Dementerende hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door helma85, 4 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Hallo,

Misschien een rare vraag, maar kunnen honden ook dementeren?
    Onze hond wordt in september 8 jaar ( bruine labrador). Ze begint aardig grijs te worden in haar snuit, borst en buik. Ook is ze wat rustiger, speelt minder en slaapt meer sinds enkele maanden.
    Sinds gisteren vertoont ze ander gedrag, ze lijkt in de war en angstig. We denken zelf dat ze geen pijn heeft.
    Zoals net, liep ze naar binnen en buiten. Deed dat continu half uur lang. Had haar staart tussen de benen en reageerde niet/nauwelijks op haar naam.
    Iemand hier mee bekend?

Ps: volgens mij staan labradors er om bekend dat ze niet zo heel oud kunnen worden. Toch?

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
  3. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Honden kunnen zeker dement worden en dat komt nog eens vaak voor ook.. Ik zou toch even langs de dierenarts gaan. Persoonlijk denk ik dan alleen niet dat het dan zo plots gaat, bij onze vroegere hond ging het geleidelijk, net als bij dementerende mensen. Je ziet ook vaak in het begin dat ze af en toe weer puppy gedrag krijgen.

Misschien geen pijn maar wel minder zicht, daar worden ze ook erg onrustig van. Of een vorm van epilepsie, een hersenbloeding(kje), iets in het oor etc. etc. Als je je zorgen genoeg maakt om het gedrag dat je er hier een topic voor opent lijkt me dat je zorg genoeg hebt om naar de dierenarts te gaan.

4. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.687
    3.128
    113
    Vrouw
    Brabant
    Idd naar de dierenarts. En mocht het echt niets zijn en het is wel dementie, wat ik heel erg jong vind voor een lab. Het is geen grote hond die maar 8 word ofzo, de levensverwachting is 10 tot 14 jaar..

Er is een supplement cholodin. Dit zou je nog kunnen proberen, dat is gemaakt voor ouderdomsklachten maar dan moet je wel eerst zeker weten dat er niks anders aan de hand is.

5. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Laat ook even checken op diabetes. Kan er ook mee te maken hebben dat ze zich anders gedraagt

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ok, wij hebben een kat, dus niet helemaal te vergelijken, maar hij is wel een beetje aan het dementeren hebben wij het idee. Maar hij is dan ook 17, dus echt heel oud. Een jaar geleden had hij ook vrij plotseling vreemd gedrag, waarvan wij dachten dat het dementie was, maar dat bleek inderdaad een oorontsteking te zijn, daar worden katten en honden erg raar van. Ik zou dus ook naar de dierenarts gaan.

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Dat kan zeker. Mijn hond heb ik op 10 jarige leeftijd in moeten laten slapen. Hij was dement en was op het laatst alleen nog maar angstig. Had geen idee wat hij buiten moest doen. Fysiek was hij nog prima in orde. Geestelijk ging het niet meer. Gedrahstherapeut erbij gehaald en evt. Medicatie besproken. Maar daar was hij al te ver voor. Ik heb hem laten gaan, met pijn in het hart. Maar hij hoefde niet meer bang te zijn..

8. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Dank jullie wel voor de reacties!
    We gaan morgen naar dierenarts toe ivm haar gedrag. T zit ons niet helemaal lekker

9. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    @helma85 succes vandaag! Hopelijk gewoon iets simpels als een oorontsteking.

10. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Sterkte vandaag hopelijk is het niks ernstigs. Wij hebben ook een labrador van 3 wat een heerlijke beesten zijn dat.

helma85 vindt dit leuk.
  11. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Hey, ff update, ze heeft een oorontsteking!! Echt zielig!!! Krijgt er medicatie voor, hopelijk gauw weer de oude!

12. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    T zijn super beesten! Zeker als je kids heb! De kids kunnen er alles mee doen!

13. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Hopelijk slaat de medicatie gauw aan.
    En inderdaad labradors zijn super lief met de kinderen. Daarom hebben wij ook voor dit ras gekozen.
    Beterschap voor je beestje.

helma85 vindt dit leuk.
  14. Regina88

Regina88 Niet meer actief

O fijn dat het iets is waar medicatie voor is. Nouja fijn, je snapt me vast wel ;)
    Nu maar hopen dat ze er snel van af is. Ze zijn dan zo zielig he..

helma85 vindt dit leuk.
  15. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ah sneu! Maar wel goed nieuws lijkt me!

helma85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina