Hoi allemaal, Omdat helaas alles nog potdicht zit bij mij en ik inmiddels 41 weken zwanger ben, wordt er al voorzichtig gesproken over inleiden. Strippen is op dit moment niet mogelijk. Na het weekend wordt er nogmaals gekeken of het dan wel mogelijk is. Mocht het tot inleiden komen, dan moet ik definitief gaan kiezen voor een ziekenhuis, LUMC in Leiden of Rijnland in Leiderdorp. In de 1e instantie had ik bij de verloskundige aangegeven bij medisch naar LUMC te willen, maar daarbij was ik uitgegaan van spoed en daar is altijd veel personeel aanwezig omdat het academisch is. Nu twijfel ik heel erg. Bij LUMC kon ik bij de voorlichting de verlos/kraamkamers niet zien. Bij Rijnland wel en die hebben hele mooie kraamkamers. Wat zijn jullie ervaringen met deze ziekenhuizen? Ook met betrekking tot de artsen (moet je lang wachten, of staan ze meteen klaar)? Ter info, voor poliklinisch wilde ik naar Rijnland, omdat ze daar iets minder als 'productieomgeving' (1 erin, klaar, snel weg, volgende staat er alweer om te bevallen ) overkwamen
Ik ben bevallen in het LUMC, moet eerlijk zeggen dat er amper personeel is binnen gekomen tijdens mijn bevalling (oke ik had een verpleegkundige die mij de hele bevalling moest monitoren maar dat is in mijn situatie) alleen de gyn. Kwam binnen elke keer na ong. een uurtje, maar dat is het. Voelde me prima op m'n gemak, verloskamers prima en ja niet zo mooi als rijland (ooit is een keer met vriendin mee geweest vorig jaar om daar te kijken) maar prima kamers, 4 uur na m'n bevalling moest ik nog blijven ter observatie en werd ik overgebracht naar de kraamafdeling en m'n zoontje lag op de NICU, kwam gelukkig op een kamer waarbij de andere mamma's waarvan hun baby ook opgenomen was (NICU/HC/MC), vond ik erg fijn, want een kamer naast de kamer waar 'wij' lagen waren er wel amam's met baby's naast hun bed en dat had ik denk ik wel erg lastig gevonden als ik daarbij had gelegen... naar mijn mening wordt het lumc te vaak aangezien als een fabriek, maar dit kwammbij de bevalling totaal niet naar voren... Maar ga aub vooral op jou gevoel af, jij moet bevallen en jij moet je er prettig bij voelen ! Daar gaat heg om, Rijnland kan ook prima bevallingen inleiden! Succes met je keuze en bevalling natuurlijk! Laat je weten welk zkh je hebt gekozen en hoe t is gegaan?
Ow en de artsen waren super bij de bevalling, stonden er zo en toen mijn zoontje zijn hartslag weg bleef vd monitor vanwege de heftige weeën (zijn hartslag dipte weg en herstelde niet meer), stoomde wel ineens de kamer vol met artsen naar dit was medische noodzaak, maar ik kreeg totaal geen paniek want ze handelde snel en voordat alles tot me door was gedrongen lag m'n zoontje op n buik. Kwartier later was meer en deel van de artsen Alweer weg (na onderzoek zoontje).
Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Ik hoop natuurlijk dat uiteindelijk alles heel snel gaat dit weekend en het allemaal niet nodig is. Het LUMC heeft overigens voor poliklinisch bevallen maar 1 verloskamer voor externe verloskundigen, dus de kans dat die vol is, of dat je er snel uit moet, is vrij groot. Dat is voor mij de reden geweest destijds om ook Rijnland in overweging te gaan nemen (en hier komt dat idee van de fabriek ook vandaan waarschijnlijk). Ik ga er dit weekend even heel goed over nadenken en laat uiteraard horen wat het is geworden en of het nog nodig is geweest naderhand. Ervaringen van anderen zijn natuurlijk ook nog welkom.
