Moeder en ik

Discussie in 'De lounge' gestart door Amanthis, 1 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mijn dochter wordt in Januari 7 en mijn moeder viert dat weekend ook haar verjaardag

    Ze vind dat zij voorgaat omdat ze 50 wordt en Amanthis maar 7, zo belangrijk in 50 worden toch niet tenminste niet om dan maar te zeggen dat ik het volgende weekend moet vieren, mijn moeder is trouwens 18 januari en Amanthis 19 januari

    Misschien overdrijf ik wel maar dit is zoals het altijd gaat, zij moet voorop komen en andere maar achterblijven

    ben zo f*cking pissed
    We hadden ook tot een compromis kunnen sluiten:x
     
  2. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Lijkt mij dat degene die het eerst jarig is het ook het eerste viert..
    Nu is dat maar een dag verschil, maar ik begrijp het op zich wel.

    Snap dat het wel balen is voor de verjaardag van je dochtertje, maar een weekje later kan toch ook wel?
     
  3. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Viert ze het hele weekend dan dr verjaardag? Dr blijft toch wel een middag voor je dochter over lijkt me???
     
  4. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Dan kan zij toch de zaterdag feesten en jullie de zondag?!
    En niet dat een kinderverjaardag niet belangrijk is, maar ik vind 50 toch ook wel een echte mijlpaal!
     
  5. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    dus jullie vieren het allebei in het weekend ervoor? neem ik aan. zij zaterdags_> volwassenen lijkt me voornamelijk s avonds en jullie zondag's ? een idee.

    Ikzelf zou er geen seconde moeite mee hebben denk en het gewoon op de anders dag van het weekend vieren, maar dat ligt er denk ik ook erg aan hoe de band is.

    Aangezien het je irriteert denk ik dat het inderdaad vooral het feit is dat zei weer eerst aan zich zelf denkt..
     
  6. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    sorry hoor, maar ik zou mooi mijn kind haar verjaardag vieren op de ene middag en een avond of andere middag de verjaardag van mijn moeder.
    Ikhou van mijn moeder, maar mijn kinderen daar hou ik nog meer van.
     
  7. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mee eens!
    Is het geen optie om de verjaardag van je dochter gewoon op de dag zelf te vieren?
    Vind ik zelf toch altijd het leukste, ondanks dat dan niet iedereen kan komen ivm werk.
     
  8. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik vind het sowieso nogal raar dat een oma daarom "strijd" met haar kleindochter...
    Maar goed, het hele weekend hoeft niet in het teken van oma te staan, dus beide 1 dag lijkt mij.
     
  9. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Wist eigenlijk niet wat voor advies ik ging geven denk wacht even een paar reacties af.

    En eigenlijk schrijven de meesten al wat ik ook dacht.

    voor een keer de verjaardag van je dochter op de dag zelf vieren en het weekend het feest van je moeder je word ook maar een keer 50 en die mag je best een keer goed vieren.

    En laat ik voor op stellen mijn kinderen gaan voor me moeder. Maar er is soms een uitzondering en deze uitzondering lijkt me van toepassing voor een keer voor jou moeder. Vier het anders het weekend er voor voor je dochter. Geen problemen ook is je dochter een keer iets eerder jarig. Ze is al wat ouder 7 jaar en je kunt het best wel uit leggen en anders vier je haar kinderfeestje op de dag van haar verjaardag.

    Kortom maak voor een keer zelf keuze.s ;)
     
  10. zogezegend

    zogezegend Niet meer actief

    ik zou ook zeggen de zaterdag moeders, en zondag je dochter.. gewoon op de dag zelf..?
     
  11. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Het gaat er niet om dat ze haar verjaardag wil vieren(wat ze overigens nooit heeft gedaan omdat ze weg was) en we vieren het allebei het weekend erna, ik neem niet aan dat zo'n feest 2 dagen duurt net zo min als die van mijn dochter.
    En dan toon die ze aanslaat van jij moet maar luisteren naar mij, excuse me, ik ben volwassen, we kunnen allebei ABN

    Mijn verjaardagen kwam ze ook bijna nooit, die van mijn broertje wel(ik ben geen eigen kind en broer wel)

    Hij kreeg een superfeest toen hij 18 werd, ik zat alleen thuis zonder visite en geen felicitaties van iemand.

    Het klinkt misschien jaloers maar dat is het niet, mijn broertjes en zusje mogen dat gewoon, ga ik niet tussen zitten.
     
  12. FB1984

    FB1984 VIP lid

    17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mijn moeder zou sowieso al nooit zo reageren als jou moeder...
    Beetje vreemd!

