Moeder achtling had al zes kinderen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zonnetjes, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    In de Amerikaanse media komen steeds meer dingen over deze vrouw. Ze woont in een 2-kamer appartement met haar ouders die geen geld meer hebben, omdat ze alles aan haar hebben gegeven. De andere 6 kinderen zijn allemaal onder de 8 jaar. Nu probeert ze een interview met haar te verkopen voor 2 miljoen dollars, zodat ze voor haar kinderen kan zorgen. :confused:

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik ben zooooo blij dat dit in Nederland gewoon echt niet mogelijk is...

Ik ben blij dat ze hier met de vruchtbaarheidsbehandelingen echt max. 2 embryoos terugplaatsen en vaak maar 1...

Het is toch echt gewoon niet meer verantwoord om naast 6 kinderen ook nog eens een 8-ling te krijgen... Wat doe je die kinderen aan?!? Wat doe je jezelf aan ?!?

Zo iemand is volgens mij psychisch niet helemaal goed bij... en ik snap ook niet dat er dus artsen zijn in de wereld die hier gewoon aan meewerken... Het zou verboden en strafbaar moeten worden zoiets...
    Maar ja... tis Amerika he...

3. Jack75

Jack75 Lid

7 jan 2009
    13
    0
    0
    Ze wil niet bekend maken waar de "behandeling" heeft plaatsgevonden.
    De eerste echo heeft ze pas laten maken toen ze al 12 weken zwanger was.

De artsen hebben geadviseerd om niet alle baby's te houden, ze hadden er overigens maar 7 geteld.

Wonder boven wonder leven gelukkig alle kindjes nog en kunnen er al 7 zelfstandig ademenen.

Ik kan me niet voorstellen vader van 14 kids te zijn...

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Dat is 'em juist. Er is geen vader, de kids zijn verwekt door een donor, ze is alleenstaand moeder.

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Die artsen daar moeten gewoon veel slimmer zijn en maximaal 2 embryoos terugplaatsen... Liefst 1... Dan heb je deze extreme gevallen ook niet meer... en hoef je ook niet aan een moeder voor te leggen om maar even wat "kindjes" te laten weghalen...

6. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Als hele gelukkige aanstaande moeder van 1 KID-wonderkindje vraag ik me serieus af waarom iemand als ze al 6 kinderen heeft nog een vruchtbaarheidsbehandeling wil (en mag) ondergaan. Persoonlijk had ik deze dame doorgestuurd naar een psycholoog. Als 6 kinderen niet genoeg voor je zijn, dan realiseer je je denk ik niet helemaal welk een bijzonder geschenk kinderen zijn, en hoe gezegend je bent als je ze kunt krijgen.

Maar goed, dat is van een afstandje natuurlijk makkelijk gezegd...

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Belle - Als je mijn berichten leest denk ik dat we op dezelfde golflengte zitten en de gynaecologen, fertiliteitsartsen en IVF-artsen hier in ons land ook...

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Wat? OMG :confused: Dat redt ze toch nooooooooooit alleen, zelfs niet met een lieve moeder (oma) erbij die helpt, 8 kinderen in 1 keer erbij! Lieve help, wat een achterlijek artsen, onverantwoordelijk gewoon!

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Op CNN was er net een stuk over. De eerste 6 zijn ook via IVF gebeurd. Ze heeft de overgebleven embryo's allemaal tegelijk teruglaten zetten omdat ze anders vernietigd zouden worden.

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb er geen goed woord voor over... Wat de reden van die "freak" ook is... en die artsen zijn net zo gestoord!

Hoe meer je erover te weten komt hoe gestoorder het wordt...

Het belang van het kind is in deze ver te zoeken! Spelen met je eigen leven... dat met die van de kinderen die betrokken zijn en van de ouders van die "freak".... Zo noem ik het...

Ik hoop echt dat ze tot hun zinnen komen daar in Amerika...

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Helemaal mee eens! Ze zijn trouwens aan het onderzoeken of ze iets tegen de kliniek die de 8 embryo's terugplaatstte kunnen doen. Ook in Amerika spreken ze hier schande van. Ethisch niet verantwoord.

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Judith - Hier ben ik het dan weer helemaal mee eens... Het is etisch niet verantwoord! En ik hoop dat ze stappen gaan ondernemen en dat anderen het wel uit hun hoofd laten...

13. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik las gister dat de arts die de eitjes terug heeft geplaatst wordt aangeklaagd omdat hij te veel heeft geplaatst ipv 1 of 2........

haha had niet gelezen dat dit al opgemerkt was.. sorry

14. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

zou het knap vinden als ze nu ook nog eens borstvoedign ging geven :)

Ongelofelijk.... Arme kinderen.... (zeg niet dat ze niet goed voor ze is) Maar die zullen nooit allemaal genoeg aandacht van mama krijgen en ook nog eens geen papa in de buurt...

15. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
  16. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    Yesterday, Suleman launched a website, encouraging readers to give her money via credit cards and send parcels.

The American mother, who already receives a raft of state handouts to care for her growing brood, also left a message to well-wishers.

Ze heeft nu 14 kinderen en 3 zijn gehandicapt..

en dit is haar site

http://www.thenadyasulemanfamily.com/

17. randi

randi Niet meer actief

meestal krijgen ze in amerika heel veel dingen gedurende lange tijd gratis met zo'n meerling maar las overlaatst een artikel dat toen deze vrouw de uitspraak deed dat ze zoveel kinderen wou omdat ze wou goed maken dat zij zelf maar enig kind was en ze dit zonder enige steun wilt doen van de vader ( waar ze dus geen relatie mee heeft maar hij is wel de vader van alle 14 haar kids) hebben heel veel bedrijven besloten haar niks gratis te geven omdat ze niet gelinkt wllen worden met haar omdat dit in amerika negatieve reclame zou zijn. da kunt ge toch nooit zelf bekostigen zo'n huishouden en al zeker niet in amerika :(

18. mamv1

mamv1 Niet meer actief

jeetje wat een buik zeg :confused:

Wat belachelijk dat ze in amerika alle embryo's plaatsen... :rolleyes:

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik lees dit net op internet:

Nadya Suleman, die onlangs een achtling baarde na een ivf-behandeling, heeft talloze operaties ondergaan om op Angelina Jolie te lijken. :confused: Dat zeggen vrienden en familie van de alleenstaande moeder tenminste, maar zelf ontkent ze het.

De moeder van de achtling lijkt sprekend op Angelina Jolie
    Jolie heeft laten weten de moeder van in totaal veertien kinderen, maar eng te vinden. Volgens de Amerikaanse krant Sun Times, wil Jolie niets lezen over Suleman, omdat het haar erg irriteert.

Jolie heeft samen met haar vriend Brad Pitt zes kinderen. Om die reden zou de jonge moeder ook een groot gezin willen.

Obsessie
    Foto's van Suleman vóór haar ingrepen, tonen een vrouw die minder op Jolie lijkt.

Volgens de LA Times is de jonge moeder zo geobsedeerd door Jolie, dat ze talloze keren heeft geprobeerd met haar in contact te komen.

Suleman zou Jolie brieven hebben geschreven, dat ze onder de indruk was van haar humanitaire werk.

Stampij
    In Amerika is veel kritiek op de moeder van de achtling. De vrouw had al zes kinderen en moet nu dus veertien kinderen grootbrengen. Ze heeft echter geen baan en leeft op voedselbonnen en donaties.

Onlangs dook een foto van de enorme buik van Suleman op, vlak voor ze moest bevallen van haar achtling.

Deel Deze Pagina