Kan best zijn dat jij er ook in hebt gezeten, maar dat betekent niet dat het niet klopt wat er met diegene is gebeurd. Alsof iedereen zich dan automatisch aan die regels houdt. Zo zouden ze ook zogenaamd een lijst bijhouden van huizen waar ze echt niet meer moeten aanbellen. Wij waren daarin ook geregistreerd en nu na een tijd komen ze weer bijna dagelijks vrolijk aanbellen...
Die overlevingsdrang, alles voor je kind doen, door het vuur gaan voor je kinderen. Ze ten alle tijde willen beschermen, ze redden. Dat enorme sterke gevoel wat je hebt als moeder... Waar komt dat dan vandaan? Toch van diezelfde god, die heeft jou dat gegeven.... Pffff het is gewoon moeilijk te begrijpen. Ik weet dat je ieder zijn geloof moet respecteren maar ik kan vanuit mijn eigen gevoel het zo moeilijk begrijpen dat je dit gevoel kan onderdrukken, kan wegstoppen voor je geloof.
Ben geen gelovige. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er niet iets in de bijbel staat over het beschermen van je kind. Uit interesse hoor. Dit zijn gevoelige onderwerpen. Ik ben voor zelfbeschikking. De vrouw in kwestie heeft een hele zware keuze gemaakt met schrijnende gevolgen.
Eens hoor, maar ik denk juist dat deze vrouw op deze manier haar kind dacht te 'redden' omdat ze het gewoon heel anders bekeek.
Ja dat denk ik ook...maar jeetje dan is je vertrouwen in het geloof extreem sterk he... Ik probeer me in haar te verplaatsen en om je tegen je eigen moedergevoel zo te verzetten, dat moet moeilijk zijn
Vaak ik het een geval van interpretatie. Vandaar dat er zoveel verschillende stromingen zijn bv in het christendom. Iedere stroming interpreteert dezelfde tekst vaak op een andere manier.
hahaha😅 Haast jammer dat ik paganist ben ahoewel ik ook niet geloof naar het wat dan ook te gaan
Heel simpel. .. die regel dat ze daar niet meer komen geldt ten eerste maar een beperkte tijd. Ja de regels zijn bij alle JG gemeenten hetzelfde, wereldwijd. Op iemands vraag over het aan de deur komen... het meeste irriteer ik me aan de bullshit verhalen over voeten tussen de deur. Dit werd heeeeeeel lang geleden (lees voor de oorlog/vlak erna) hooguit door een zeer select groepje gedaan en werd dus ook afgekeurd. Ze kunnen inderdaad wat opdringerig overkomen, maar dit soort taferelen in deze tijd zijn echt verzonnen.
Ik heb toch echt met mijn eigen ogen een voet tussen de deur gezien, een jaar of 10 geleden. Om de deur daarna open te duwen met zijn hand. Maar goed, misschien heb ik ook last van waanideeën.
Ik heb een Jehova-getuige gehad die de deur voor me dichttrok. Mijn zoon liep in zijn pamper rond en ze vond het veel te koud zo voor zo een klein mannetje met de deur wagenwijd open. Zo kan het dus ook
Vorige week jh aan de v deur met smoes ABN de deur gekomen.... of er Spaans gesproken werd nee... en toen kwam het.. het ligt van Jezus.. zeg je mag niet onder valse voorwendsels aan bellen. Ook niet in naam van God. Bom deur dicht. Zeg als God bestaat waarom. Heb ik dan z.n zwaar k leven soms....
Dat was dan echt geen jg.... Niet iedereen die aan de deur komt vertellen over jezus of god is een jg...
Jg of niet aan de deur, ze zijn allemaal heel vervelend. Als ik er iets over wil weten zoek ik hen wel op. Maar daar ging dit topic niet over. Ik vind het een schrijnend verhaal, en ik kan net niet begrijpen vanuit mezelf, maar als dat haar diepe geloof en overtuiging is, heeft ze gedaan wat zij vond dat goed was in haar wereld. De gevolgen zijn erg triest!
Sorry, maar het is heel hypocriet om te beweren dat de rest van de wereld leugens vertelt als het gaat om het niet volgen van eigen regels binnen de betreffende gemeenschap. Mensen die opdringerig blijven praten, kleine kinderen meenemen en pal voor de deur laten staan lopen toch echt met dezelfde boekjes rond als alle andere jg's. Zijn die boeken en folders dan vrij verkrijgbaar zodat anderen zich kunnen voordoen als?
Hier komen al jaren dezelfde JG aan de deur ( sinds de dood van mijn zusje). Ze komen speciaal voor mij, want als er soms weleens een hele groep loopt, die van deur tot deur gaat, slaan ze ons altijd over en als deze JG komen, gaan ze na een bezoekje aan mij altijd meteen weer weg. Ik heb altijd zeer interessante gesprekken met ze en probeer ze beter te begrijpen. Nu ben ik een christen en denk over fundamentele zaken in het geloof echt wel anders( en dat weten ze), maar toch blijven ze altijd beleefd en vriendelijk. Na jaren weten ze inmiddels best dat ze mij niet meer kunnen " bekeren" en ik hun ook niet maar ik herken zo'n voet tussen de deur, of valse voorwendselen totaal niet! Natuurlijk zullen er opdringerige exemplaren tussen zitten, maar ach, JG zijn ook mensen, dus de 1 zal wat vriendelijker/ toegeeflijker zijn dan de ander.
Misschien dat ze daar graag met je over door hadden willen praten, maar toen zat de deur blijkbaar al dicht