Hoi hoi Ik heb een nestje kittens , Was ze allemaal kwijt alleen heeft iemand niks meer laten horen , ( die wilde er 2) . En kreeg ik net op dat moment een mail van iemand anders die er ook 2 wilde . Nou heb ik meteen ja gezegd en zijn ze komen kijken . Nou zei ze alleen aan het einde dat ze in een klein appartement woont. En ik stond er eerst niet zo bij stil , maar later dacht ik .. Shit ik ben helemaal vergeten te vragen of ze wel naar buiten kunnen ..... Ik wil heel graag een goed adresje voor ze en ik heb dat gevoel niet heel echt nu . 2 katten in een klein appartement en ze werkt ook nog fulltime . Ik heb spijt nu.... Hebben jullie tips of ideeën ?
Beetje pech denk ik. Daarbij is iemand die kleiner woont niet per definitie meteen een slecht baasje dat heeft helemaal niets met de oppervlakte te maken als ze ze in een bench gaat opsluiten word het een ander verhaal. over het fulltime werken, ze neemt er 2 ze hebben dus gezelschap aan elkaar.
Je hebt nu al toegezegd dus om daar op terug te komen vind ik ergens wel sneu. En waarom moeten ze perse naar buiten? Wij hadden ook eerst een appartement en onze katten kwamen niet buiten. We hadden ze ook sinds kitten af aan en ze hebben nooit aangegeven naar buiten te willen en waren dit dus niet gewend. Zomers lagen ze eventjes op het balkon als we buiten zaten. Je kittens zijn in ieder geval met z'n tweetjes en zullen in de avonden en weekenden vast genoeg aandacht krijgen lijkt me? Er zijn zoveel mensen die werken en huisdieren hebben. Dus helaas heb ik geen advies wat je zou kunnen doen nu. Misschien hebben de andere dames hier nog advies.
Ik ben van mening dat mensen die hen katten binnen laten ze in elk geval niet bloot stellen aan alle gevaren van buiten. Ik zou, als ik een nestje kittens zou hebben, ze alleen aan een baasje doen die ze juist niet naar buiten laat (buiten de tuin bedoel ik dan), en in elk geval in een huis woont met minimaal twee kamers waar ze mogen komen. Je kan een gigantische villa hebben, maar als ze dan vervolgens maar in één kleine ruimte mogen komen, heb je er nog niks aan.
Mijn kat komt alleen in de woonkamer en open keuken en die ruimte deelt ze ook met de 2 honden, de rest van het huis is verboden terrein voor haar want naast dat ik allergies ben voor de haren is ze ook een bedplasser. Naar buiten mag ze ook al niet omdat ze doof is. Maar ze kan wel vrij de ren in en uit via een kattenluikje zodat ze toch een beetje buiten kan. Maar ze is absoluut niet zielig of ongelukkig hoor. je kan het in huis ook erg leuk maken voor de katten met hoge verstopplekjes, grote krabpaal of eventueel een klimwand met planken en mandjes. Juist geweldig dat ze meteen 2 kittens tegelijk nemen dan hebben ze altijd elkaar nog als ze aan het werk zijn. En dat is naar mijn mening altijd beter dan een kat alleen.
Mijn katten komen ook niet buiten, durven ze niet eens. En wanneer ik aan het werk ben vermaken ze zich prima met elkaar als ze al niet liggen te slapen. Verder wordt er heel veel gekroeld met ze en komen ze totaal geen aandacht of liefde tekort. Vind het een beetje raar dat je er bij voorbaat van uitgaat dat het geen goed adres zou zijn. Ik denk dat ze er juist heel goed over nagedacht heeft aangezien ze er twee wilt zodat ze elkaar gezelschap kunnen houden.
Ik heb een klein huisje, 45 m2. Katten mogen enkel in de woonkamer. Ik heb 3 binnenkatten en ze komen helemaal niets te kort. Katten moeten zich kunnen vermaken, zowel lichamelijk als geestelijk uitdaging vinden. Zo niet, gaan ze zich vervelen en dat kan zelfs leiden tot een depressieve kat. Maar of een kat die uitdaging heeft in het nieuwe huis is niet afhankelijk van de grootte maar van wat er aan materiaal voor ze aanwezig is. Ik heb hier 2 krabpalen, een "racebaan" met een lichtgevend balletje, een snackpuzzel, een voerpuzzel, een automatisch laserlampje en tig balletjes en muizen. Daarnaast hebben ze ook nog elkaar om mee te spelen. Beestjes vermaken zich prima, zijn gelukkig en gezond. Daar hebben ze geen huis met 3 verdiepingen en een wijde buitenomgeving voor nodig. Dus ik zou vooral kijken naar wat de nieuwe eigenaren overhebben voor materiaal voor de katten, of ze bereid zijn een krabpaal neer te zetten en speelgoed voor ze te kopen bijvoorbeeld. En niet naar de grootte van het huis en het wel of niet naar buiten kunnen.
Is het zo erg dat ze niet naar buiten kunnen? Niet alle katten gaan graag aan de wandel? Ik ken ook iemand die er 3 had in een appartement en daar was niks zieligs aan hoor...ze liepen ook gewoon op het balkon en gingen daar lekker zonnen...ik denk dat het dus allemaal wel meevalt..
Ik heb 2 katten, hiervoor gewoond op 45m2. Ze mochten toen overal komen. Behalve buiten. Inmiddels zijn de dame en heer 13 jaar, we zijn 5 jaar terug groter verhuisd. Maar hier komen ze alleen in de gang, studeerkamer en woonkamer. 's Nachts wel in de slaapkamer. Zelfde hoeveelheid qua oppervlakte. En ze missen het echt niet! Je kan als je wilt je balkon afschermen of de kittens aan tuigje naar buiten doen.