weinig eetlust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Donna 24, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donna 24

Donna 24 Actief lid

1 dec 2009
    154
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben 10 weken zwanger en de afgelopen 3 tot 4 weken krijg ik van het avond eten geen hap door mn keel.
    Dan eet ik een paar sneeen brood. Wie heeft dit ook?
    Ik vroeg me eigenlijk af of ik nu wel genoeg vitamines binnen krijg, omdat ik nu natuurlijk bijna geen, tot weinig groente binnen krijg.
    Wel eet ik voldoende fruit (2 stuks op een dag)
    S'morgens slik ik ook de multivitamine pillen van Centrum Materna.
    Hopelijk kunnen jullie mijn vraag beantwoorden?

2. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Nog een paar weekjes en dan is het waarschijnlijk weer beter. Ik had ook weinig eetlust maar dwong mezelf wel om wat te eten en dan knapte ik ook op. Over de vitamines ozu ik me niet zoveel zorgen maken en als je centrum braaf slikt zal het wel loslopen.
    goede zwangerschap gewenst!

3. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Ik ken het gevoel.
    Ik krijg ook geen hap mijn keel af!
    En als het wel lukt om te eten, dan heb ik 1 uur tot 1,5 uur erna zo'n vies misselijk gevoel alsof ik de hele dag nog niets gegeten heb!

Ik heb ook centrum materna liggen, maar kan ze helaas niet verdragen, wordt er enorm misselijk van!

4. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hey ik slik gravitamon al vanaf begin maar heb ok vanaf begin kon ik in ochtend niet eten. middag alles en avond weer niks. nu kan ik alles eten behalve avond nog niet altijd alles. en ben ook nog niks aangekomen, maar vk zegt zolang je niet afvalt en wel idd iets binnekrijgt maar meot niet te lang duren maar ben al bijna 20 wkn dus vraag t de volgende keer ookweer ff. weet niet wat je er tegen kan doen, ja kleine haojes eten maar warm eten krijg ik ook niet weg, dnek eraan om dat ik middag te doen maar ja ooit zit ik nog in pyama en moet ook nog part time werken en meestal ook geen zin in warm overdag, succes en anders vk volgende x vragen

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Het avondeten ging er bij mij ook niet in, dus ook brood, maar at dan overdag lekker wat meer fruit en slik ook de vitamine, dus denk dat het normaal is want vriendin van me heeft dit ook.

6. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hoi, ik heb het ook.
    Het advies wat ik kreeg was gewoon te eten waar je wel trek in hebt. Je krijgt dan in ieder geval iets binnen. Ik gebruik ook vitaminetabletten en probeer fruit en groente te eten.
    Maar vaak eet ik alleen een hele dag yoghurt met vruchtenhagel omdat dat het enige is waar ik wat minder misselijk van ben.
    Dit had ik mijn vorige zwangerschap ook en dat ging ook gewoon goed.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    #7 deepfreeze, 8 feb 2010
    Laatst bewerkt: 8 feb 2010
    Ik had het ook heel erg, en is ook lang gebleven. Op advies van de verloskundige ben ik naar de dietist gegaan. Daar hebben we samen een dagmenu in elkaar geknutseld met eten dat ik wel kon hebben, en dan ook redelijk verantwoord.
    Ik vond het erg fijn dat iemand even met me meekeek of ik genoeg binnen kreeg.
    Ze adviseerde me ook om zolang ik niet meer kon eten (eigenlijk tot het eind) ik ook gewoon zwangerschapsvitamines mocht blijven slikken.

Ik ben ook echt op de klok gaan eten. Dat werkte beter, want honger kreeg is toch niet, waarna dat in de loop van de dag dan overging in misselijkheid (van de lege maag). Zodat ik nog steeds weinig niks at. Door op de klok te eten kreeg ik in ieder geval een redelijke basis binnen.

EDIT: ik moest mede naar de dietist omdat ik aan het afvallen was, op dat moment al zo'n 3-5 kilo, bij 14-15 weken.. Daarna is dat wel stabiel geworden, en netjes omhoog gegaan zoals het hoort

Deel Deze Pagina