moeder en kdv gaan oppassen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mwjalloh, 2 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Hallo allemaal, na mijn verlof ga ik 2 en een halve dag werken, de maandag, woensdag en donderdagmorgen, mijn moeder heeft aangegeven te willen oppassen en de rest van de tijd kies ik voor kdv. Maar is het beter voor het kindje om het 1,5 dag naar een kdv te brengen of 1 dag? Mn moeder zegt 1,5 dag i.v.m. het wennen, wie ervaring of tips?
    Bedankt!

Groetjes mwjalloh

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.461
    36.402
    113
    1,5 lijkt mij ook idd. Sommige kdv hebben ook een verplicht aantal minimumuren. Bij ons bijvoorbeeld minimaal 12.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ons zoontje gaat 1 dag in de week en dat gaat perfect. Tis net wat het minimum idd op het KDV is, of je het kan betalen, of het handiger is met halen en brengen of juist niet.
    Wat dat laatste betreft, je bent dan echt strikt gebonden aan ophaaltijden en bij halve dagen lijkt me dat soms best lastig. Maar dat ligt ook aan je werk.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn dochter gaat ook 1 dag, nou dat gaat prima hoor! Volgens de leidsters hoeft ze nooit te wennen, dus dat houden we nog even vol tot haar 1e jaar, daarna gaat ze 2 dagen.

5. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik zou voor 1,5 dag gaan, idd ook voor t wennen en t opbouwen van contacten.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise gaat ook 1,5 dag. Op dinsdag de hele dag en op vrijdag alleen de ochtend. Ik vind het erg prettig zo en als het zo uitkomt dat het op mijn werk erg druk is, is het geen probleem om Louise een uurtje later op te halen op de vrijdag. Ik denk dat het voor haar contacten ook goed is om op 2 verschillende dagen (of dat nou hele of halve zijn) te gaan.

7. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    ih heb ons kindje opgegeven voor 1,5 dag. woensdag en donderdagmorgen. Ik heb juist geleerd op mijn opleiding dat opeenvolgende dagen beter zijn zodat ze niet telkens hoeven te wennen/om te schakelen. Maar het ene kindje kan hier natuurlijk makkelijker mee omgaan dan het andere kindje. Bedankt voor de tips!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Tot voor kort ging ze altijd 1 dag en dat ging prima, nu gaat ze twee dagen, omdat ik meer ben gaan werken en dat gaat ook goed.

Deel Deze Pagina