Moeder dochter dingen...

Discussion in 'De lounge' started by beertje22, Jun 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Misschien opperen om een vaste dag te nemen om iets te plannen? Bv elke eerste zaterdag van de maand?

2. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

Jan 6, 2014
    1,615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik heb het al een aantal keren aangegeven dat ik het erg leuk vind om te winkelen met haar. Heb ook duidelijk gezegd dan kom ik je met de auto halen en dan breng ik je ook weer terug. Met alle liefde en plezier! Op de een of andere manier heeft ze geen zin of is ze bang dat ze stoort ofzo...
    Heb 2 jaar geleden 5 x moeten vragen of ze mee ging naar de kinderboerderij. Bij de 5e x is ze mee geweest. Elke x had ze iets te doen, zo moest alvast eten voor bereiden, of ze moest nog thuis opruimen/ schoonmaken. En als ik het vraag is het: we gaan binnenkort winkelen, en dan hoor ik daarnaniks meer uit haar. Heb het idee dat ze gewoon geen zin of behoefte eraan heb.. ik zelf ervaart er wel een beetje vedriet van.
    Voor de rest is de band gewoon goed.

3. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Ik denk dat we 1x per jaar iets samen doen, meestal lunchen en shoppen. Ik ben niet het type van nachtjes weg etc.. daarbij werk ik fulltime (ook weekends) dus elke seconde die ik aan mezelf kan besteden aanbid ik!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,815
    113
    Mijn moeder is net zo, maar vroeger was ze ook al zo. Ze heeft het altijd te druk met huishouden/werk etc. Ik vraag het niet meer hoor, gaan nu alleen met mijn verjaardag.
    Verder is de band prima, ben daar ook wekelijks wel eens. Ze is gewoon liever thuis denk ik.

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Mijn moeder en ik hebben een gecompliceerde band.
    We zien elkaar zo eens in de 14 dagen ofzo, maar samen leuke dingen doen, dat hebben we nooit gedaan.
    Heel soms mis ik het wel een beetje, als ik bij vriendinnen zie hoe het ook kan, maar gelukkig heb ik een fijn eigen gezin en lieve vriendinnen waar ik leuke dingen mee doe.

6. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

Jan 6, 2014
    1,615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Vroeger ging ze elke dag naar dorp. Ik mis het gewoon gezellig moeder dochter winkelen. Maar zal er waarschijnlijk mee moeten leven dat ze zo is.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,628
    5,656
    113
    Weinig. Een dagje met mijn moeder ervaar ik best zwaar. Wij botsen te veel.

8. Melief

Melief Niet meer actief

Wekelijks gaan we wel iets doen en we zien elkaar dagelijks, hebben een mega goede band.

Met mijn schoonmoeder samen heb ik nog nooit wat gedaan en ook niet zon behoefte aan om eerlijk te zijn...

9. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016
    1,149
    722
    113
    Ik zie mijn moeder ook wel elke week, ene keer ergens koffie drinken of iets met mijn zoontje doen. Of even winkelen. Soms samen klussen haha

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,610
    2,403
    113
    Wat leuk dat zoveel mensen hun moeder zo vaak zien! Helaas woont mijn moeder in het uiterste puntje van het land en ik zelf in Holland... We zien elkaar denk ik gemiddeld eens in een twee A 3 weken, wat ik gezien de afstand al best vaak vindt. Een op een samen iets doen doen we eigenlijk vrijwel nooit, maar vind ik wel prima. Het is wel altijd heel gezellig als ze komt of wij daar en de kinderen zijn heel blij om haar te zien en vice versa

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Nee, eigenlijk nooit. Ik zag haar wel vaak (paar keer per week) en dat was fijn, maar echt samen dingen doen? Nee. Nooit gedaan ook, tenminste.. Ik weet nog van 1 keer samen shoppen voor een badpak voor mij toen ik een kind was, maar toen kwamen we terug met drie tassen kleding voor haar en geen badpak voor mij. :D

12. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik doe vrij veel met mijn moeder, als ik doordeweeks vrij ben gaan we vaak even naar het dorp. Winkelen in een grotere plaats, ikea, naar het bos enz. Maar vroeger hebben we ook altijd veel samen gedaan. Qua winkelen zijn we gelukkig hetzelfde hoop winkels moeten we niet en we gaan ook geen uren passen.
    En 1x per jaar deden we altijd een tripje van 4 dagen. Dat doen we nu nog maar dan merk ik wel dat ik dr soms zat ben haha. Ben ook al tijd uit huis dus dat maakt het wel anders dan toen ik nog thuis woonde.

13. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,593
    541
    113
    Echt met mijn moeder alleen iets doen gebeurt niet vaak. Ze wordt wel vaker bij gezinsuitjes betrokken. Ze komt wel eens langs en ik ga geregeld met de kinderen naar haar toe. We zien elkaar wekelijks. Sommige weken bijna iedere dag, andere weken hooguit 1x.

-1x per jaar ga ik samen met mijn moeder naar de huishoudbeurs (vaste prik)
    - gedurende het jaar gaan we misschien nog 1 of 2 keer een middag winkelen.
    -1x per jaar gaan we samen naar een ballet/dans voorstelling die we samen uitkiezen.

14. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

Feb 18, 2013
    856
    62
    28
    Female
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Helaas hier ook weinig leuke dingen met mijn moeder gedaan. We hebben wel in het verleden wat dingen gedaan hoor bios, uit eten. Maar de laatste jaren is het er niet van gekomen. Ze doet nu heel veel met mijn oma van 80:rolleyes: die is elke dag bij der als ze vrij is. Dus ja dan houd het op soms vind ik het best wel lastig :( We hebben verder een prima band hoor niet dat we dagelijks bellen. Maar ze komt af en toe langs voor op de koffie en om de kinderen te zien. En heel af en toe gaat Noël daar heen. maar dat is de laatste weken ook weinig gebeurd. Ook omdat ie op school zit. Ik hoop later wel dat ik zulke dingen met mijn dochter kan doen en daar ga ik absoluut wel voor zorgen ;)

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,815
    113
    Ja dat wil ik dus ook. Afgelopen zaterdag wilde mijn zoontje met mij de stad in. Had een drukke week gehad en was best moe, hoorde mezelf zeggen, "ben ik te moe voor, doen we een andere keer" en klonk net als mijn moeder. Dus toch lekker met hem de stad in gegaan en hem lekker verwend. Was zo gezellig.

natjeb85 and Niveah like this.
  16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,568
    113
    Als het uiteindelijk toch wel gezellig is zou ik af en toe met een concreet voorstel naar je moeder komen.

Ik snap je het graag eens van haar kant komt maar dat gebeurd niet anders had ze het al gedaan.

Er zijn veel dingen die je niet kan veranderen behalve jezelf.

( Bij mij begint het kwartje steeds beter te vallen en mijn eigen gedrag aanpassen gaat met vallen en opstaan)

17. Manque

Manque Niet meer actief

Neuh, ik ga geen uitstapjes doen met mijn moeder. Het is een aardige vrouw hoor, maar ik heb er geen behoefte aan en zij ook niet, denk ik.

Share This Page