Wat hier goed werkt is eens in de zoveel tijd de was die erg gaat stinken een uurtje weken in een emmer/badkuip met water en azijn voordat het in de machine gaat, dan gaat het vervolgens weer een tijdje goed.
Ik gebruik inderdaad wasverzachter bij elke was. 2x in de week draai ik een kookwas, ook ivm vettigheid in de leidingen. Verder af en toe een lege trommel op 90 graden laten draaien. Op mijn wasmachine zit trouwens ook een zelfreinigingsprogramma. Dat neemt ook de leidingen enzo mee. Dit doe ik 1x in de paar maanden.
Sinds ik weer poeder gebruik en hooguit tweederde van de aanbevolen hoeveelheid gebruik stinkt mijn was niet meer , is het schoner en hoef veel minder poeder te kopen.
Wb deo: mijn man had dit ook heel erg. Overgaan op aluminiumvrije deo (bij hem werkt die van weleda supergoed) en het is zo goed als weg.
Heeft hij al eens Syneo5 geprobeerd? Dat werkt tig keer beter. Is wel een stukje duurder, maar je doet er langer mee, aangezien je het maar 1x in de 4/5 dagen hoeft te spuiten.
HG tegen nare luchtjes in sportkleding al geprobeerd? Dit helpt prima tegen zweetluchtjes! De donkere was (die bij mij ook nooit zo lekker rook) komt er nu veel frisser uit! Was daar ook (zweet) sportshirts bij mee
Waspoeder, niet teveel, en azijn als wasverzachter. Werkt hier altijd goed bij de werkkleding van mijn man, die standaard naar olie ruikt.
Ik doe zelf altijd in plaats van het deurtje helemaal open laten er een klein handdoekje erin leggen waar door hij dus al op een kiertje blijft staan. Het handdoekje gebruik ik ook om meteen even de rubbers af te drogen na het wassen. En onder shirts van mijn man was ik altijd mee op 60° met de handdoeken en ondergoed
Dit!!!!! Het enige wat bij mij ook helpt tegen zweetoksels. Ik vind het persoonlijk goed werken om vieze zweetwas in een emmer te doen met een hele flinke scheut schoonmaakazijn en minimaal een nacht laten weken. En als de geur er dan nog niet uit is echt even heet wassen op minimaal 60 graden. Dan pas gaan de bacterien dood. En biotex? Schijnt ook goed te werken!!
Ik had het ook altijd bij de gekleurde was en toen kreeg ik de tip om zwarte kleding apart te gaan wassen. Vooral de zwarte t shirts van mn vriend. Sinds ik dat was met zwarte wasmiddel en de rest van de kleuren met kleur waspoeder heb ik geen stinkende was meer.
Bij mij stonk de donkere was altijd. Ik gebruikte altijd robijn speciaal voor de donkere was. Sinds ik gewoon wasmiddel gebruik voor de gekleurde was ruikt alle was lekker!
Had dit ook, heb de wasmachine gereinigd met een speciale wasmachine reiniger en sindsdien een stuk minder. Ga ook eens dat waspoeder uitproberen. Nu altijd vloeibaar, maar pas een lelijke vlek daardoor gekregen. Iemand tips voor lekker ruikende waspoeder?
De beste deo voor dat probleem is naar mijn idee Syneo 5. Enige dat werkt. Wel duur, maar je doet lang met een flesje en het allerbelangrijkste: het werkt! Dingen die stinken: in een bak water met azijn een nachtje laten weken en daarna gewoon wassen. Voor de wasmachine: regelmatig een was op 90 graden draaien met waspoeder i.p.v. vloeibaar wasmiddel. Hier helpt dat voldoende.
Wij hadden het ook nadat we een nieuwe (klasse A++) wasmachine kochten. Deze gebruiken minder energie én minder water! Dus minder was per keer helpt, maar wat beter helpt (bij ons) is dus extra water bij doen. Nu gaat dat vrij makkelijk omdat we een waterslang aansluiting hebben in de bijkeuken. Ik gooi water door het zeep bakje erbij, totdat ik water zie meedraaien. En dán heb ik een heerlijke frisse was. Ook op 30 graden. Geef mij die oude machines die draaiden kortere programma's met meer water en beter resultaat. Dat probeer ik nu dus na te bootsen. En ja wasverzachter helpt zeker ook.
Poeder is echt veel beter voor was en machine dan vloeibaar. Azijn bij elke was is goed voor de machine en maakt je was zacht. Zweetvlekken gaan nooit helemaal weg maar worden minder na een nacht in azijn. Ik zou nieuwe shirts kopen en kijken of het helpt. Ik was de witte t-shirts van ons ook op 60 graden. Biotex is ook geniaal spul. Weken, duur afhankelijk van de temperatuur en mee wassen.
Hier ook vanalles geprobeerd en nu gebruik ik alleen voor de was van mijn man wat wasverzachter. Werkt perfect alles ruikt nu heerlijk fris! Hier was het dus alleen de zweetlucht die je bleef ruiken, de andere was rook wel gewoon fris.
Ik vind dat van poeder je was sneller ‘slijt’/grauw wordt, alsof het geschuurd wordt, zeg maar. Ik was alleen de handdoeken en beddengoed met poeder. En alles met wasverzachter.
Dit is inderdaad heel fijn sul, werkt meerdere dagen en.je oksels blijven kurkdroog. Je moet er wel even aan wennen in het begin kan het een beetje prikken. Maar wij gebruiken dit ook altijd