moeder de leeuw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamakarlien, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!!

Zucht... ik zit mezelf weer eens dwars en ik ga het hier even lekker van me afschrijven :D.

Mijn dochtertje is vandaag bij oma (sm) en oma is met haar gaan zwemmen zonder dit vooraf met mij te overleggen... Niet zo erg toch? Maar zo voelt het wel :). Ik vind zwemmen hartstikke leuk voor haar, maar ook erg intensief. En laat ik nou net morgen en overmorgen ook al een hele drukke dag voor de boeg hebben met haar... Morgenochtend een speeldate met meerdere kids en vrijdag naar de creche op een andere dag dus nieuwe kindjes en nieuwe leidsters. Ik ben gewoon zo (over?)beschermend als het gaat om dingen ondernemen! Ik realiseer me dat het allemaal leuke dingen zijn maar ik vind het gewoon zo sneu als de kleine dame aan het eind van de week helemaal op is van vermoeidheid :(.

Het zit me dwars dat: a) oma niet mij met heeft overlegd, krijg zelfs een beetje het gevoel dat ze het stiekem heeft gedaan want ze weet dat ik soms nee zeg, en b) ik het graag van tevoren had willen weten zodat ik morgen een rustiger dagje had kunnen plannen. Ik word gewoon heel pissig van mensen die een beslissing nemen over mijn dochter waar ik niet achter sta, grrrrrr! Moeder de leeuw dus :).
    Tegelijkertijd vind ik ook dat ik mezelf niet aan moet stellen, dat oma het waarschijnlijk goed bedoelt, en dat de kleine meid heus niet doodgaat van een drukke week gevuld met leuke dingen :D:D:D. Ik maak een beetje ruzie met mezelf dus haha!! Ben een maand geleden bevallen van mijn jongste dus de hormonen en de vermoeidheid helpen ook niet mee ;).

Zo... die ben ik kwijt!! Ben benieuwd wat jullie ervan denken en zoals iemand anders op dit forum in een topic schreef: ongezouten meningen zijn welkom :D.

Liefs mama karlien

2. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik ben van mening dat alleen de ouders daarover beslissen.:) Maar ja ik ben wat dat betreft heel erg met alles. Van eten tot hoe laat kleine man naar bed gaat beslis het graag zelf. Om die reden is mijn kind eigenlijk altijd bij mij of zijn vader (als ik moet werken)

Groetjes kim

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ik vind het niet zo gek dat je hiermee zit, ik zou het belangrijk vinden dat mijn (schoon)moeder zoiets vooraf overlegt met mij!

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik kan me helemaal vinden in wat jij schrijft. Ik zou het waarschijnlijk ook niet zo leuk vinden als zoiets gedaan werd zonder overleg, maar ik zou ook van mezelf vinden dat ik niet zo moet miepen. Net wat je zegt: het is goed bedoelt, je dochter vindt het ongetwijfeld hartstikke leuk en van een keer een druk weekje gaat ze echt niet dood.

Ik vind overigens wel dat je best tegen je s.m. kan zeggen dat je het een hartstikke leuke actie vindt, maar dat je het voortaan wel fijn vindt als ze het even zegt, zodat jij eventueel je weekschema wat aan kan passen.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hmm eerlijk... ik vind juist dat het wel moet kunnen,

ik heb enorm leuke herinneringen aan mijn op en oma die ons zomaar mee nam naar de dierentuin, of naar een atractiepark,

ik kan me indenken hoe mijn koppie eruit gezien moet hebben als ik het heel blij tegen mijn ouders vertelde,

ik wil dat ook voor mijn kinderen,

en wat wil je dan dat ze doet ? binnen blijven ? want bijv naar het bos gaan kan net zo intensief of nog wel intensiever wezen dan bijv zwemmen, het is maar net hoe oma het aanpakt, als ik met de kids na het bos ga dan word er wat afgerend, blaadjes in de lucht gezocht verstoppertje gespeeld etc etc,

tuurlijk moeten ze het niet te bond maken en altijd van die leuke verrassingen bedenken, maar soms zo een keer iets spontaans vind ik juist erg leuk, ik wou dat mijn schoonmoeder dat deed,

ik snap dat je niet een te drukke week voor je kindje wil, maar dan is dat nu gewoon even ongelukkig uitgekomen, ik denk dan : so what, het kan niet allemaal volgens plan gaan ;)

en als je het echt heel erg vind dan kun je dat misschien best bespreekbaar maken met je schoonmoeder dat je het niet leuk vind dat ze dat zomaar gedaan heeft,

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    is jouw dochter 2,5? Mijn dochter ook en ik zou er absoluut geen moeite mee hebben. Alleen maar leuk voor mijn meisje.

Maar ja als sm weet dat je af en toe nee zegt en het toch doet vind ik dat behoorlijk sniekie.

Aan de andere kant denk ik dat je oma lekker dingen met je meisje moet laten doen op haar oppasdag. Je kan moeilijk van haar verwachten dat ze de hele dag thuis gaat zitten omdat ze oppast...

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Volgens mij heb je er gewoon de pest in omdat je bang bent dat ze morgen te moe is voor je geplande speeldate. Mijn schoonmoeder past ook regelmatig op en ik vind het juist leuk dat ze dan vanalles onderneemt met ze. Ze zijn allebei dol op hun oma.

En ik vind het ook anders als ze 4 of 5 maanden is of nu al ruim 2! Ze is geen kleine baby meer, maar al een peuter.

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik vind het ook niet zo gek hoor.. met een peuter. Als mijn moeder nu zomaar zou gaan zwemmen (zoon is 6 mnd.) zou ik dat wel heel raar vinden, ik heb zelf nog nooit met hem gezwommen.
    Maar ik denk dat ik het juist heel leuk zou vinden als ik thuis zou komen en zou horen dat mijn kind een leuke dag heeft gehad!

Ik denk ook dat als ze 's avonds weer goed heeft geslapen, ze de volgende dag echt niet meer moe is van het zwemmen. Lichaamsbeweging is goed voor een kind, toch?!

Is het niet meer zo dat er eigenlijk iets anders is, tussen jou en je schoonmoeder, dan dat je het zwemmen echt erg vind?
    (ik kan me namelijk wel goed voorstellen dat ik het vervelend zou vinden als mijn sm zoiets doet, maar meer omdat ik haar af en toe niet zo'n fijn persoon vind)

Deel Deze Pagina