We zijn net voor het eerst even de deur uit gegaan voor een gehoortestje bij daisy en we hebben echt een kwartier zitten klooien om de maxicosi goed vast te krijgen in de auto. Achterin want voorin mocht niet van het ziekenhuis want daar zit een airbag. Het ziekenhuis vertelde ons dat we de airbag eruit moesten laten halen bij de garage, maar wij dachten dan vervoeren we haar wel achterin maar die gordel is te klein. Ik dus net toch maar de garage gebeld en die wilde mij alleen de zekering van de airbag aanwijzen zodat ik hem er zelf uit kon trekken! Omdat de garage niet verantwoordelijk wil zijn als ik een ongeluk krijg en ze zeggen dus dat de verzekering dan helemaal niks vergoed omdat de airbag uit stond?!?!? hoe hebben jullie dat dan gedaan? want ik wil die airbag wel uitzetten maar als ik dan niet meer verzekerd ben?
Ik zou gewoon ff met de verzekering bellen. Want ik heb een auto zonder airbag en volgens mij mag dat gewoon. Kan me niet voorstellen dat die dingen al wettelijk zijn verplicht... Ook met de keuring van de auto met airbag wordt de airbag volgens mij niet meegenomen... In ieder geval niet je kindje voor die airbag zetten. (weet je misschien wel, maar zeg t toch maar even) Die klap is zo groot, dat ze waarschijnlijk op slag dood is... (hoeft niet, maar is echt levensgevaarlijk)
hoe dat zit met de verzekering weet ik niet. een kind achterin de auto vervoeren is veiliger, dat adviseerde de auto verkoper ons. als de gordel achter in de auto te klein is zijn er wel verlengstukjes te koop
Nou lijkt me een beetje raar want in onze benz zit zelfs een knop waarmee je de airbag kunt uitzetten op het moment dat je er een kinderstoeltje in zet..
dit is toch niet normaal! http://www.grootgezin.nl/vervoer020700a.php een verlenger mag ook niet, als je dit leest geloof je je ogen toch niet! Er zijn dus gewoon duizenden mensen die hun maxicosi niet veilig in de auto kunnen krijgen, en er is geen andere oplossing dan de gordel zelf voor veel geld te laten verlengen!
heb net de rvs gebeld en die melde mij dat het geen gevolgen heeft als de airbag is uitgeschakeld. dus het mag wel gewoon en als ik een ongeluk zou krijgen, dat betaald de verzekering gewoon alles uit. dus we gaan gewoon de zekering KOSTELOOS verwijderen bij de garage
Dat vind ik heel raar, want als je airbag bij een ongeluk uitkomt, de meeste mensen laten het dan niet terugdoen, omdat dat behoorlijk prijzig is, dus uiteindelijk is dan die airbag ook niet in gebruik. Ik heb dit zelf bij een bedrijf meegemaakt, die haalde de airbag er bijvoorbaat uit omdat dat zo prijzig is, maar er is nooit een probleem bij de verzekering geweest om de airbag die uitgeschakeld is.
Het is beter om de airbag te laten verwijderen ipv uit te schakelen.! Het wil namelijk nog wel eens gebeuren bij een ongeval dat een uitgeschakelde airbag toch uitklapt! Wees voorzichtig dus.
Ja precies onze A heeft dat ook..als je dan niet verzekerd zou zijn als je die knop uit zou zetten zou het raar zijn dat dat knopje er zit..
Wij hadden het zelfde probleem met de maxi cosi, De air bag is door de garage uitgeschakeld. Wij hebben een papier ondertekend dat wij zelf de verantwoording nemen voor die plaats in de auto. Als ze uit de maxi cosi is laten we hem weer inschakelen.
er staat 125 gulden dus dat stukje is al jaren oud wrs dus dat zou nu 75 euro zijn en wellicht nog goedkoper omdat dingen nou eenmaal als ze wat langer bestaan goedkoper worden... ik zou dus kiezen voor de gordel verlenging 75 euro moet je wel overhebben voor het leven van je kind Heb je volgens mij ook wel
het uitschakelen koste ons 100 euro gordel verlengers mogen ook niet en het zelfde verhaal met de verzekereing een gordel moet uit 1 deel bestaan heb ik begrepen.
uitschakelen 100 euro?! het is gewoon een zekering weghalen dat duurt 10 sec. bij ons doen ze het gratis?
voor het gordel verleng setje waren wij 3 jaar geleden 30 euro kwijt heeft mijn vriend er zelf ingezet. sinds anderhalf jaar hebben we een auto waar wel een maxi-cosi op de achterbank mee kan veel makkelijker en veiliger
weet ik maar er stond dat die 75 euro kosten en dat is niet zo en ja er mag zoveel niet soms is het voor sommige mensen de enige manier om hun kind te kunnen vervoeren in plaats van een andere auto te kopen
Kennis van mij heeft haar airbag ook laten verwijderen zodat haar dochter ook voorin kon. Als de maxi-cosi niet achterin past wat moet je anders? Een nieuwe auto kopen, of de airbag er uit halen.