Wat een kinderachtige opmerking. Stoer hoor Lastig dit. Ik zou hier nooit voor kiezen, ben ook geen Jehovah getuige. Vind dit alleen wel net zo erg als een abortus.
Ieder zijn geloof (ik geloof dat God ons medische kennis heeft gegeven die we mogen benutten) maar ze heeft wel haar ongeboren kind meegenomen in haar besluit. Wat als haar man geen Jehovah's getuige zou zijn en zijn kind had willen redden? Wat zouden de artsen dan gedaan hebben?
Ik vind dit heel erg.....Ik had een vriendin die jehova getuige was en die vond dat helemaal niet leuk... Maar als ze eruit zou stappen was ze iedereen in een klap kwijt...dus ja ik vind het een raar geloof want ik vind dat ze mensen dingen opleggen,vanuit het geloof.. Een beetje een soort sekte.....
Zo direct word je nou ook niet weer uitgestoten hoor, Ik heb er zelf mee te maken, mijn moeder is een jehovah-getuige, ik ben tot mijn 12de er in opgroeide, daarna heb net zoals mijn broer en zus mogen kiezen of ik nog mee ging, ik heb besloten van niet, ben door geen een lid van de gemeente uitgestoten, Mijn moeder is het nog steeds, haar liefste wens is dat haar kinderen het ook weer gaan geloven, accepteert wel dat we niet willen, heeft andere opvattingen dan ik, ach dan bespreek ik dat niet, Laatst had met haar over bloedtransfusies, zij heeft uitgelegd waarom het is en ik zei dat ik het niet kan begrijpen, ze heeft vast gezet absoluut niet mag ook niet als ze zelf niet meer kan beslissen, ook niet als wij het anders willen, ik heb accepteer dat zij zo wilt maar begrip en het respecteren kan ik niet, En dan nu dit drama, ik vind het écht sneu voor het ongeboren kindje
OT: Vreselijk ja. Ik ben van mening dat ze voor zichzelf de keuzes moet maken waar ze zich goed bij voelt, maar dat een ongeboren kind daarbij altijd beschermd moet worden, die hebben immers nog geen stem.
Mijn opa kreeg ook geen bloed transfusie na een zwaar ongrval. Hij overleed dus uiteindelijk. Nooit zal ik dit snappen of begrip.voor hebben. Dat iemand gelooft ok maar het geloof boven je echtgenoot of kind zetten gaat er bij mij niet in.
Dus hadden de artsen dan in moeten grijpen? Blijft moeilijk hoor.. ik vind namelijk dat je dit niet kan afdwingen. Deze persoon heeft er -hopelijk- goed over na gedacht. Iedereen heeft het recht om zorg te weigeren met alle gevolgen van dien. Ook voor de personen die zij verzorgen of dit nou een kleine baby is of een demente ouder.
Maar op je 12e ben je nog niet gedoopt enzo... Er zit een verschil tussen als je al jehovah's getuige bent en daarna ermee wilt stoppen, of als je op jongere leeftijd besluit er niet mee verder te willen gaan. Als je echt die keuze hebt gemaakt op jehovah's getuige te worden, pas dan loop je ook het risico om ge-excommuniceerd te worden.
Ben oprecht benieuwd of al degene die onbegrip of zelfs afkeuring uitspreken, hetzelfde staan tegenover abortus? Want waarom zou een keuze gebaseerd op een geloofsovertuiging erger zijn dan een keuze gebaseerd op.. tja wat eigenlijk? In beide gevallen gaat het om een ongeboren kind In Nederland mag dit ook ja, voor diegene die dit vroeg. medisch ingrijpen mag niet zomaar, al helemaal niet als er nadrukkelijk te kennen is gegeven van bepaalde medische ingrepen af te zien.
Dan liegt die persoon ook nog eens.. Want ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je daar écht niet voor gexcommuniceerd wordt! En al helemaal niet als je dus ongedoopt bent
Dit klopt inderdaad. .. Alleen als je gedoopt/omgedoopt bent , kun je uitgesloten worden Overigens KAN je wel voor je 12e gedoopt worden ... het gebeurt alleen niet vaak
Tja, liegen mag er ook niet. Maar het is wel echt gebeurd hoor. Maar hij was wel gedoopt. Overigens staat het je natuurlijk vrij om het niet te geloven.
Abortus is (zonder er nu een discussie over te starten) het beëindigen van het leven van een kind, waar velen dan tegen zijn (terecht in mijn ogen). Bloedtransfusie is juist bedoeld om het kind nog te redden. Dus ze wilde eigenlijk graag dat haar kind dood zou gaan. Nee daar kan ik eerlijk gezegd niks bij voorstellen, maar binnen mijn geloof is het dan ook de bedoeling om een mensenleven juist te redden in plaats van een mens ombrengen...
Ik ben zelf tot mn 16e JG (of zoals het normaal gezegd wordt, in de waarheid geweest. ). Dus ik weet echt wel waar ik het over heb. En in tegenstelling tot veel andere kerkelijke gemeenschappen, zijn er bij de JG universele regels....
Vreselijk dit! Ook absoluut niet mijn overtuiging, maar dat doet er niet toe. Toch denk ik dat ze er echt van overtuigt is geweest dat ze beter af izou zijn met de dood (en die van haar kindje) en wat daarop volgt, dan met verder leven na een bloedtransfusie. Dat kun je oerstom vinden, of juist een hele moedige keuze.
Ik ben er trouwens heel erg op tegen.. maar vind dat iedereen het recht heeft om zelf keuzes te maken vind het alleen heel storend als er dingen worden geroepen die niet kloppen.. Ben er tenslotte niet voor niks uitgestapt hahaha
Ik was vanaf me geboorte, ben ook niet gedoopt, mijn ouders heel lang geleden wel, ik zeg alleen door de gemeente niet uitgestoten, maar mijn tante die was weken uitgestoten omdat volgens of ging scheiden of met iemand van een ander geloof ging Hoe dan ook kan weigeren van bloedtransfusies ook niet begrijpen, Ik vind ook storend als onwaarheidheden word gezegd, word ook moe van de verhalen die men ophangen over dat ze aan deur zijn ! Hoe vind jij dat ?