Moeder baart bezopen baby Een Litouwse heeft een stomdronken baby ter wereld gebracht. Het kindje had 2 promille alcohol in het bloed, zo bleek tijdens onderzoek in een ziekenhuis in het stadje Rokiskis. Het kind zou niet in levensgevaar verkeren. De moeder had vlak voor de bevalling alcoholische drank geconsumeerd en bleek zelf een promillage van 1,1 te hebben. De vrouw heeft volgens media in Litouwen al twee andere kinderen.
eerste wat me te binnen schiet als ik dit lees.... is dat iemand haar geadviseerd heeft om te doen.... "helpt tegen de spanningen"..... of dat het een "gebruik is".... litouwen ligt toch wel in het "vodka-gebied".....
Hoe Kan dat dan? Zelf 1,1 en kindje 2,0 promilage in het bloed?? Laten we hopen dat dit onnozelheid van de moeder is geweest.. anders is het wel erg onverantwoordelijk..
Ik geloof dat dit komt, omdat alles bij je kindje zoveel keer harder aankomt! Las ik laatst in een tijdschrift.
dat klinkt inderdaad wel logisch inderdaad. Zo heb ik ook ooit eens gehoord dat er in bepaalde afrikaanse landen pasgeboren baby's het water waarin ze hun eerste bad kregen, als voeding kregen. Omdat dit goed zou zijn. Wat dus tot gevolg had dat veel jonge baby's stierven. Zo heftig. Voorlichting was dan ook erg belangrijk bij de bestrijding van zuigelingen sterfte. Maar ontopic: Ik hoop eigenlijk dat de moeder gewoon 'niet spoorde' , hoe triest ook, want anders komt het veel vaker voor...
Moet zeggen dat bij ons ook geadviseerd is, glaasje wijn bij de bevalling. Dat het op dat punt niet meer bij de baby zou komen. Dat was met een prive zwangerschapscursus. Die zeiden ook rustig dat je prima een of 2 glazen kin drinken met borstvoeding Vind het belachelijk!
Tjeeeez ik vind dit echt zielig.... Wat mensen hun kinderen toch niet aan kunnen doen...verschrikkelijk!
Niet normaal meer..... Gelijk de kinderbescherming inschakelen daar.... Kan hier zo kwaad om worden, meiden op ZP weten hoe moeilijk het kan zijn om zwanger te mogen worden, die zullen dit dus echt niet doen, denk dan ook dat het kindje niet gepland was anders doe je dit als mama niet ....
Wow dit is indd wel heel erg Ik snap alleen niet wat dit ermee te maken heeft Dit had ze net zo goed kunnen doen als het gepland was,
Tsss lekker dan zeg. Snap niet waarom ze zo iets doet. Maar misschien idd een rustgevend glaasje gedronken.. Wie weet