Moedeloos na 17 rondes....wie toch nog spontaan zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mickey06, 29 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hallo Wies,
    Wij waren bij ons in de vriendenkring ook de eersten die er aan begonnen.
    Maar uiteindelijk de laatsten die een kleine krijgen. het is hard en zuur om dat mee te maken, vriendin na vriendin die je het "goede nieuws" komen brengen... maar het is niet onoverkoombaar, echt niet.

Probeer er altijd over te blijven praten met je vrienden als zij wel eerder zijn dan jullie. Als er aan beide kanten ruimte is voor het uiten van jullie gevoel, kan de vriendschap het ook heus aan. Voor je vrienden zal he took lastig zijn om jullie het nieuws te brengen als zij jullie voor zijn en weten dat jullie al even bezig zijn..

En nu we eindelijk wel zwanger zijn, blijken er ook voordelen te zitten aan het laaste kinderen krijgen. Wij krijgen nu heel veel dingen van onze voorgangers en kunnen vaak spullen overnemen enzo. Dat is dan wel weer handig....

2. Mickey06

Mickey06 Actief lid

2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Wauw! Wat een reacties. Dat doet me echt goed! Konden we maar weten dat het ooit goed kwam.
    Ik ben vandaag weer ongesteld geworden. Ik weet dat ik positief moet blijven en Kisbaba: Ik weet dat het misschien voor jou 17 maandjes zijn, ik heb dat ook als ik verhalen van meiden lees die 4 maanden bezig zijn en ongeduldig worden. Je hebt echt helemaal gelijk dat je je leven er niet naar moet inrichten en dat moet ik ook minder gaan doen. Ik lees veel verhalen dat loslaten echt helpt maar hoe doe je dat? Ik probeer het echt maar kan mijn gedachten tot op zekere hoogte sturen maar soms zit het de hele dag in mijn hoofd en kan ik het gewoon niet tegenhouden. Ik probeer dan te relativeren dat het wel komt en dat ik er toch geen invloed op heb, maar sommige dagen lukt dat gewoon niet. We zijn er zo klaar voor! Ik heb nog wel lol in andere dingen, filmpje pakken of uitgaan maar niet meer als voorheen. Wij gaan ook een verre vakantie boeken dus wie weet helpt het ontspannen. Ik klink misschien erg negatief maar ik ben gewoon eerlijk over hoe ik me op dit moment voel. We gaan positief het nieuwe jaar hopend op een wondertje. Ik ben heel blij dat het bij jullie allemaal gelukt is uiteindelijk!

Liefs Mickey

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Los laten? Pfff volgens mij is dat onmogelijk! Ik heb het ook nooit helemaal kunnen loslaten. (is ook lastig in de mmm)

En al die mensen maar zeggen, laat het los, dan ben je zo zwanger. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ben er nog steeds van overtuigd dat het 'toeval' was.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou idd Wendy, dat zeggen ze tegen ons ook, dat we nu zwanger zijn omdat we het losgelaten hadden.
    Tja dat hebben we een aantal keren daarvoor ook gedaan, oké toen werd ik ook zwanger, maar dat werden wel miskramen, dus waar blijf je dan met je theorie?
    Het is zoooooooooo makkelijk lullen voor mensen waarbij het vrij snel gelukt is, zeg maar binnen een jaar.

En idd als je in de MMM zit, kun je het ook niet loslaten, want je hebt altijd een volgende afspraak bij de gyn staan. En dat is nouprecies de reden waarom ik op een gegeven moment uit de mMM ben gestapt. Ik had het gevoel in een sneltrein te zitten di emaar doorraasde en die ik emotioneel niet bij kon houden.

Loslaten is ws moeilijk, maar probeer je ook te concentreren op andere dingen die in je leven belangrijk zijn, je carriëre ed of hobby's noem maar op.

5. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Inderdaad, hoe vaak ik dat niet al heb gehoord! Echt, daar word ik zo kwaad van. Ja hoor, als ik het loslaat, gaat mijn schildklier vast ineens wel doen wat 'ie de afgelopen 32 jaar niet heeft gedaan!
    Meiden, doe het lekker op je eigen manier. Of je het nu loslaat of niet, dat lijkt mij het beste advies. Afleiding zoeken werkt bij mij in elk geval goed, maar advies om 'het los te laten',.... breek me de b*k niet open...

6. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Hoi,
    Ook hier zijn wij lange tijd bezig geweest zonder resultaat, wel 4 jaar. Ik wilde perse geen medische ingrepen, als het na 5 jaar niet gelukt was waren we voor adoptie gegaan. Na 4 jaar dan toch eindelijk zwanger, zoon is nu 6 maanden en ik ben weer spontaan zwanger geraakt (wel gepland!) na 2 keer proberen.
    Succes!

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Inderdaad, dat 'loslaten' is makkelijker gezegd dan gedaan! En ik geloof er ook niet echt in hoor. Zou betekenen dat ik het eindelijk na twintig jaar pa heb losgelaten? Hihihi, lijkt me wel errug sterk. ;)

8. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Ik had het er ook heel moeilijk mee......leek alsof alles er om draaide. Zag alleen maar zwangeren of baby's om mij heen........Ik werd er ook niet echt leuk van tegen mijn vriend, terwijl hij ook zo graag wilde. Dan lijkt het eindelijk gelukt en krijg je na 6 weken een miskraam. Daarna een hele tijd later eindelijk een afspraak bij de gyn. Vriend hoge koorts gehad en ikzelf ook niet lekker geweest, dus de ongi een keer niet precies bij gehouden. Ik dacht wel dat ik overtijd was, maar weet het aan de zenuwen voor de gyn. Inwendig onderzoek.... en TADAAA! zwanger!

Ik denk dat er hier een hoop zijn, die met je meevoelen, dus lucht lekker je hart als je het even zat bent. Beter hier, dan bij je man of opkroppen..
    Heel veel geluk in 2008!

9. bouchere

bouchere Niet meer actief

hoi hoi,
    ik ben in 1990 de mmm in gegaan ,omdat het kwaliteit van het zaad niet voldoende zou wezen om spontaan zwanger te raken.
    mijn zoon en dochter(12 en 10) heb ik via de iui gekregen.
    en was er van overtuigd dat dat het dan ook was voor ons.
    nu ging ik in juni jl naar huisarts om mijn spiraaltje te vervangen .
    en tot onze verbazing,had de ha het erover dat ik geen buikgriep zou hebben,maar zwanger was. :(: :)
    dat was onze grootste verrassing van afgelopen jaar.
    nooit op gerekend ,maar meer dan welkom :D
    de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
    nu zit ik in de fase dat ik bijna niet kan wachten om te zien wat voor moois er in onze armen gelegd wordt!
    groetjes
    diana

Deel Deze Pagina