Is het diaconessenhuis geen optie voor je? Ik zou persoonlijk niet voor LUMC gaan als daar verder geen aanleiding voor is. Zelf met Rijnland geen goede ervaring. De kraamsuites zijn prachtig maar daar is ook alles mee gezegd... Diac is ect super! Hele lieve mensen allemaal.
Ik vond Rijnlands juist heel erg 'erin en eruit'. Onze zoon was met 34 wkn geboren en lag op kinderafdeling. S'morgens werd me gezegd dat ik naar huis moest maar ik had geen auto bij het ziekenhuis dus moest op mijn man wachten, hij kon pas na 13.00 uur mij komen halen maar moest toch de kamer af met mijn spullen. Daar zat ik dan... Alleen... Net bevallen... Met mijn mega tas (lag al een week voor hij geboren werd in het zh).
Echt het lumc is voor mij een no go! Heb er met 24 weken gelegen ivm harde buiken en weeenremmers en echt 3x per dag andere arts en het is ook een leer zh dus overal zijn de leerlingen aanwezig. Maakt opzich dat mij niet uit maar als ik daar lig niet wetende of mijn kindje het gaat redden en er word gevraagd of alle studenten (5 stuks op dat moment) even aan mijn baarmoedermond mogen voelen nee sorry echt niet. Rijnland ben ik ingeleid en bevallen echt heb er een supertijd gehad. Het inleiden dujrde nogal lang vooe het aansloeg want meneer had nog geen zin om naar buiten te komen. Stuk voor stuk lieve verpleegkundige die allemaal binnen.no time naast me bed stonden als k of ml drukte
Ik heb juist met het LUMC een heel positieve ervaring. Mijn dochter heeft er een dag of vijf op de Nicu gelegen, en ikzelf de eerste dagen op de ic vh ziekenhuis waar ze was geboren. Toen ik daar weg mocht en naar de normale kraamafd mocht hebben ze mij naar Leiden gebracht zodat ik weer bij mijn dochter in de buurt was. Had daar een eigen kamer, en herinner me geen negatieve ervaring met het personeel. Heel prettig allemaal, iedereen was heel lief. Verloskamers daar zou ik alleen dus niet weten.
Gelukkig is inleiden nu niet meer aan de orde. In de nacht van zaterdag op zondag zijn mijn vliezen gebroken. Gelukkig kon ik met 3 a 4 cm ontsluiting al bij Rijnland terecht, waardoor ik niet met hele heftige weeen de auto in hoefde. De eerste echte weeen waren er al rond half4 's nachts, rond kwart over 4 waren ze al om de 5 minuten. Om 8uur zijn we bij Rijnland aangekomen. Om half 1 's middags waren we trotse ouders. Omdat het polyklinisch was, heb ik weinig met het ziekenhuispersoneel te maken gehad. De verpleging waar ik wel mee te maken had nam alle tijd voor mij, ik kon ruim gebruik maken van de verloskamer en er werd door de verpleging zelfs geholpen met de maxi cosi. Ook is er meerdere keren gevraagd of ik wat te eten en te drinken wilde en hielp de verpleging met douchen. Ik zou zo weer voor Rijnland kiezen als ik opnieuw moest kiezen.
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje! Fijn dat je het zo ervaren hebt en daar gaat het immers om! Alles goed voor de rest met jullie? Lekker aan t genieten?
Alles is verder goed. Kraamsuites heb ik inderdaad niet gezien, alhoewel dat nog even een mogelijkheid was omdat ik zelf wat verhoging had (warme ruimte, weinig drinken, veel inspanning, dus mijn temperatuur was even ontregelt). Omdat onze dochter wel de goede temperatuur had en de mijne niet steeg, mochten we gelukkig gewoon naar huis. Inmiddels is ook mijn temperatuur weer goed en kunnen we echt genieten