Moeder als oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door harlene2014, 27 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Mijn man neemt ouderschapsverlof op zodat hij elke ochtend ons kind kan brengen.

    Qua.moeder? Ik zou kijken naar gastouder.eventueel gastouder bij jou thuis

    Dergelijk angst gedrag kan zo'n impact hebben ook op de kinderen, dat ik echt plan b zou zoeken
     
  2. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Oh maar mijn moeder ook niet hoor. Is zelfs nooit officieel gediagnosticeerd (wil ze niet) maar de huisarts en psycholoog zagen beiden bijna onmiddellijk dat ze wel heel veel tekenen van ass heeft. Ook zoekt ze geen hulp en is het ziekte inzicht minimaal. Enkel op sommige momenten kan ze over zichzelf reflecteren.

    Mijn dochter is ook heel gevoelig en kan totaal niet tegen drukte, daarom ben ik ook heel blij dat mijn moeder op wil passen. Onze relatie onderling is ontzettend slecht, ik weet gewoon echt niet hoe ik met haar om moet gaan en het gebrek aan ziekte inzicht vind ik ook heel lastig. Maar ik besef me wel dat ze een geweldige oma is en dit gun ik hun allebei. Vandaar mijn tip om het gewoon eens aan te kijken. Je kunt altijd nog stoppen.
     
  3. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja ik snap wat je zegt. Ik kan ook heel slecht met mn moeder omgaan. Als kind vond ik haar al raar en vervelend. Klinkt ontzettend gemeen maar t zou mij helpen als ik zou weten wat ze heeft dan kan ik me daar over inlezen ofzo. Of hoe ik haar kan bereiken in zo'n paniek of angst aanval. Probeer nu ook wat meer over autisme etc te lezen.

    En de kinderen zijn alles voor haar daarom spreek ik 1x per week af. Maar persoonlijk hoeft t niet.
     
  4. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Om een beeld te schetsen. Gisteren was ze dus in paniek wat er bij de betaalomschrijving moet komen: 12345/naam of 12345 / naam. Of er dus een spatie tussen moet. Daarvoor moet ik dus komen naar haar toe. Dan valt ze met zo vaak als ik weg ben. Opgegeven moment neem ik niet meer op.
    Net belde ze dus dat ze langs de ING etc is geweest of iemand t daar weet. En dan zegt ze: voordat jij morgen J. weg brengt, controleer jij het nog even of ik het goed gedaan heb?
    Zo is mijn moeder.
     
  5. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.912
    1.189
    113
    Nederland
    Dit herken ik ook wel van mijn schoonpa, een geweldige man overigens. Vooral financiële zaken raakt hij helemaal van de leg, tot huilens toe. Maar als opa is hij super lief! Maar ik breng alleen mijn oudste (8) af en toe eens naar hem. Die red zichzelf prima. Mijn jongste durf ik niet aan.
    Jouw dochter is drie, zag ik? Nog behoorlijk afhankelijk van een volwassene. Op basis van jouw verhaal zou ik het niet aandurven. Tenminste niet de hele dag.
     
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Is het niet iets voor je moeder dat haar financiën word geregeld door iets van bewind. Dat kan veel zorgen wegnemen waardoor er rust in haar hoofd heeft..

    Ik zou het wel proberen maar haar dan wel een mobiele telefoon geven, en er ruim de tijd voor nemen het uit te leggen. Complimenten geven als ze iets goed doet. En rustig blijven als iets niet goed gaat. Mensen met angststoornis zijn vaak ontzettend onzeker en denken bij voorbaat al dat ze iets niet kunnen. Terwijl ze vaak meer kunnen dan ze denken.

    wanneer begint het met je werk? Anders een ochtendje oefenen als je nog thuis bent
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.457
    113
    Wat een lastige situatie. Ik zou mij daar ook niet heel prettig bij voelen.
    Is er geen kdv in de buurt die vanaf 6.30 open is?
    Mijn kinderen naar een kdv in een dorp verderop (7 minuten rijden). Die is om 6.30 open. Ik moet vervolgens nog 20 minuten rijden naar mijn werk, maar dat redt ik prima.

    Maar goed...heel veel kinderdagverblijven gaan pas om 7.00 uur open en dat is gewoon niet mogelijk als je in de zorg werkt.

    En zou je eventueel die ene dag geen late dienst kunnen werken?
     
  8. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Klopt, ze is mega onzeker. Eigenlijk moet er iemand constant haar hand vast houden. Maar dat gaat niet. Ik kan ook niet voor elke dingetje naar haar toe gaan.
    Ik moet as dinsdag al beginnen. Ga nog mijn vader en zijn vrouw peilen. Anders heb ik toch wel een probleempje.
     
  9. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Echt al alles gebeld, gemaild etc. Flexibele opvang is er niet in de buurt. Wil best 10 a 15 min rijden, moet wel schappelijk blijven. Avond diensten mag ik het eerste jaar niet draaien. Heel jammer.
     

Deel Deze Pagina