Wij zijn toe aan een nieuw matras, het huidige wordt oud en er ontstaat een kuil bij mijn billen/heupen. Nu heb ik wat lichamelijke problemen (scoliose in mijn rug, osteoporose, en ben recent geopereerd aan mijn bovenbeen ivm fibreuse dysplasie-zeldzame botziekte). Voor mij is het dus van belang dat een matras echt goed is voor mijn lijf want ik slaap heel slecht ook... Nu heb ik al wat rondgekeken op internet, maar zie door de bomen het bos niet meer. Mijn man zegt dat een beetje matras toch echt wel 500+ euro kost? Nu kun je ook proefslapen 100 dagen enzo, dat zou een optie zijn, maar hoe kies je nou in eerste instantie welk matras voldoet en de aankoop en het proefslapen waard is? Ga je naar een matrassenwinkel of online en welke shop dan? help...
Wij zijn op stap gegaan en gewoon in winkels gaan proberen. We kwamen er al snel achter wat lekker lag en wat niet. Wij waren volgens mij €800 kwijt twee jaar geleden. Gekocht bij beter bed.
Met jouw lichamelijke klachten zou ik eens contact opnemen met een ergotherapeut en daar advies vragen. Dan weet je in ieder geval welke richting je op moet zoeken. Bedden zaken kunnen wel advies geven maar zou toch eerst naar advies vragen een deskundig iemand.
Dat is een beetje het probleem, zowel mijn fysiotherapeut als Cesar zeggen dat ze me weinig tips kunnen geven....loop daar wat vast. (Man en ik hebben allebei een eigen matras van 90*200, man zegt dus minimaal 500 per matras anders is het al niks....vind het een hoop geld maar wil wel iets goeds natuurlijk)
Ik heb ook lichamelijke klachten en heb een matras online gekocht. In winkel is echt niet veel beter want even proefliggen heeft weinig nut. Je hebt echt wel een paar weken nodig om te voelen of matras goed is voor je lijf. En let op: je moet niet alleen naar het matras kijken maar ook naar de bodem. Die is net zo belangrijk. Je kan nog zo'n goed matras hebben maar als de bodem / de basis niet goed is dan heb je er niks aan. Ik heb mijn matras online bij ravensberger gekocht. N.a.v. jouw informatie kijken ze samen met je naar de goede combinatie van matras en bodem. Wordt thuis bezorgt en je mag een tijd proefliggen. Bevalt hij niet dan kan hij terug en gaan ze op zoek naar iets wat beter bij je past. Ik had na een paar nachten bijna geen last meer van mn bekken en rug. En ik weet niet of je nu een 1 of 2 persoonsmatras hebt? Het is beter om ieder een eigen matras te nemen die op jullie gewicht enz is.
Wij zijn naar beddenzaak gegaan en hebben daar onze wensen neergelegd een aantal matrassen proefgelegen en 1 uitgekozen per persoon. Waren totaal 1000 euro kwijt en daar was de korting al af maar mijn man zijn rugklachten zijn weg en ik word niet meer wakker s nachts dus zijn er nog elke dag blij mee
Oh jammer.. Denk dat hij ergens wel gelijk heeft. Hoe meer wensen hoe duurder. Wij hebben ook 2 aparte. Die van mn man is wat koeler en zn drukpunten zijn anders. Die van mij is warmer en houdt rekening met drukpunten van de vrouw.
Ikea heeft ook een gratis retour beleid. Alle matrassen hier zijn van Ikea. Erg tevreden over en komen goed uit testen van de consumentenbond.
IKEA? Daar zou ik niet direct aan denken bij het vinden van een goed matras... Ik weet dat er door de Consumentenbond inderdaad onderzoek is gedaan naar verschillende matrassen, maar ik ben daar geen lid van dus kan dat niet inzien...
Hier vorig jaar naar beter bed geweest. Gelijk na het ontbijt gaan, anders ligt echt alles lekker haha De matras die wij het meest prettig vonden liggen bleek een m-line te zijn... Duurder dan beraamd maar goed liggen is ons ook wat waard. Ik vind €500,- nog wat bescheiden gedacht van je man. Wij gingen met het idee van €1000 per matras de deur uit. Je ligt er toch 1/3 van de dag op en daarom moet het goed zijn vinden we.
Wij zijn wel fan van de ikea, 90 dagen omruilgarantie en 25 jaar garantie. Hema heeft ook 100 dagen proefslapen maar die matras vind ik behoorlijk aan de prijs.
Met mijn rugklachten (ziekte van Scheuermann) kan ik totaal niet uit de voeten met bijvoorbeeld binnenvering en lig ik graag op traagschuim. Dit kan bij jou weer totaal anders zijn en daarom kun je het beste gaan proefliggen. Jas uit en echt de tijd nemen om rustig te voelen, minimaal 5 minuten liggen blijven.. Wij gaan trouwens het Emma matras uitproberen. 100 dagen als het niet bevalt kun je het terugsturen en krijg je je geld terug. Je kunt bij meerdere wel proefslapen, maar vaak moet je dan een ander matras uitkiezen ipv je geld terug als het niet bevalt... Mocht 't Emma matras niet bevallen, dan gaat onze zoektocht ook weer verder.. Emma komt erg goed uit de consumentenbond testen!
Hier rugklachten en heb me laten vertellen dat M-line dan 1 van de betere matrassen is.. die hebben we dus gekocht (wel duurder dan 500 per matras) en nog geen dag spijt van gehad!
Hier ook Ikea en M-line geprobeerd. Maar die vond ik niet lekker liggen. Het is inderdaad zo persoonlijk.
Nou, moet je eens zoeken op ervaringen van mensen van dat matras van de Lidl wat zo goed ook uit de test van de consumentenbond kwam, de meeste mensen zijn ontevreden. Let ook goed op de kleine lettertjes. Sommige matrassen zijn bijv. geschikt tot 70 kilo en kwamen zo goed uit de test, maar ja, als je een boom van een vent bent ofzo, pakt dat weer anders uit. Zelf Ikea, maar ik ben niet zo tevreden, dus ons volgende matras zal van een andere winkel komen.
Ik heb Ravensberger een mail gestuurd voor persoonlijk advies. Ben ook wel geïnteresseerd in de Emma....ik ga daar eens reviews van zoeken want deze kwam ook goed uit de test geloof ik