Weet iemand wat deze vlekken kunnen zijn? Aan de binnenkant zijn ze lichter van kleur en aan de buitenkant van elke vlek zit een witte kring. Er zijn geen schilfers en geen verdikking, het lijkt echt onderhuids. Geen jeuk of pijn. Heel eerlijk gezegd ben ik best een beetje bang voor lyme, ik weet dat het niet heel vaak voorkomt met meerdere plekken, maar de afbeeldingen daarvan waarbij dat wel het geval is, komen erg overeen. *stopt met googlen* Maandag staat er een afspraak gepland bij de huisarts, maar wat geruststelling zou fijn zijn.
Ik vind het eruit zien als ringworm. Had mijn dochter ook laats en was met een zalfje te behandelen. Ze had het ook op meerdere plekken een hand een arm en op de rug. Het blijkt erg besmettelijk te zijn. Probeer je niet te druk te maken en wacht even af wat de huisarts maandag zegt
Bedankt voor de reacties! Maar hoor je dan geen schilfers te zien en jeukt dat niet heel erg? Zijn huid is op die plekken gewoon glad.
Ik vind het er uitzien als een heftige reactie op muggenbeten. Oppaskindje heeft precies hetzelfde, maar geen jeuk eraan.
Hier dacht ik ook meteen aan. Ik reageer ook altijd heftig op muggenbulten en zo zien ze er bij mij op het minst erg uit.
Zo zien de muggenbultjes van onze dochter eruit.... die van mij ook, maar ik voel ze altijd direct dus krijgen geen kans om te groeien
wat doe je dan als je ze voelt om het groeien tegen te gaan? On topic, ik denk niet aan muggenbulten ze zegt dat het namelijk een gladde huid is en geen bulten voelt. Ik heb nog nooit van een platte muggenbult gehoord.
Ik smeer er direct azaron op... voor mij werkt dat fantastisch. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er ook wakker van word als ik geprikt word
Ja, ik had ook verwacht dat als het muggenbulten zouden zijn, de huid niet zo glad kan zijn. De vlekken zijn wel wegdrukbaar dus een schimmel/ringworm lijkt me dan ook uitgesloten? Misschien een allergische reactie op iets?
Ik heb er geen verstand van, maar als je er ongerust over bent kun je dan niet de dokterspost bellen?
Oh, maar ik maak me niet zoveel zorgen dat het niet kan wachten tot maandag. Ben alleen bang dat de huisarts het ook niet weet.
We zijn erachter wat het is; het blijkt een fototoxische reactie te zijn door een stofje in een plant (en de zon dus). Misschien ook niet zo gek voor een kind dat de hele tijd tussen de planten zit. Gelukkig geen ringworm.