Hmmm, ik was de meeste wasjes op 30 graden en de handdoeken, ondergoed en poetsdoeken gaan op 60 graden. 1-2 keer per jaar gaat de machine leeg aan op 90 graden. Altijd het deurtje open na gebruik en de lade van het wasmiddel. Ook was ik alleen maar met vloeibaar wasmiddel, wel minder dan op de verpakking staat, zeker nu we een water ontharder hebben. Mijn machine stinkt nooit en was ruikt nooit muf. Nog even een stink oksel vraag? Rookt je vriend? Mijn vader had vroeger ook erg stinkend zweet. Tot hij stopte met roken, toen ging dat vrij vlot over. Geen idee na hoeveel tijd, ik was nog klein namelijk, maar ik hoorde dit verhaal nog regelmatig.
Hoeveel wasmiddel gebruik je? Sinds ik nog minder dan 35 ml per volle was gebruik (7 kilo trommel) heb ik nooit meer stinkende was. Wasverzachter gebruik ik alleen bij kleding en maar een mini beetje. Hier stinkt mijn was nooit. Ik heb wel 4 wassen 60 graden per week aan handdoeken en beddengoed. Dus ik draai veel warm en rest 40. Soms ff leeg 90 graden.
Goed topic! Hier ook al een paar jaar last van, bij een machine van nog maar vier jaar oud. Ik gebruikte altijd teveel vloeibaar wasmiddel, dus daarvan gebruik ik nu veel minder. De wassen worden nu heel strikt gescheiden in wit/licht/roze-rood/donker, alle handdoeken gaan op 90 en de rest gaat sinds kort op 40 (ging altijd op 30) en ik doe bijna altijd een voorwas met azijn. Nu stinkt alleen de donkere was nog naar natte hond Toch ook eens poeder gaan gebruiken. En dat vaatwasblokje... gaat die gewoon los in de trommel?
Ik denk dat het aan sommige kleding ligt. Plus hoe snel het dan kan drogen. Met mijn eigen kleding heb ik het nog nooit gehad. Ook handdoeken etc niet. Het begon met mn man zijn truien, wat ik ook deed, die vieze lucht bleef bij een aantal. Verder dus niks alleen een paar truien. Die doe ik nu in de droger en dat helpt. Maar nu hebben een paar van mn zoons broekjes het ook. En die heeft geen stinkende zweetoksels ofzo. Alleen die kunnen dus niet in de droger, die leg ik op de verwarming, dan rieken ze nog heel licht. Geen tips dus meer, alleen ik snap je frustratie. Vreselijk irritant.