    Maar snap wel dat een 50e verjaardag belangrijk is.

    Maar doe het in overleg.
    Het gaat er natuurlijk ook om hoe het gezegd is door haar.

    Denk opgeëist? als ik het zo lees... Dan zou ik ook pissig zijn!!
     
  13. LiLaLief

    LiLaLief VIP lid

    1 jan 2009
    6.729
    0
    0
    boekhoudkundig medewerkster/zangeres
    Gelderland
    Dan lees ik dat het eigenlijk niet gaat om de verjaardagsfeestjes.. het doet jou pijn dat ze je zo behandelt heeft, en kennelijk nog niet fatsoenlijk met je communiceert.

    Is het wat om de "strijd" over de feestjes te laten voor wat het is, en op papier te zetten wat je haar graag nog eens zou willen zeggen?
    dat ze je gekwetst heeft, dat je het niet leuk vind om zo benaderd te worden?

    Wie weet lucht het op, of klaart het de lucht tussen jullie.

    Sterkte!
     
  14. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    sorry maar ik zou de verjaardag van mijn moeder vieren en dochtertje verplaatsen.

    want 50 is een pracht leeftijd!!! wat had ik graag mijn schoonvader zijn 50ste verjaardag gevierd!!! helaas nooit gekunt die overleed toen mijn vriend 8 was op 38 jarige leeftijd,

    wat ik wil zeggen is dat ik er trots op zou zijn dat mijn moeder 50 werd!!!!!!!!

    aanstaande maart wordt mijn papa 50 BIG PARTY (ondanks dat het voor vriendlief moeilijk is want mijn vader is op de zelfde dag jarig als dat zijn papa jarig was)
     
  15. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief


    Jaloers is ook een emotie. En verdriet ook ik lees het hier alle bij in.

    Je kunt haar niet meer veranderen. Je kunt nu alleen je zelf nog maar beschermen hier in. Hou je eigen ik voor je ogen en kies daar uit wat jij wilt. Als jij de verjaardag van je dochter wilt vieren op de dag dat jij het wilt moet je het doen.

    Komt je moeder niet. Wat er dus in zit. Dan moet jij het van je af gaan proberen te zetten. Ze doet je anders toch alleen maar verdriet.

    Eigenlijk heb ik nog maar een tip voor je bescherm je zelf tegen de gevoelens die je naar je moeder hebt dat voorkomt een hoop leed.

    Doe waar jij dus zin in hebt.

    En dat ze nu wel haar verjaardag vier en daar voor nooit dat doet er gewoon niet toe.


    Maak er een leuke dag van voor jou en je dochter je moeder is van af nu alleen nog maar bij zaak. Knuffel het lijkt me verdomt lastig om z.n moeder te hebben.
     
  16. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik ben niet trots op moeder en het zal me sibirisch koud laten of ze 50/60 wordt, mijn dochter gaat voor, ik kan het kind niet vertellen, je mag trakteren op school maar feest thuis is ruime week laten, mijn moeder kan het ook een andere dag vieren maar moet psies dat weekend.
     
  17. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou ik vind 50 toch wel belangrijk eigelijk... maar jullie kunnen het toch idd zaterdag en zondag doen?
     
  18. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief


    Nou voor ts kan 50 gestolen worden en ergens begrijp ik waarom.

    Ze heeft zo te lezen te veel mee gemaakt met haar moedertje lief.

    T.s is te vaak gekwetst om haar gevoelens op zij te zetten voor haar moeder.

    Er speelt een hoop zeer in dit verhaal. Wat Lilalief schreef kan ook zo gek nog niet eens zijn schrijf het van je af. En kijk of je die brief nog naar je moeder wilt versturen of niet maar blijf niet met deze gevoelens zitten. Het is niet alleen het feestje waar het hier omdraait het gaat hier om moeder en dochter. Moeder die dochter behandel eigenlijk als een stuk vuil en een dochter die eigenlijk zo iets heeft van ma je bekijk het maar met jou wensen. Mijn kind gaat voor jou wensen. En zeker voor mijn wensen.

    Sterkte wederom t.s
     
  19. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    aanvulling, ik ga sowieso niet maar de toon die ze aanslaat, jij hoort te luisteren wordt er dan verwacht, ik naar haar pijpen dansen, no way!
    heb ik lang genoeg gedaan.
     
  20. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    18 januari is op een woensdag en 19 januari dus op een donderdag, allebei middenin de week.
    een van de verjaardagen kan dan toch ook het weekend ERVOOR gevierd worden?
    dus in het weekend van 14/15 januari?
     

Deel Deze Pagina