piep buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Tanja mv 2, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Kan iemand me aub helpen.
    We hebben een binnen plaatsje van 3x3 niet veel dus .
    Nu hebben we daar rotzooi liggen en beginnen de buren te zeiken.
    Ze heeft last van muizen en beweert dus dat ze van ons afkomen.
    Daarnaast twee huizen verder hebben een camera buiten hangen waar hij de hele straat mee Door kan kijken + hey feit dat hij ons in alles kan volgen.
    Nu heeft hij zich samen gepakt met onze naaste buur en zijn nu naar mijn idee vanalles aan hey regelen om ons dwars te zitten dit hebben we gedeeltelijk ook gehoort.
    Daar bij omdat we geen tuun hebben spelen onze kinderen op straat .
    Dat mag ook niet meer want dat beginnen hun honden te blaffen.
    Iemand een idee wat ik er aan kan doen .
    Ik voel me eigenlijk niet eens meer veilig in mijn eigen huis
    Lekker hakken tak verhaal maar hopelijk snappen jullie het

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Camera aan de muur mag, maar mag geen privé terrein buiten zijn eigen terrein om filmen, dus daar mag je bezwaar tegen maken.
    En om wat voor rotzooi gaat het dan in jullie tuin?
    En kids lekker buiten laten spelen, hoor. Moeten ze hun hond maar wat meer opvoeden.

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Je kids mogen zeker op straat spelen. Als de honden gaan blaffen is dat hun probleem, straat is van iedereen.
    Wat muizen betreft, kan altijd een keer hebben we hier ook wel eens last van. Rotzooi opruimen valletje plaatsen.
    En filmen mag niet als het niet op eigen terrein is.

4. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    De rotzooi valt wel mee hout stukken van onze oude bank en nog wat klein rotzooi wat we bij inde duobak elke keer gooien .
    We hebben laatst alleen hoop op geruime toen hoorde jeb haar niet en loopt ze te zeiken terwijl bij haar achterburen een paar maanden geleden een rattenplaag is geweest .

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    een kind mag niet buiten spelen want dan gaat een hond blaffen..
    pff wat een onzin..
    als ze zich daaraan storen moeten ze de hond het afleren.
    camera lijkt me idd ook niet fijn en lijkt me ook niet mogen als ze jou daar juist mee in de gaten gaan houden.
    en wie zegt dat de muisjes uit de rotzooi komen?
    misschien zijn ze zelf wel viespeuken en wonen ze gewoon in hun huis en niet jouw troep..

6. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als het echt rotzooi is kan ik begrijpen dat ze dat niet fijn vinden,daar kan ongedierte op af komen.
    Dus dat ik zou opruimen,kunnen ze daar niks meer over zeggen.
    Wat al gezegd word,een camera mag MITS op eigen terrein maar niemand heeft het recht om jullie op camera te zetten!!
    Dat is gewoon schending van privercy en jullie hebben ook recht op privercy.
    Kinderen mogen gewoon lekker buiten spelen,dus gewoon lekker laten doen!
    Dat hun honden gaan blaffen,dat is dan hun probleem,zijn hun honden!!!
    Moet jij dan je kindjes 24/7 binnen houden zodat hun honden niet gaan blaffen?!
    Wij hebben ook van die zeik buren...
    Zodra onze kindjes buiten spelen is het gluren,ze weg sturen,zeggen dat ze maar thuis moeten spelen of in een speeltuin,en als de kindjes met stoepkrijt aan komen worden de buren helemaal gek lijkt wel.
    Stel je voor...stoepkrijt op de stoep na er na een regenbui weer vanaf is...
    Ze zeiden zelfs een keer tegen mij: Ja nu is het nog stoepkrijt maar de volgende keer gaan ze zeker met watervaste stift op mijn deur tekenen!
    Dusss.....
    Die mensen kennen het verschil tussen stoepkrijt en watervaste stift niet,en het verschil tussen een stoep en een deur niet...
    Ze komen niet eens in hun voortuin!
    Zelfs als onze kids in de tuin spelen en ze maken te veel lawaai gaan de buren met zand gooien :-/ Meer modder is het...

