We zitten zo te twijfelen of we wel of niet gaan verhuizen. We wonen in een huurwoning (eengezinswoning ) op dit moment met een lage huur. nu willen we graag een wat moderner huis met een wat ruimere keuken. Veel mensen verklaren ons voor gek als we gaan verhuizen naar een duurder huis. Hierdoor beginnen we ook erg te twijfelen. Het huis hebben we ook naar ons zin gemaakt. Zelf badkamer en keuken geplaatst en grotendeels gemoderniseerd. We weten dat we dit kwijt zijn als we gaan verhuizen maar daar hebben we toen voor gekozen. We hadden gekeken wat we zouden kunnen kopen met onze huidige huur en dat is bij ons in de regio niks . Misschien dat er meer mensen in dit schuitje gezeten hebben en hebben die nog tips hebben wat verstandig is of waar we over kunnen nadenken.
hier geen huurhuis maar een koopwoning en ook plannen om te verhuizen manlief dit huis ook helemaal zelf opgeknapt, badkamer, keuken, wc beneden , slaapkamers en zolder willen groter gaan wonen echter nu geen geschikt huis momenteel in de markt dus we zetten ons eigen huis ook niet te koop wel flink aan het opruimen nu
Ik heb niet dezelfde ervaring. maar ik zou rustig internet afzoeken. en kijken of je iets geschiktst tegenkomt, zo niet woon je der tijdelijk nog goedkoop. misschien ook alvast extra sparen (het bedrag wat je elke maand meer kwijt zou zijn en dan een speciaal spaarpotje maken voor het nieuwe huis) zodat je en geld voor het verhuizen heb en geld voor verbouwing heb. dan kun je gelijk zien hoe je uitgaat komen en of daar goed mee te leven is. daarbij is de woning markt nog redelijk. en begint het weer aan te trekken dus over een tijdje is alles weer een stuk duurder. dus wat dat betreft kan je beter nu investeren.
Ik zou altijd kiezen voor mn geluk niet voor het geld. Heel fijn dat jullie altijd goedkoop hebben kunnen wonen. Als ik mn droomhuis zag, die ik kan betalen maar wel veel duurder is, zou ik er zeker voor gaan! Tot die tijd lekker extra sparen nu het nog kan
Dank jullie voor de tips en info. Blijft toch lastig wel of niet verhuizen. Een ideaal droomhuis hebben we niet. Een wat ruimere keuken en iets moderner vinden wij al genoeg. Verders vinden wij het prima. Wij zijn ook weinig thuis en misschien dat we daardoor niet een ideaal droomhuis in gedachten hebben.