Hallo, wie van jullie zijn ook (bijna) mama en zijn gezellig thuis met oppaskids? Ik was altijd kraamverzorgster maar ben gaan werken als gastouder toen mijn oudste zoon werd geboren, dat is nu dus 3 jaar terug. Ik vind het heerlijk om thuis te zijn bij mijn eigen kids, en toch een klein zak centje extra er bij te verdienen met de gastkinderen. Ik wil wel weer gaan werken als de jongste naar school toe is, en dat zal nog zeker een jaar of 4 - 5 gaan duren.
Hoi, hier ook gastouder én moeder én zwanger Het bevalt mij ook prima. Ik ben begonnen als gastouder toen Ruben 1 jaar oud was en ben net begonnen met een cursus om als 'zelfstandige' aan de slag te gaan (volgens een Franch en Free concept). Op die manier hoop ik nog een hoop te leren in de jaren dat ik thuisblijf. Ook ik wil namelijk thuis blijven totdat ook de jongste op school zit. Wij hopen dat tegen die tijd mijn man een dag in de week thuis kan zijn/thuiswerken. Het liefste zou ik een opleiding tot artstassistente volgen in de komende jaren en daar dan werk in vinden straks. MAar nu eerst deze cursus afronden en voor 2e maal moeder worden Hoe heb jij dat gedaan met 'verlof'?? Hoe lang ga je stoppen? Ik dnek er zelf over 4 weken voor de uitgerekende datum te stoppen tot 4 weken na de bevalling, mits alles 'normaal' verloopt uiteraard. Hoeveel dagen werk jij en hoeveel kindjes he je in opvang?
Ik heb nu eindelijk zwangerschaps verlof, en dat heb ik tot de 1e week Okt. omdat we in Sept. nog een paar weekjes op vakantie gaan naar Limburg in een Landal huisje. Vind het wel jammer dat je helemaal geen geld krijgt als je stopt, dus het worden een paar krappe weekjes zonder extra geld helaas. Maar wel lekker veel vrijheid, en dat is ook veel waard! Beetje jammer dat er niet meer 'gastouders' op het forum zitten! Had verwacht toch wel meer collega's hier te vinden....
Hier ook een gastouder Maar er is als ik het goed heb begrepen wel een uitkering die je kan aanvragen Moet je hier maar eens lezen ZEZ-uitkering Moet hem zelf ook nog aanvragen dus weet niet of het ook echt zo is.
Wat bedoel je? Dat je te weinig inkomen hebt dan, als je ook gastouder gaat worden? Ja dat kan helaas, maar wij rekenen zo; als je de kids wegbrengt naar een KDV of andere gastouder sta ik gewoon voor hun te werken en houd ik er zelf niets meer aan over. Dus wij doen het zo en ik vind het heerlijk om thuis te zijn bij mijn eigen kids! HBBeestje; ik verdien ongeveer 3,50 per uur per kind, maar dat is ook per regio verschillend. Dus het ligt er maar net aan hoeveel kids je hebt hoeveel uur enz. Je mag max. 4 kids onder de 4 jaar hebben incl. je eigen kroost. Monique hoe ga jij dat zometeen doen dan als je ook met verlof gaat? heb jij dat geregeld dat je een uitkering krijgt? Ik zal eens kijken op die site! *ik heb ff gekeken maar dat is meer als je ZZPer bent, en dat ben ik niet dus gaat die vlieger helaas niet op... Maar wel handige site!