ALs ik jou was zou ik toch echt wat zeggen van die camera,want dat is echt not done!!!
    Ik hoop dat je het opgelost krijgt en anders de woningbouw (als je huurt) inschakelen!!

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Eeeuh waarom ruim je de rotzooi dan niet op?? Eerlijk gezegd zou ik dan ook gelijk aan jullie denken. Is toch een asociaal gezicht en je krijgt dan toch de indruk dat jullie niet erg netjes zijn. Dus ruim gewoon je rotzooi op. Kan niemand daar iets over zeggen in ieder geval

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Zo dan! Je hebt rotzooi en rotzooi hoor. Een paar plankjes in dit geval blijkbaar, so what? Daar komen geen muizen van.

9. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Is dat binnen plaatsje van jullie alleen of deel je dat met de buren? In dat laatste geval zou ik het als buur ook op prijs stellen als jullie de rommel achter jullie kont opruimen.

10. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij hebben hier ook wat plankjes staan en dat vind ik niet onder rotzooi vallen hoor.
    Onder rotzooi valt vuilniszakken met vuil, afgedankte fietsen/speelgoed/kleding enz.

En dat ze een camera op jullie tuin gericht hebben vind ik not done, net zoals dat ze eigenlijk jullie kinderen verbieden op straat te spelen.

11. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Dit is echt onze tuin en er zitten geen muizen want dan zouden wij ze toch ook hebben.
    IK heb nog nooit een muis gezien.
    Ze zei dat ze de achterdeur niet open kon hebben doordat ze muizen had .
    We hebben bijna dag in dag uit de deur open staan ook snachts als het warm is en nooit een muis in de tuin of binnen gezien.
    Verder staat ze ook over de schutting te kijken of erdoor heen.

Maar goed voor die camera ga ik morgen eens de wijkagent bellen of de politie eens kijken wat hun zeggen.
    Hij ziet echt alles uit de straat.
    En de kinderen ja die willen zelf niet meer buiten spelen puur dior die man.
    Hij zet ook expres de auto op de stoep neer dat ze er ook niet door kunnen.
    Op zich mogen ze wel daar parkeren maar iedereen zet de auto aan de overkant van de straat neer en daar is echt genoeg plaats dat ook hij hem er neer kan zetten maar nee hij zet hem daar neer om ons en de rest van de straat te klooten.
    Zijn al menige mensen door hem verhuist die het echt beu waren ,maar helaas wij kunnen niet weg ,daar hebben we het geld niet voor .

12. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    en de camera hangt voor bij de voordeur maar die kan hij dus zo draaien dat hij de hele straat kan zien en iedereen dus in de gaten kan houden en precies weet wanneer je wel of niet thuis bent .

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh daar was ik zo klaar mee, ten eerste belde ik al de politie om te melden dat er iemand continu op de stoep parkeert want dat mag zeker niet TENZIJ er een bord in het begin van de straat geplaatst is dat er gedeeltelijk op de stoep geparkeerd mag worden, dan krijgt die man al direct een flinke boete.

Daarnaast zou ik ook aangegeven dat er een camera ophangt die jullie in de gaten lijkt te houden en dat je je niet meer veilig voelt.

Dat zijn dingen die horen gewoon niet.

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als de buren last hebben van muizen, zou ik er vanuit gaan dat je maatregelen moet gaan treffen om die beesten buiten de deur te houden (begin met bijenbekjes, voor een paar tientjes ben je klaar).

Voor de rest kunnen je buren je niets maken, wij weten voor 99,99% zeker dat de muizen waar wij last van hebben van een huis verderop in het rijtje komen (buur geeft ruiterlijk toe dat hij ze heeft, dat hij er niets aan doet (geen geld) en wij horen ze 's nacht door de dakgoot naar ons toe lopen). Ik heb uitgezocht of ik hem/de verhuurder/de gemeente kan dwingen er iets aan te doen en zo lang het geen plaag is, kan dit niet. Als je buren een muizenplaag hadden, dan had je dat zelf al lang gemerkt.

