Moedeloos: Stinkende was

Discussie in 'De lounge' gestart door LizMe, 14 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.864
    2.548
    113
    Hoi dames,

Ik zit al heel lang met een probleem en ik heb er volgens mij alles aan gedaan.
    Onze was stinkt altijd als het uit de machine komt.
    Mijn vriend heeft een sterkte okselgeur en dat komt natuurlijk ook in zijn shirts en dit blijft gewoon ruiken nadat het gewassen is maar het ligt niet alleen daaraan want eigenlijk ruikt geen enkele was echt lekker als het eruit komt.
    Witte was wel beter dan donkere maar nog niet zoals je bij de meeste mensen lekker ruikt.
    Ik word er echt moedeloos van en vraag me af of jullie nog ideeën hebben?

Wat ik al geprobeerd heb:
    - regelmatig op 90 graden wassen
    - 90 graden wassen met een vaatwastabletje
    - wasmachine goed schoonmaken
    -Oksels insprayen met azijn of shirt in azijn leggen en dan nat in de wasmachine
    - azijn in het wasverzachter bakje

We hebben een tweedehands machine maar ik kan me herinneren dat we dit met de vorige machine ook hebben gehad en daarom een andere gekocht hebben op geven moment dus of het daar aan ligt?

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Mijn was ruikt altijd wel lekker, maar dat van man z'n okselgeur herken ik wel. Ik lees dus even mee. Weet wel dat glansspoelmiddel van de vaatwasser helpt tegen de gele vlekken in oksels.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wasmachinedeur na het wassen altijd goed open laten staan.

Lege trommel draaien op 90 graden met een schep soda.

Waspoeder gebruiken ipv wasmiddel.

Verder gebruik ik Lenor wasverzachter. Sommigen vinden dat te sterk ruiken overigens, maar ik ben Lenor-fan.

mutskuh vindt dit leuk.
  4. Cfldf

Cfldf Lid

5 nov 2013
    52
    1
    8
    NULL
    NULL
    Wat vervelend zeg!
    Ik heb het soms ook wel eens en volgens mij komt dat omdat ik de wasmachine dan te vol stop.

5. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Hier was het de donkere was die dan wat muf rook. Ik draai nu minimaal 1x per week een 90 gr was en laat hem 1x in de zoveel tijd leeg met een vaatwastablet of azijn op 90 gr draaien. Heb er nu nooit meer last van!

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.353
    113
    Vrouw
    De machine minder vol doen.

Ik ben van 30 naar 40 graden overgegaan.

Niet op besparingsprogramma wassen.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik zou proberen het probleem bij de wortel aan te pakken en dat is de stinkende oksels van je vriend.....Ik weet niet welke deo hij gebruikt, maar deoleen zorgt ervoor dat iemand minder gaat zweten, zodat de shirts dus ook minder gaan stinken.

8. fafa

fafa Niet meer actief

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik was iedere was altijd op 60°.
    Behalve natuurlijk fijn spul, kindershirts met prints etc. Maar in principe gaan alle shirts en truien van vriend en mijzelf gewoon op 60°. Is het enige wat helpt. Als je slechts af en toe heet, maar vaker op 40°, wast is dat niet genoeg, blijft die geur toch hangen. Hier wel tenminste.

9. fafa

fafa Niet meer actief

Die gebruikt mijn vriend ook, en dat helpt wel wat, maar niet afdoende hoor :oops:

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar in de loop der jaren wordt het steeds minder. Ik zweette vroeger verschrikkelijk, altijd kletsnatte oksels, zomer en winter. ieder uur kon ik een nieuw shirtje aantrekken, zo nat.

Ik gebruik het nu 20 jaar denk ik en zweet nagenoeg totaal niet meer.

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou de was van je vriend dan apart wassen.
    Ik heb vaak wel dat donkere was wat muf ruikt als het uit de wasmachine komt maar als het is opgedroogt ruikt het wel gewoon lekker.
    Bij witte was heb ik dat nooit, dat ruikt wel altijd gelijk fris.

12. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik was alle handdoeken en beddengoed op 60 graden, rest op 30/40. Daarnaast regelmatig een paar flessen azijn in een lege machine en dan op 90 graden laten draaien.

Haal je wel eens het bakje van je wasmiddel eruit? Daar kan ook een hoop viezigheid in ophopen, net als het water-dingetje onderaan de wasmachine.

13. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    Dit idd. In ieder geval geen Deo spray meer gebruiken maar Deo rollers. Ik had hetzelfde probleem en nu ik de rollers gebruik heb ik nergens last meer van.

14. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Tegen zweetoksels gebruiken mijn man en ik odorex, helpt echt goed geen natte oksels meer en geen vlekken en stank in de tshirts
    En de machine 40graden draaien of 60 als je kleding het toelaat en afentoe op 90 draaien en wij hebben ook wasmachine blokjes die hier wel goed helpen

Kangerootje vindt dit leuk.
  15. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.864
    2.548
    113
    Dames super bedankt voor jullie reacties!
    We hebben een kat dus vandaar dat ik inderdaad altijd het deurtje dicht heb maar die ga ik vanaf nu open doen.
    Vanaf nu gewoon maar op 60 graden wassen tenzij het fijn spul is.
    Soda heb ik ook nog wel in huis ga ik dat straks nog even proberen of dat beter werkt op een 90 graden was dan een vaatwasblokje en tip van die paar flessen azijn ga ik ook nog proberen.
    Ik wist niet dat het bakje van de wasmiddel eruit kon daar ga ik gelijk even naar kijken zo.

Toevallig vorige week odorex gehaald voor mijn vriend en dat is hij nu aan het proberen, ik gooi al het andere spul wel weg want volgens mij is het vooral de goedkope deo die dit doet inderdaad. Vanaf nu ook gewoon apart wassen.

De rest wat jullie zeggen doe ik eigenlijk al wel :)

Doen jullie bij alle was wasverzachter of hoe werkt dit haha? wij gebruiken dit eigenlijk nooit maar misschien voor de geur wel lekker.

16. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    En niet alleen vloeibaar wasmiddel gebruiken. Dat zorgt soms ook voor stinkende was. Ik wissel af tussen poeder en vloeibaar. Juist die vloeibare laat een soort laag achter in de leidingen waardoor je was kan gaan stinken.

Zusterke vindt dit leuk.
  17. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.864
    2.548
    113
    Ik ben inderdaad al een tijdje geleden over gegaan op poeder :) Bedankt voor de tip :)
    Ik zit nu terug te denken en ik denk dat het inderdaad is begonnen bij ons andere wasmachine toen mijn vriend zijn was erbij in kwam. Het zal toch daardoor helemaal in de machine trekken denk ik.

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Nee, ik gebruik een heel klein scheutje wasverzachter voor het beddengoed en de handdoeken. Wasverzachter is heel vet en blijft makkelijk in je leidingen ' plakken' en dat gaat stinken

19. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik heb het een tijdje gehad met fleecevesten ivm wasverzachter. Dat ging onwijs stinken.

Ik gebruik waspoeder, geen wasverzachter en mijn machine stinkt nooit meer. Idd ook deurtje open zonder was en was er gelijk uithalen wanneer klaar.

Als je azijn gebruikt doe het dan in het wasverzachter bakje en gebruikt witte natuurazijn.

20. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Idd odorex, ideaal!

En ook wassen met goede zeep, anti-bacteriëel, dus geen simpele douchegel.

Deel Deze Pagina