Goed dat je het hebt uitgesproken naar je moeder.. Het is gewoon niet makkelijk als je kind achteraf ongelukkig is geweest door jouw keuze. Ik zou het later ook heel pijnlijk vinden. Ook al heb je nooit de zekerheid dat je schatting zeker de juiste zal zijn.. Het is inderdaad goed om bij verschillende scholen te kijken. Het gaat uiteindelijk om de mensen die een school vormen, welke label er ook erop zit. Het zijn de directie en de leerkrachten die het verschil zullen maken voor je zoontje..
Bolkje, volgens mij ben jij liever dan goed voor je is. Het kiezen van een basisschool is ook lastig. Montessori onderwijs en Dalton kunnen mooie vormen zijn. Maar de mensen die er zitten of werken kunnen ook erg tegenvallen. Ik ben bij beide soorten scholen weg gegaan omdat ik er gepest werd. Dus misschien is het behalve naar het soort school kijken ook goed om in contact te komen met moeders die daar een kind hebben zitten. Evt vragen naar het antipest beleid kan ook goed zijn. Er zijn veel verschillende scholen om aan te sluiten op de verschillende kinderen die er zijn. Als je niet onder het onderwerp uit komt met je moeder, dan kan je misschien uitleggen dat elk kind behoefte heeft aan het soort onderwijs dat bij hem/haar past. En dat dat dus per kind verschilt.
We zijn opnieuw scholen gaan bekijken, omdat we het idee hadden dat onze oudste niet op de school zou passen waarop we haar destijds ingeschreven hadden. Ze zat daar op de psz en je merkte erg dat ze andere behoeften had, Ik ben niet gepest oid, ik miste vooral de mogelijkheid om dingen te mogen doen en proberen. Mijn man met een compleet andere achtergrond had ook zoiets van, dit had ik vroeger ook wel gewild. We vonden het fijn dat het ontdekkend onderwijs is en niet prestatie gericht. De doorslag kwam door onze dochter zelf. We hebben haar naar 3 scholen mee genomen waarvan 2 regulier onderwijs. En ze reageerde hier het beste. Nu ze er een paar maanden zit zijn we erg blij met onze keuze, we hebben zo lang getwijfeld.