Moeder (21) verzon vondelingendrama (telegraafsite)

Discussie in 'De lounge' gestart door LastminuteMama, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik las dit vanochtend in de krant en had zo'n zin om haar een gigantische harde trap onder haar reet te verkopen :mad::mad:

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    :D

3. Niet meer actief

Ik vind het ook een heeeeeeeel naar berichtje, en kan er ook kwaad om worden, maar ik zou graag haar beweegredenen eerst willen weten en dan pas oordelen.... niemand weet nog wat er precies is gebeurd... ze was 21... alleen, misschien geen familie of wat dan ook.. idd incest of verkrachting of weet k het.. en wist ze niet wat ze ermee aan moest... het is nooit goed te praten natuurlijk... maar niemand weet wat er precies nog is gebeurd.... wees blij dat ze in ieder geval nog 1 baby levend hebben gevonden! het had me zusje overigens niet moeten zijn hoor had ik ze ook levend gevild.. maar toch...

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Tja... oordelen is makkelijk. Positief punt vind ik toch wel dat ze zelf de politie heeft gebeld. Misschien heeft ze nooit geweten dat ze zwanger was? Misschien is ze inderdaad wel verkracht?
    Door de politie te bellen, is tenminste wel 1 van die kindjes nu nog in leven! Ze heeft op haar eigen kromme (misschien wel helemaal in paniek) manier hulp gezocht.

5. esther79

esther79 Actief lid

4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Het is idd niet voor te stellen dat iemand zó de weg kwijt is..verschrikkelijk voor die kindjes..maar ergens ook wel voor die moeder, want alle zwangeren/moeders onder ons weten denk ik wel dat je je kindjes nooit zomaar op straat zou leggen..Het kan niet anders of die moeder heeft idd gewoon een heel grot psychisch probleem..trieste situatie..

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ben nog niet zo lang zelf moeder, en god wat schrik je van zulke berichten.
    Ik kan er met de pet niet bij dat je zoiets kan doen.
    Dan moet je wel heeeeeeel erg in de war zijn.
    En grote vraag is, hoe leg je dit aan het kindje uit dat nog wel leeft wat met zijn/haar broertje/zusje gebeurt is als het groter is.

7. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    Belgiƫ
    Ik denk niet dat ze het nog zal kunnen uitleggen... dat kindje zal hoogst waarschijnlijk nooit meer in contact met de echte moeder komen.

8. Niet meer actief

:confused: :cry:
    niet normaal zeg
    eerst zo'n verhaal vertellen en nu zelf de moeder zijn?

9. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    www.nu.nl

Moeder 'vondelingen' pleegde geen geweld
    Uitgegeven: 8 oktober 2007 11:31
    Laatst gewijzigd: 8 oktober 2007 13:10

ROTTERDAM - De 21-jarige moeder van de tweeling die vrijdag zogenaamd te vondeling was gelegd in Rotterdam, heeft geen geweld gebruikt tegen het kind dat is overleden.

Bekijk video

Dat heeft sectie uitgewezen. De vrouw heeft wel geprobeerd voor de twee baby's te zorgen, maar was niet bij machte dit te organiseren. Dit zei het Openbaar Ministerie maandag.

De Rotterdamse was in haar eentje toen ze donderdag in de woning aan de Kopenhagenstraat beviel van de tweeling, zo is uit onderzoek naar voren gekomen. De volgende dag meldde ze dat ze de baby's voor haar huis had gevonden en mee naar binnen had genomen. Toen de politie arriveerde was een kind overleden.

De 'vondst' leidde tot grote commotie. De politie doorzocht de woning en zette een tijdje de buurt af, waarna de alleenstaande vrouw vertelde dat zij de moeder was.

Zorgplicht

Nu er geen sprake is van een geweldsmisdrijf heeft het Openbaar Ministerie besloten de vrouw niet voor te geleiden voor de rechter-commissaris. Zij blijft wel verdacht van het niet voldoen aan de zorgplicht die zij had voor de pasgeborenen.

De baby die het overleefde, is buiten levensgevaar. Het gaat beter met haar. Het meisje werd naar een ziekenhuis gebracht. Het is bij het OM niet bekend wat er met haar gaat gebeuren.

10. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik vind het ook een vorm van geweld als je je kindje buiten op straat legt.
    Het kind is overleden!

11. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    volgens mij zijn de kindjes helemaal niet buitengelegd hoor.
    Dat is alleen het verhaalwat ze de politie vertelde., dat ze ze voor de deur had gevonden en mee naar binnne had genomen, echt voor de deur zijn ze niet geweest

12. Niet meer actief

acherum had ze maar gelijk de hulp van wie dan ook ingeroepen, het is toch geen schande als hetje niet lukt voor een baby te zorgen!
    Dan had die ene baby het nog gehaald.
    Maar ja, waarschijnlijk schaamde ze zich er teveel voor om hulp in te roepen.

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Is het kindje dan bij de geboorte al overleden want er staat nergens waaraan het nu precies is overleden... blijft heel erg allemaal!

14. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Wat een pokkemens..

15. Niet meer actief

het is zo dat ze is bevallen in der eentje! dus niemand erbij wat betreft hulp...en dat is dus niet helemaal goed gegaan, waarbij 1tje is overleden.. althans dat is wat ik ervan heb begrepen, maar dan nog niet zo snel oordelen jullie ik blijf nog steeds bij mijn standpunt wat ik eerder heb gezegd op dit topic

Deel Deze Pagina