jonge moeder (26) sterft aan water en soep dieet.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jessica24, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    In Groot-Brittannië is een jonge moeder gestorven na maandenlang een uiterst streng dieet gevolgd te hebben. Helen Anderson (26) uit South Fields raakte geobsedeerd door haar gewicht en wilde zo graag afvallen dat ze alleen op soep en water leefde. In een paar maanden tijd verloor ze zo 38 kilo, tot haar ouders haar dood in bed aantroffen. Uit onderzoek bleek dat Helens lichaam een levensgevaarlijk tekort aan suiker had, waardoor het de eigen vetreserves ging opmaken. Dit heeft een chemische metabolische reactie in gang gezet -ketoacidosis- wat haar uiteindelijk fataal werd. Lijkschouwer Terence Carney legt uit: "Ze werd als het ware door haar eigen lichaam vergiftigd." Helen laat een dochtertje van 5 jaar, Niamh-Kate, achter. Naast haar rigoreuze dieet slikte Anderson ook afslankpillen. Haar ouders zijn gebroken en willen zich niet uitlaten over het drama. Eerder vertelde moeder Hazel wel aan een lokale krant: ""We smeken Helen om te eten want na Kerstmis is ze begonnen aan een dieet van soep en water. Ze was altijd al een stevige meid maar als het zo doorgaat dan wordt anorexia haar fataal." Helen stierf vlak voordat ze haar grote internetliefde uit Zweden voor het eerst zou ontmoeten.

:$:$:$:$:$

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Erg zeg. Tja... alleen op water en soep leven dat kan ook niet. Je hebt per dag alle voedingsstoffen uit de voedingswijzer nodig.

3. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Precies, ze had ook suiker tekort wqaardoor het eigen lichaam eigen vetreserves gebruikte....

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Denk dat zelf ook wel wist dat ze niet helemaal goed bezig was, maar wanneer je zo geobsedeerd raakt door eten en aan Anorexia lijdt, dan boeien zulke dingen je denk ik niet echt meer.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Zo dat is wel geflipt zeg jeetje alleen soep en water...Ik kan dat echt niet. Ik baal wel van mn zwschaps kilo's die er maar niet af willen maar ik kan niet zonder eten dan val ik flauw....

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wil er die 38 kilo ook wel af maar niet in een paar maanden zeg! En zeker niet als ik er voor op soep en water moet leven.
    Wat erg voor die ouders en dat kleine meisie :(

Deel Deze Pagina