Die camera is zeer vervelend, daar zou ik de wijkagent over bellen.

15. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Sorry maar er ligt dus wel afval?
    Duobak is grijze/groene container, en ja op dat soort afval komen muizen af vooral met warm weer..
    Dus ruim dat gewoon op dan is dat een verwijt minder.
    Camera is not done maar wat is er allemaal voorgevallen dat die camera opgehangen is?

16. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Wij hadden ook een muizenplaag maar beide buren hadden geen last hiervan, uiteindelijk ongedierte bestrijding gebeld want die krengen gingen niet weg met normaal gif/valletjes etc...De buurvrouw heeft ook allemaal vuilniszakken met afval staan dus ik begrijp dat je buurvrouw hier echt niet blij mee is.... Kleine moeite om ze gewoon weg te gooien.
    Vind het ook wat overdreven dat je kinderen niet meer buiten spelen omdat er een auto op de stoep staat?

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou zeker jullie binnenplaatsje opruimen. Wij hebben ook nog nooit een muis gezien, maar we hebben ze wel!
    Daar hoef je geen eten voor te laten slingeren. Ze bouwen nesten in stukken hout en stof (zoals de bank waar je het over hebt). Elke kans om een lekker holletje te maken grijpen ze aan, zeker in het voorjaar.
    Ik had laatst een zeem in een emmer laten liggen in de schuur. Mooi dat ze daar een heel nest in hadden gebouwd.

Wat betreft de rest van de dingen: camera mag, als het niet op privé-terrein is.
    De kinderen mogen spelen waar ze willen! Maar ik zeg eerlijk: onze buren hebben ook honden die voor van alles beginnen te blaffen. We houden hier zelf al rekening mee en de andere buren ook.
    Er wordt daar dus niet recht voor het huis gespeeld. Je kunt wel ergens recht op hebben, maar beter een goede buur dan een verre vriend. Dus even een stukje verderop spelen lijkt me de prettigste oplossing voor alle partijen.

18. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik zou even foto's maken van de camera wanneer die op de straat is gericht. Dan heb je er bewijs van. Das echt not Done iedereen in de straat in de gaten houden met een camera.

Verder gewoon even de plaats opruimen muizen hoef je inderdaad niet altijd te zien. Dan is dat verwijt tenminste weg.

En buitenspelen mag natuurlijk gewoon uiteraard en als die auto daar wettelijk mag staan? Niet te druk om maken en lekker laten staan.

19. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Luister mensen ik snap dat jullie zo denken en we doen er ook alles aan om het op te ruimen maar helaas zijn er niet altijd de middelen om dit te doen.
    En zo erg als zij het beweert is het echt niet .
    Ze maakt van een mug een olifant.
    Hebben haar andere buren ook al gezegd dus het ligt niet alleen aan ons
    Daarbij de buurvrouw beweert dat ze de achterdeur niet open kan hebben ,maar gisteren heeft ze hem echt tot laat in de avond gewoon open gehad .
    Dus die muizen neem ik echt niet serieus.
    En van het buiten spelen die man met die camera woont twee huizen verder op en daar spelen ze vaak niet eens .

Maar toch loopt hij te zeuren en die camera hangt ook bij hem en dit is niet voor ons .
    Hij is bang voor andere mensen en voor de politie heeft veel in het verleden uitgespookt en daarom hangt die camera daar ,maar zijn eigen voordeur ziet hij niet want daar ziet hij de rest van de straat mee en niet zijn voordeur.

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Maar als de rommel niet zo erg is dan snap ik niet zo goed waarom je de middelen niet hebt om het even op te ruimen? Even een ritje naar de stort zou ik zeggen. Of het op laten halen..zoiets.

Verder sluit ik me aan bij de rest.

Deel Deze Pagina