zo mooi dat je dit voor huisdier overhebt.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door marijke2, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    Telegraaf
    mooi verhaal foto is niet echt duidelijk.

2. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik had het idd ook gelezen. Zo mooi!

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vind het super mooi,en ontzettend goed. Maar.... Als deze hond zoveel pijn heeft dat hij alleen nog maar in het water kan slapen en ontspannen wordt het dan (heel cru) geen tijd om het dier in te laten slapen?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    o jeetje wat mooi

ik kan me zijn gevoel zo voorstellen.

In laten slapen is inderdaad misschien als je alles hebt geprobeerd wel het beste. Maar er kan nog iets worden gedaan...dus waarom niet

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Tuurlijk,lukt dat met die laser etc is het mooi, maar wellicht dat het inzamelen van geld nog net zo lang duurt als dat het beessie leeft.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wel bijzonder hoor. Maar ik vraag me toch af; heeft het beestje dan de rest van de dag pijn? Is daar dan niet iets aan te doen door pijnstilling ofzo? Anders vind ik het toch wel zielig hoor.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

erg mooi, maar de hond is 18 jaar en kan alleen slapen in het water, neem aan dat hij buiten dat water gewoon pijn heeft of iig niet kan ontspannen..

ik denk dat inslapen voor dat beestje een betere keus/daad is dan die watertherapie. iig dat zou mijn keuze zijn, vooral omdat het beestje al 18 jaar is en waarschijnlijk niet pijnvrij leeft

8. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    heel erg mooi, maar is het niet egoistisch om een dier met zoveel pijn te laten leven omdat je hem niet kwijt wilt?
    Vorig jaar hebben wij onze kat bijv ook moeten laten inslapen. Had kattenaids en VIP of FIP (een andere kattenziekte) en werd heel mager en zwak en op den duur kwam het bloed uit z'n neus. Wie ben ik dan om dat beestje in leven te laten met zoveel pijn? Ookal hield ik heel veel van dat beestje, begrijp me goed, je moet ook kijken wat het beste voor het diertje is;)

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik denk dat, iemand die zoveel van zn beest houdt, en zoveel voor zn huisdier over heeft, echt niet de rest van de dag zn beestje laat creperen van d pijn hoor!
    Ik denk dat hij echt wel weet wat hij doet.
    Ik vind het geweldig wat hij doet!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Maar waarom nog een hoop geld inzamelen voor lasertherapie voor een 18-jarige hond? Wat wint die hond daarbij? En wat zijn de bijwerkingen?

11. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Helemaal mee eens!!!

12. Jel

Jel Niet meer actief

Wat mooi....

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    dus omdat de hond al 18 jaar is hoeft dat maar niet meer :(

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    tja idd dat is het zelfde om een 75 jarige maar geen kunstknie meer te geven want voor zolang hij nog leeft mag hij best pijn hebben. als dat beestje al is het maar 1 jaar een pijnloos leventje kan leiden dan is dat toch geweldig. hij is al 18 geworden en dus zou het beestje het nog prima naar zijn zin hebben. een hond die echt niet wil leven laat dit wel merken door zich af te zonderen etc en dan was hij geen 18 geworden.

15. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hmm, volgens mij ben ik de enige hier die dit dus echt niet met een lach bekijkt. Ik snap de gedachte erachter en tuurlijk prijs ik hem dat hij zoveel doet voor zijn hond.

Maar je dier met pijn laten lopen omdat je er zo aan gehecht bent, vind ik echt niet goed! Die hond heeft duidelijk veel pijn als hij alleen maar in water kan slapen en is al wel 18 jaar. Een enorm hoge leeftijd voor een hond. Wil je zo'n dier dan nog door zo'n proces halen? Artritis is helaas o.a. een ouderdomsklacht en tegen ouderdom is helaas geen medicijn. En ook artritis is zover ik weet niet te genezen. En waarom heeft hij zolang gewacht? Als baas heb je het lot van je dier in handen en moet je ook realiseren dat het op een gegeven moment tijd is om je dier te laten gaan, zeker als hij zoveel pijn heeft.

Zal nu vast wel een hoop reacties over me heen krijgen. Maar ik weet hoe ontzettend pijnlijk het is om afscheid te moeten nemen van je dier. Ik heb mijn hondje een half jaar geleden in moeten laten slapen ivm chronische ontstekingen en pijn. Ze was nog maar 6 jaar.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Dat is wel een heel andere discussie, maar toevallig wel een waar ik vanuit mijn werk vrijwel dagelijks te maken heb.
    Bij oude mensen worden schrikbarend vaak ingrepen gedaan (zoals een nieuwe knie, of heup) waar ze uiteindelijk niks meer aan hebben. Om de simpele reden dat ze slechter het zkh uit komen (na operatie) dan ze erin gingen (met versleten gewricht). Daarbij gaat het NIET om leeftijd, maar om de algehele conditie. De ene 75-jarige is de andere niet; de ene heeft nog echt iets aan zo'n operatie (en die moet 'm dus krijgen), de andere is serieus slechter af na zo'n operatie. In die gevallen zou je duizend keer beter iets aan de symptomen kunnen doen (bijvoorbeeld pijnbestrijding), en niet meer iemand een zware operatie laten ondergaan. Niet alles is te repareren, en een oud/versleten lichaam functioneert anders dan een jong/fit lichaam. Erg jammer dat sommige artsen niet naar de mens als geheel kijken, maar alleen naar een kapot onderdeel dat ze willen maken.

Ik kan me zomaar voorstellen dat een hond van 18 met zware artritis helemaal niet gebaat is bij zo'n behandeling, dat de behandeling erger is dan de kwaal. Dat weet ik niet zeker (weet niks van laserbehandelingen), vandaar dat ik het als vraag stel.

17. Triskele

Triskele Niet meer actief

soms is houden van ook loslaten.

Ik vind het dan een beetje egoïstisch om je hond heel veel pijn te laten hebben omdat je geen afscheid kunt nemen dat is geen houden van naar mijn mening.

Het is voor mij geen kwestie van geld of ouderdom perse, maar dit is iets wat niet beter word en als je hond zo moet slapen heeft ie echt veel pijn hoor en dan vind ik het geen dierenliefde om dan maar door te blijven gaan voor jezelf.

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

had het niet beter kunnen verwoorden!

vraag me ook af of het baasje dan van 22.00-8.00 's morgens met het beestje in het water ligt, omdat het beestje alleen kan slapen in het water. lijkt me dat dit om een uurtje per dag gaat ofzo, geen uuuuuuuren.. ik vind het dus ook best zielig voor het beestje, en denk dat hij beter af is in de ''hondenhemel'' mocht deze bestaan..

Deel Deze Pagina