Hallo, Elk jaar koop ik voor Sint of kerst voor de hele familie een kleinigheidje. Iets van paar euro wat afgestemd kan worden op die persoon. Afgelopen jaren heb ik dit al gegeven: - verse thee - sokken - chocoladeletter met verschillende toppings/smaken - tijdschriften - geurkaas - handzeep Nu door mijn ideeen heen. Wie kan iets leuks bedenken?
Vorig jaar kreeg familie een pickwick adventskalender. Een fijne handcrème ( van al dat handen wassen wel fijn) Fudge ( maakt mij blij)
Ik zou eens binnen lopen bij de Wereldwinkel. Hebben o.a. speciaalbier te koop (bananenbier bijvoorbeeld), mooie schaaltjes/ kaarten/ kopjes/ beeldjes/ vilten of keramieken decoraties/ leuke hangers voor in huis of in de kinderkamer en nog veel meer. Fairtrade gemaakt door mensen uit bijvoorbeeld Guatemala. En toch voor een leuk prijsje. Andere ideeën die me te binnen schieten: - knutselpakket - puzzelboekje - roerstokjes 'chocobomb' (hoef je alleen door hete melk te roeren om er warme chocomel van te maken) - mooi sjaaltje
biertjes heb ik ook al een keer gedaan. Puzzelboek is wel voor iedereen leuk en die choco ook. Sjaaltjes zie ik de mannen niet zo mee lopen
Borrelpakketje (plankje of schaaltje met nootjes, kaas, tapenade, crackers of iets om mee te dippen..) Plantje Iets voor oud en nieuw (champagneglazen, oliebollenschaal of -pakketje (mix, rozijnen, poedersuiker), kindervuurwerk.. Leuke muts of handschoenen Kaartjes om een met zijn allen iets te gaan doen (schaatsen, boswandeling met gids, fotoshoot, speurtocht, escape room..) Kerst mondkapjes
Haha je lijkt mij wel, dit jaar mij voorgenomen om alleen voor 20 man een chocolade letter te halen. Normaal had ik ook nog extra dingen voor iedereen denk aan een geurkaars, iets voor de vogels, leuke sokken, iets voor onder de douche, chocola, en ga zo maar door. Doen verder lootjes met de grote en voor de kids pakjes middag/avond. Iets voor de vogels is misschien nog een idee als ze een tuin of balkon hebben!
Ik wil voor iedereen hetzelfde kopen maar dan met een persoonlijke touch. Maak er meestal ook gedichtjes bij die dan slaan op die persoon en die uitvoering (bv voor zus die erg druk is relax thee en voor broer sterke mannen thee of zoiets)
Een potje met een zakje (kruiden)zaadjes voor in het voorjaar? Een spelletje Een flesje olie/azijn/iets anders om mee te koken Een mok met zo'n stuk chocolade aan een stokje om chocolademelk te maken Een klein doosje bonbons met smaken afgestemd op de persoon
Huissokken Bakmix (xenos heeft leuke) Recept met iets er bij bijv bakolie, spatel, een ingrediënt. Muts Pen Notitieboekje Glas met tekst ingegraveerd Onderzetters
Leuk! Als me nog meer ideeën te binnen schieten naast degene die ik al heb genoemd of die genoemd zijn door anderen, dan "hoor" je het