Wat is een ZZPer precies?? Er staat dat je als freelancer of thuiswerker (waar wij volgens mij onder vallen) een uitkering kan aanvragen. Is hier op de site al wel eens een topic over geweest en volgens hun vielen wij daar onder. En hbbeestje hier zitten we op 4 uur per uur per kind En moeten ze luiers en doekjes zelf meebrengen en wordt eten nog apart afgerekend of zelf meegebracht
Nou dames, ik heb keurig een brief gekregen na mijn aanvraag dat ik in aanmerking kom voor een uitkering!!! Yeah
Ik wilde het net zeggen, volgens mij heb je namelijk recht op een uitkering! Ik ben nog met de aanvraag bezig maar moest mijn belasting aanslag van vorig jaar hebben en die heb ik dus nog niet (eigen schuld, was een beetje laat met invullen). Hoop ook wel op was centjes op die manier....anders worden het een paar krappe maanden Pfff...moet zeggen dat hier wel wat zwaarder begint te worden nu.....2 peuters en een dreumes in combi met slecht slapen en behoorlijke bekkenpijn:x Nee er zijn leukere dingen. Gelukkig is hetnog maar 1 weekje volle bezetting en dan begint langzaam de rust..... Kom ik eindelijk ook eens aan mijn nesteldrang toe hoop ik
Ik wilde ook net zeggen dat je mogelijk wel recht hebt op die uitkering van UWV. De hoogte hangt af van je huidige inkomen, maar hetlijkt mij zeker de moeite waard om de aanvraag te doen. Je ziet vanzelf wat er uit komt. Wees wel voorbereid op dat je enorme stapels bewijsmateriaal (aangiftes van de afgelopen vijf jaar etc.) mee moet sturen.
@Lilly, dat klopt helemaal! Hier gingen ze ook nog kijken naar mijn belastingaanslag en dan kreeg ik het definitief te horen! Maar dat zit wel goed. Hier sinds deze week rust, ik heb ook zo'n spring in het veld extra, echt heel leuk maar nu idd ook even pittig geweest Maar weet ook al dat ik haar over 2 weken weer ga missen @Luppy, ik ben sinds 2008 gastouder en bij mij hebben ze het jaarinkomen gedeeld door het aantal dagen van een jaar en dan komt er een bedrag per dag uit, wat ik nou dus zou krijgen!
Hier ook een gastouder en moeder Ik werk bij een gezin thuis (mag zoontje wel meenemen) verdien 4,50 netto per kind per uur. Ik heb 2 kinderen maar wel 3 dagen 30 uur zoiets. Vind het wel leuk werk maar niet voor blijvend. Dankje ook voor de tip van de uitkering erg handig!
Hoi, hier een zwangere...op dit moment krijg ik een WW en WAZO uitkering omdat ik mijn baan ben kwijtgeraakt.. Na mijn verlof zou ik ook graag als Gastouder willen werken. Een pas bevallen vriendin van me doet dit ook en bevalt haar prima! En als je bijv. 2 kids opvangt, gemiddeld 30 uur per week... Nou, volgens mij verdient het dan best redelijk.. Even een VRAAG: Hoe kom je nou aan de slag als gastouder?! Want je kunt je online inschrijven bij organisaties, maargoed dat schiet vaak niet echt op!
Ik heb het na gevraagd over die uitkering en mij is toen verteld dat dat alleen kon als je ZZPer was, dus niet een gewone gastouder. Dus ik heb het helaas niet gekregen.... Assi moet je ff je lokale krantje in de gaten houden staan vaak wel advertenties in van gastouderburo's en anders ff googelen!
Ik heb vorige jaar werk als gastouder gedaan geen verzekering ofzo gehad ervan. Zat alleen aangesloten bij een gastouderbureau en kreeg gewoon 16 weken uitkering! Ik had mijn uitkering op 4 weken voor de uitgerekende datum gedaan en kreeg een leuk bedrag van het uwv! Dus je heb zeker wel recht op een uitkering omdat je zelfstandige bent. zie: Zwangerschap Ik ben 1-7-08 bevallen en toen was het net een maandje van toepassing dus had super geluk! Ze gaan over 12 maanden kijken wat je verdiende en vanuit daar gaan ze een berekening maken! Ik geloof dat ik op een bedrag van 11000 euro dat en kreeg netto 2400 euro. Toch leuk om ff te krijgen lijkt me!