Ik heb een vraagje aan jullie... wie van jullie gaat wel eens winkelen met haar moeder of iets anders leuks doen? Van wie komt het dan meestal af, van jou of van je moeder?
Ik ga zelden iets samen met mijn moeder doen. Misschien 1x per 2 jaar winkelen? We hebben verder een prima band. Hebben we trouwens nooit gedaan, ook niet toen ik nog thuis woonde. Ik hoop dit later wel te doen met mijn eigen dochters.
Ja! Het wisselt van wie het afkomt, ik denk vaker van mijn kant dan van mijn moeders kant, ze heeft altijd nog het idee dat ze me lastig valt, heel raar!
Mijn moeder en ik doen regelmatig samen iets. We gaan sowieso elk jaar 3 dagen naar Duitsland, tegenwoordig gaan de kinderen mee. De ene keer kom ik met het idee en de andere keer mijn moeder.
Ik weet niet of je hierop doelt, maar ik doe eigenlijk nooit iets met mijn moeder. Eigenlijk al vanaf mijn puberteit niet meer winkelen ofzo. We hebben afgelopen jaren 1 keer dagje sauna gedaan, maar verder eigenlijk niets. Zij neemt nooit initiatief en ik heb er geen zin in eigenlijk. Als ze het voorstelt zou ik het best leuk vinden hoor en gewoon meegaan. Ik weet ook hoe het anders kan, wamt voordat ik mijn dochter had ging ik met mijn schoonmoeder bijna wekelijks winkelen en ook weleens naar intratuin ofzo.
Mijn moeder vraagt het bijna elke maand. Mijn oma vraagt het trouwens ook steeds. Nog niet gedaan. Vaak stel ik voor dat ze bij ons uitgebreid komen eten, ik betaal namelijk liever mijn eigen kleding en eigen spulletjes. iIk vind lekker eten veel gezelliger en beter voor hun portemonnee.
Ik ben enig kind en ben jarenlang samen geweest met mijn moeder (geen vader/nieuwe man) hierdoor zijn we erg close en gaan wel eens samen winkelen of een dagje wellness... niet heel vaak, zo'n 2 a 3 keer per jaar.
Nee bijna nooit. Een jaar geleden een keer mijn moeder uitgenodigd voor een dagje weg. Dit was toen ook al eeuwig geleden. Had gehoopt een keer een uitnodiging terug te krijgen. Helaas nog niet gekregen. Best jammer. Kan me ook niet voorstellen dat het straks zo zal gaan met mijn eigen dochters. Hoop op een sterke band waar het leuk is om zeer regelmatig iets te ondernemen. Ergens best pijnlijk als ik dan van vriendinnen hoor wat zij allemaal met hun ouders ondernemen.
Ik heb mijn moeder al jaren niet gezien en gesproken. Vroeger deden we ook nooit leuke dingen samen maar toch mis ik het best wel.. vooral als zie dat vriendinnen wel een goede band met hun moeder hebben.
Ik spreek/zie mijn moeder dagelijks en gaan ook regelmatig samen wat leuks doen. Het komt van beide kanten
We doen het eigenlijk te weinig sinds mijn zoontje er is. Maar we gaan wel eena hapje eten, winkelen maar kom er elke week wel en bellen bijna elke dag. Ik vind winkelen met mijn moeder heel gezellig!
Ik spreek/app elke dag wel met mijn moeder. We gaan regelmatig even samen weg, al dan niet gewoon boodschappen doen.
We gaan eigenlijk nooit iets samen doen meer. Ligt aan de afstand en het bedrijf van mijn ouders dat 7 dagen in de week doorgaat. Wel jammer!
Ja dat deden we regelmatig Maar sinds de kinderen is het wel minder geworden Van wie het komt wisselt We gaan dan vaak ergens koffie drinken of lunchen altijd erg gezellig Iets wat ik straks ook zeker met mijn dochter ga doen
Ik spreek of zie mijn moeder bijna dagelijks. We doen veel dingen samen van boodschappen tot uiteten. Vind het heel fijn om dingen samen te doen. Komt van beide kanten af
Zo’n 1x per maand gaan mijn moeder en ik wel ergens lunchen, winkelen, pakken een terrasje of iets anders leuks. Ik zie mijn moeder sowieso meerdere keren per week. Het komt van beide kanten Overigens doe ik dit ook met mijn schoonmoeder zo’n 1x per twee maanden. Dan komt het wel meer van mijn kant, maar ze heeft zelf aangegeven dat ze bang is dat ik te druk ben/ze stoort. Vind ik geen probleem dat het iets meer van mijn kant komt.
Ik ga elk jaar een week naar de Canarische Eilanden met m’n moeder, ik eet twee keer per week bij haar èn ik ga vaak met haar winkelen. Ook regelmatig weekendjes weg. Ik hou van m’n mam en heb een supersterke band met haar. Initiatief komt van beide kanten.
Ja hoor, we een paar keer per jaar. High tea, lunch, uit eten ‘s avonds, musical Komt meestal vanuit mij. M’n moeder is best terughoudend in die dingen, bang om anderen tot last te zijn. Zeker geen onwil dus Ik spreek haar trouwens dagelijks, via app, telefonisch of in real life.
Iets apart met mijn moeder doe ik weinig. Soms een boekenmarkt ofzo. Maar we zijn beide niet zo van het winkelen of iets in die richting. Wel ga ik met mijn beide ouders minstens 2x per maand golfen. (Pitch & putt). Vannacht gaat om half 4 de wekker, want om 5 uur staan we op de golfbaan om 20 uur lang te golfen. Dat is meer ons ding. Onze oudste gaat regelmatig op een zondag mee. Zijn we met zn vieren. Reuze gezellig. Dat doen we liever dan samen een dagje weg.