Thuisstudie, welke organisatie?

Discussion in 'De lounge' started by yaro, Aug 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Ik wil graag een thuisstudie doen. In mijn geval gaat het over de opleiding Moderne Bedrijfsadministratie.

Welke organisatie raden jullie aan en waarom?

2. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,085
    1,069
    113
    Ik heb dezelfde cursus een jaar geleden bij LOI aangevraagd.
    Binnen een week weer teruggestuurd.

Waren tweedehands boeken, code voor internet was al gebruikt en dus niet meer bruikbaar voor mij.

Je kan net zo goed zelf de boeken bestellen en zelf de examens aanvragen, wat betreft LOI dan. Veel goedkoper.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Nti ik ben heel erg tevreden!

4. Shelly11

Shelly11 Lid

Mar 15, 2016
    68
    14
    8
    NULL
    NULL
    In ieder geval absoluut geen NHA! Erg slechte kwaliteit en examens waren niet te halen daarmee. Overgestapt naar LOI (en geld teruggekregen van NHA) en dat was helemaal op het niveau van de examens en heb deze dus ook gewoon gehaald.

5. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,385
    200
    63
    Ik heb mij ingeschreven bij NTI wel een andere studie keuze. Hoe het is kan ik dus nog niet zeggen maar bij een opendag geweest en toen voelde het goed

6. yaro

yaro Niet meer actief

Bedankt voor de reacties. Ik ga voor die tijd nog Bkb en Bkc doen omdat ik voor mijn gevoel al te lang thuis zit (wajonger). Even erin komen.

En heb besloten die in ieder geval zelf te doen. Dus zelf boek kopen en zelf examen inschrijven. Daarna ga ik moderne bedrijfsadministratie doen. Hoe en waar weet ik dan nog niet.

7. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mijn dochter doet Havo bij de LOI en is erg tevreden.
    Overzichtelijk en je krijgt snel antwoord op vragen.

8. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik heb zelf een cursus gevolgd bij LOI.

Pluspunten:
    - duidelijke stof
    - docenten via internet, reageerden prima en uitgebreid

Minpunten:
    - ik was 18 en belde met LOI voor info. Daar hebben ze vreselijk mooie praatjes zitten houden. (Zoals: ik zou wel DRIE studiepunten krijgen en dat is echt geweldig veel en goed voor een volgende opleiding.) Ze hebben het me kort gezegd véél waardevoller voorgehouden dan ik achteraf kreeg. Véél te duur ook. 800 euro kan ik me herinneren. Belachelijk, voor 1 map papier en een mailtje...
    - soms moest ik een hoorcollege volgen. Denk je iets serieus te krijgen. Is het een dom kletspraatje van max 5 min.
    - ik kreeg geen boek, maar een map met een stapel papier. De teksten vond ik een beetje mehh, soms hele lange zinnen, zonder komma's, spelfouten e.d.
    - ik had exact een jaar de tijd om hem af te ronden en examen te doen. Tegen de tijd dat het jaar voorbij was, had ik het heel druk en andere dingen aan mijn hoofd. Ik heb toen gecontroleerd wanneer je je kon opgeven voor die eindtoets. Die toets kon maar 4 keer in het jaar gemaakt worden, wat natuurlijk niet overeen kwam met mijn einddatum. Volgens de site kon je de toets nog maken als je jaar voorbij was. Heb het nog drie keer gecontroleerd geloof ik.
    Vervolgens keek ik weer een keer op de site... Hadden ze mijn volledige account verwijderd, want: het jaar was voorbij.
    En ik kon die toets enkel aanvragen via mijn account die niet meer bestond:rolleyes:
    Oftewel: toets nooit meer gemaakt, en geen diploma gekregen.

Ik zou er dus nooooit meer aan beginnen:roflmao:

Share This Page