... Gynaecoloog kan je vast verder helpen!

6. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Maandag direct de ha bellen voor een verwijzing naar de gyn. Klinkt als een klassiek gevalletje pcos. Dat is relatief eenvoudig te behandelen, zodra ze een passende hormoon combi hebben gevonden.

7. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat jammer voor jou!
    Heb jij een diagnose gekregen van dokter?
    Ik heb namelijk exact dezelfde symptomen als jou: zeer lange cycli met soms ook geen eisprong, terug acne sinds mijn pilstop en ik heb ook last van gewichtstoename sinds pilstop.
    Na een echo bij de gynaecoloog heb ik diagnose PCOS gekregen.

Ik begrijp hoe je jou voelt. Ik ben al 4 maanden aan het proberen om zwanger te worden en ik heb ook weinig (of zelfs geen) eisprong. Ik heb al 50 ovulatietesten versleten en ondanks symptomen zoals soms gevoelige borsten, lichte krampen in de baarmoeder of slijm, slaag ik er ook niet in om te ovuleren. Ik zit momenteel op CD 29 en nog geen ovulatie gehad.

Ik weet nu wel dat ik PCOS heb en heb van de gynaecoloog te horen gekregen dat als ik eind april nog niet natuurlijk zwanger ben, we starten met hormoonbehandeling.

Ik hoop dat het vlug betert, dat je meer te weten komt over wat gaande is en dat je vlug zwanger raakt!

8. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Sluit me aan bij de voorgangers. Zou doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog.

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik denk dat het in jouw geval best logisch is dat je je zorgen maakt hoor. Herkenbaar verhaal, 1000 kwaaltjes, maar geen eisprong, geen menstruatie en geen positieve test. Bij mij was het ook PCOS. Ik hoop dat de dokter je doorverwijst, want het is gewoon nauwelijks vol te houden met zo'n cyclus.

10. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Klinkt inderdaad naar PCOS.. Ik had als extra symptomen ook acne en beetje haargroei rond mijn mond. En natuurlijk de lange cyclus... T heeft allemaal met elkaar te maken.. Ik breek mijn klomp als jij niet meteen wordt doorverwezen naar een gyn als je je huisarts meldt dat je al zolang niet ongesteld bent.

Oh en vraag je gyn naar de acne medicatie bij zwangerschap..tis niet altijd compatibel. Maar geloof me..na PCOS behandeling gaat die acne vanzelf weg. Tis hormonaal.

11. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Sluit mij aan bij bovenstaande verhalen. Morgen mAr een doorverwijzing vragen voor de gyn. Succes meid!!!

12. boedie

boedie Lid

2 apr 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties. Dat doet me erg goed. Sorry voor mijn late reactie, maar zat er zo doorheen dat ik even het forum heb gemeden.

Vandaag ben ik weer bij de ha geweest. Ik mag door voor een gynaecologisch onderzoek. Ik moet ook bloed laten prikken om te kijken of ik chlamydia heb of heb gehad. Ha wil nu deze tussenstap zetten om een en ander uit te sluiten. In mijn geschiedenis bleek dat ik met 15 jaar voor het eerst ongesteld was, onregelmatig, en bovendien na anderhalf jaar al aan de pil ging. Ha geeft aan dat het kan zijn dat daarom mijn cyclus nooit kans heeft gehad op orde te geraken. Het kan zijn dat er verklevingen zitten of er cystes zijn. Dat moet uitgezocht worden. Als alles in orde is wil de ha het nog even aankijken en de natuur zijn werk laten doen. Anders kan gestart worden met een kuur die de eisprong moet opwekken.
    Ze maakte zich in elk geval nog geen zorgen, was zeer begripvol en behulpzaam. Ook voor mijn acné nieuwe middeltjes gekregen die ook littekentjes weg moet krijgen. Pas bij uitsluitsel van gynaecoloog kijkt ze verder wat er aan de acné gedaan kan worden.
    We wachten het weer af. Ik bel morgen voor een afspraak, maar vind alles nu wel heel spannend.
    Nogmaals dank voor jullie lieve berichten.

13. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

9 mrt 2015
    126
    0
    16
    Vrouw
    Randstad
    Herkenbaar wat je schrijft, over dat je zoveel zwangere dames om je heen ziet. Op dit moment heb ik drie zwangere collega's en twee zijn met zwangerschapsverlof. En vrienden en familie al net zo. En natuurlijk gun je het hen enorm. Maar jezelf ook. Sterkte!

14. boedie

boedie Lid

2 apr 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt sugarcoated! Inderdaad, je gunt het iedereen maar dat neemt je eigen gevoel helaas niet weg... Jij ook succes!

15. boedie

boedie Lid

2 apr 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Voor de mensen die deze topic nog lezen toevallig, anders is het gewoon weer een afschrijfmomentje ; )

Vandaag heb ik een inwendige echo gehad en bloed laten prikken. Op de echo was te zien dat ik veel eitjes aan mijn eierstokken heb zitten. Conclusie: PCOS. De gynaecoloog was erg aardig en heel positief. Beter dan te weinig of geen eitjes, makkelijk op te lossen. Nadeel dat je wel af en toe naar het ziekenhuis moet voor echo's maar voordeel dat je straks gewoon twaalf keer een eisprong hebt en alle kans op zwangerschap. Weet nog niet of ik nou gelukkig ben met het verhaal of niet, maar ik weet in elk geval wat er is en dat er wat aan gaat gebeuren. Ik had al zo'n vermoeden, dus ben niet echt geschrokken. Bovendien zoals zij het vertelde, heb ik besloten me helemaal niet druk te maken en gewoon af te wachten. Ik wordt straks gewoon zwanger!

16. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Goed dat je zo positief bent meid! Heel veel succes! En ik hoop op snel 2 strepen :D

17. boedie

boedie Lid

2 apr 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Nee precies pandavliegen, dat doet ik niet! Kost me te veel energie voor niets.... (makkelijk gezegd nu hahaha....)

18. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.617
    171
    63
    Hey meid...mooi dat je zo behulpzaam geholpen word. Hier had ik geeb eisprong meer naar de bevalling. Daarvoor ook onregelmatig. ..hier ook nu bij de gyn (ook pcos) zit nu in mijn 3e ronde met clomid....maar heb er ook wel vertrouwen in dat het goed zal komen. Veel succes!

19. boedie

boedie Lid

2 apr 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Bodien,

Is er bij jou ook PCOS geconstateerd? En hoe ben je de eerste keer zwanger geworden? Wat vervelend voor je dat je nu in een keer geen eisprong meer hebt joh! Hopelijk lukt het snel!

20. boedie

boedie Lid

2 apr 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Nou, ik mag 13 april voor een eerste gesprek naar de gynaecoloog. Mijn vriend moet meekomen. We hebben een hele vragenlijst in moeten vullen en opsturen. We konden eigenlijk alles met nee invullen. Ik geloof dat we dus best gezond zijn;). Nu ben ik wel benieuwd wat dat eerste gesprek in gaat houden. Zou ik meteen met Clomid mogen starten? Of gaat daar weer een hele tijd overheen? Kan iemand vertellen hoe haar eerste bezoek eruit zag?
    Bloedonderzoek naar chlamydia was negatief. Het zag er gelukkig prima uit. Dus kans op verklevingen daardoor is er in elk geval niet.

Deel Deze Pagina