Vorige week heb ik aan de linkerkant een flinke borstontsteking gehad. Naar aanleiding daarvan heb ik afgelopen vrijdag een mammografie en een borstecho gehad. Aan de kant van de ontsteking waren meerdere cystes te zien maar aan de rechterkant hebben ze meerdere kalkspatjes gevonden. Nu krijg ik morgen een stereotactisch biopt om te kijken of ze goed of kwaadaardig zijn. Heeft iemand ervaring met dit onderzoek?
ik heb in de afgelopen jaren 3 of 4x een vaccuumbiopsie gehad onder MRI - maar bij jou is het onder echo geleide? Ik weet niet goed of het een andere naam is voor hetzelfde of dat het toch wat anders is.... Hopelijk is je ontsteking inmiddels wel weg? Lijkt me niet prettig als ze in een ontsteking moeten porren? --> oh wacht ik zie dat ze aan de andere kant moeten zijn juist... Ik zelf vond de biopsie altijd prima om te doen. Psychisch vond ik het wel altijd spannend, maar pijn deed het nooit. De verdoving werkte altijd goed. Sterkte in elk geval.. hopelijk hoef je niet te lang te wachten op de uitslag!
Dankjewel! Is zeker meegevallen duurde alleen erg lang met het instellen van het apparaat. Radioloog haar eerste gedachte is in elk geval dat het goedaardig zal zijn en dat het kalk is van eerdere cysten. Nu hopen dat dat klopt en vrijdag een goede uitslag. Is het bij jou altijd goed geweest of niet?
ah fijn dat klinkt logisch en stelt vast wat gerust. Bij mij is het 2x mis geweest - maar ik werd jaarlijks gecontroleerd vanwege verhoogd risico. Maar daarom was ik er beiden keren vroeg bij en was het nog 'maar' dcis. Een voorstadium. Maar vrijdag is ook nog te overzien qua tijd gelukkig .
Spannend zeg, bah. Hier ook kalkspatten. Bleek dcis stadium drie te zijn, in de hele borst. Gevolg was bij mij volledige amputatie. Klinkt heel heftig maar vooral dankbaar dat ik er nog zo goed afgekomen ben. Wanneer krijg je de uitslag verder?