Moeder en ik

Discussion in 'De lounge' started by Amanthis, Jan 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Beetje kinderachtig van je moeder....;)

2. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Bedankt voor jullie meedenken, ik ga zelf ook nog even nadenken wat ik ga doen

3. XoXo

XoXo Niet meer actief

Jeetje het lijkt wel of je moeder 5 wordt ipv 50, wat een kleutergedrag. Niet leuk dat je moeder zo'n stempel drukt op iets wat erg leuk moet zijn.

4. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

...vier het de dag waar jij, en je gezinnetje je het prettigst bij voelt... ik vind haar verjaardag niet belangrijker als die van je dochter...
    er speelt dus veel meer mee.....dan gaat het er in mijn ogen alleen nog maar om dat je dochter een fijne verjaardag heeft zonder dubbele gevoelens vanuit de familie...willen ze komen op die dag komen ze, en anders niet.
    zo doe ik het met mijn schoonfamilie ik plan die dag en iedereen is welkom...willen/kunnen ze niet dan is dat jammer ik geef mijn kids hun verjaardagsfeestje!!! daar zijn het nog kinderen voor he...volwassenen horen zich wat makkelijker te kunnen aanpassen denk ik..

5. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

Oct 22, 2010
    1,358
    0
    0
    Rotterdam
    Ik snap zoiezo eigenlijk nog steeds niet wat de deal is met 50..
    Je wordt maar 1 keer 50 zeggen ze dan, Tjaa je wordt alles maar 1 keer.. :S
    Het is een mooi getal hoor, mee eens, maar als je om je heen hoort is elke leeftijd een groot feest waard..
    En niet alleen met de mijlpalen..

6. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    21 jaar ellende in je leven leert je dat mensen je kwetsenm dus ook moeders, dit gaat niet om mij of mijn wensen, ik ben namelijk vandaag jarig, niet gevierd, niemand uitnodigd en prima maar mijn dochter gaat wel voor en dat viert ze ook.

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    In jouw geval zou ik de verjaardag van je dochtertje voor laten gaan. dus je meld moeders wanneer je de verjaardag van je dochtertje viert en je moeder kan daar dan omheen plannen en als ze dat niet wil nou ja....dan zijn jullie er in ieder geval niet.

Ohh verjaardagen.......wou dat het niet bestond.....hier ook altijd ellende:
    Ik 1 Nov, mijn broertje 6 Nov......wij vieren het samen doen het het één jaar bij mij thuis en het andere jaar bij mijn ouders thuis (broertje is 15 en woont natuurlijk nog thuis).

Mijn zusje 16 Maart en mijn moeder 23 Maart.....een week na elkaar dus wat heb je dan.....`wordt ook samen gevierd omdat niet iedereen zin heeft om 2 weekenden achterelkaar heen en weer te reizen (sommige komen van ver....dus begrijpelijk)

Maar nu komt het mijn dochtertje is geboren op 17 Maart dus tussen mijn zusje en moeder in.
    Heb al gemeld dat zolang mijn dochtertje klein is het appart gevierd gaat worden en als mensen geen zin hebben om 2 keer heen en weer te rijden dan komen ze maar niet.......maar verwacht niet dat ik dan wel op hun verjaardag kom. Als mijn dochtertje ouder is en ze begrijpt het en ze vindt het leuk om haar verjaardag tegelijk met haar tante en oma te vieren oke maar anders niet.

Nu hebben wij dus in 2012.....2 maalpijlen mijn zusje (16 Maart VR) wordt 18 en ons dochtertje 1 (17 Maart ZA)!!

En mijn nichtje is geboren op 22 augustus....wordt dan ook 1.....en dat wordt gevierd op een ZA de 25ste......ehhhhh tja de verjaardag van mijn man maar hem maakt het niks uit gelukkig maar anders zou je daar ook weer een probleem hebben.

Zou bijna zeggen:.......schaf de verjaardagen af en vier het alleen voor de kinderen !!!!
    Wij oudere geven toch maar heen en weer een cadobon of een bloemetje.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja, in jouw geval zou ik zeggen, waarom trek je je uberhaupt nog iets aan van wat je moeder zegt? Trek lekker je eigen plan en wat je moeder doet, moet zij weten lijkt me....

9. tulip

tulip Niet meer actief

Eens, ik lees toch in veel posts dat ze 50 zo belangrijk vinden, nou,tis ook maar een getal hoor, en als het dan gaat om de strijd met een meisje van 7,dan vind ik dat enorm triest en zou ook in geen geval de verjaardag van mn dochter verzetten. Op die leeftijd is 7 net zo belangrijk als 50 hoor.

10. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik kam me heel goed van je voorstellen dat het je even niet interesseert dat je moeder 50 wordt en dat dan zo belangrijk moet zijn. Zoalsik het lees is er veel meer aan de hand dan alleen die verjaardag. Je dochter gaat voor, en heel begrijpelijk. En het weekend telt nog altijd 2 dagen,dus wat dat betreft hoeft het toch niet zo moeilijk te zijn voor je moeder?

11. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

Dec 20, 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit dus, maar het is wel triest van oma hoe ze zich hierover uit. weet je precies hoe de verhoudingen staan in haar hoofd. sneu voor je dochter. maar goed er zitten 2 dagen in een weekend. de ene de ene dag de andere de andere dan maar, als je geen van 2 wil wijken.

12. tijjani85

tijjani85 Actief lid

Nov 22, 2011
    160
    0
    0
    mama
    gelderland
    snap je frustratie. Ik ben tegelijk met mijn oma jarig.
    Als is maanden van tevoren mijn verjaardag plan. En dan mijn oma bel dan viert zijn het ook ineens dat weekend. Terwijl ik van andere al heb gehoord dat ze het op een andere dag zou vieren.
    Dit is eigenlijk mijn hele leven al zo geweest.
    Zij wou meer visite hebben dan mij. Want zo was/is haar redenering dat als ze naar haar verjaardag gaan ze niet op dezelfde dag naar mijn verjaardag kunnen gaan.
    Ook als we het in het begin samen vierde dan was ze beledigd als ik meer kadotjes kreeg.

Dit zijn dingen die ik ook niet snap. Maar jah er zijn dus van die oma's in de wereld.
    Heel erg jammer

13. Rono

Rono Niet meer actief

Ik snap jou wel volledig. En zou lekker de verjaardag vieren wanneer jij dat wilt, niet wanneer je zogenaamde moeder dat wilt.

Ik vind dat ze de naam moeder en oma moet verdienen, zo te horen verdiend ze dat niet eens.

14. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Alsnog van harte met je verjaardag.:)

Ik snap heel goed dat je de verjaardag van je dochter niet wilt verschuiven voor die van je moeder, dus zou ik de verjaardag van je moeder geen rol laten spelen in de overweging om het wel of niet op dezelfde dag te vieren.

Maar hoe is de band met de rest van je familie? Dat is misschien wel een puntje om mee te nemen in je besluit, want je zet je familie zo ook wel in een lastige positie. Als het voor hen niet mogelijk is om naar beide feestjes te gaan, zal er altijd iemand teleurgesteld zijn, waarvan ik hoop dat het dan niet jouw dochter zal zijn.... Als de kans groot is dat jouw dochter dan teleurgesteld zal worden, zou je misschien toch moeten besluiten om over je eigen gekwetste gevoel heen te stappen en de juiste keuze voor je dochter te maken. Hoe moeilijk dat ook te verteren is...:(

Succes en ik hoop dat je dochter een superleuke verjaardag krijgt!

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Normaal gesproken zou ik zeggen, 50 is sociaal geaccepteerd als grote mijlpaal met allerlei extra versieringen en alles, helemaal leuk en dat gaat inderdaad voor.

Maar dan lees ik over hoe je 'moeder' jou behandelt Amanthis, ze komt over alsof ze geen gevoel voor jou heeft..
    En in dat geval zou ik haar links laten liggen en de verjaardag van mijn dochtertje vieren op de dag dat het ons uitkomt. Als dat toevallig op dezelfde dag is dan is dat zo en dan kan je moeder kiezen of ze wel of niet wil komen.
    De mensen die wel om jullie geven komen toch wel!

16. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Ons leven is sowieso naar geweest, dat ik even het belang niet zie dat zij 50 wordt.

Geloof me ik blij voor mensen die kunnen geniet en van het feit dat ze goede band hebben, dat is heel fijn maar zo was het bij ons gewoon niet

17. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Goh,

Wat raar van je moeder.
    Hier gaan kinderen gewoon voor, het zou bij mijn vader (moeder is al overleden) gewoon niet opkomen om dat te zeggen.
    Zijn kleinkinderen zijn zijn leven en die gaan voor alles en zeker voor verjaardagen die zijn toch reuze belangrijk voor kinderen.
    Ik zou zeggen maak er een leuke dag van je dochtertje is t belangrijkst, mss iets doen waar je geen familie moet voor uitnodigen (als ze dan bij je moeder zitten is het wel naar voor haar) Vb: dagje naar dierentuin of zee en daar dan een groot ijsje ofzo.

Share This Page