Moeder en/of schoonmoeder ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tanja20, Jun 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wie is er bij jou bevalling aanwezig ?

1. Alleen moeder

2. Alleen schoonmoeder

3. Moeder en schoonmoeder

4. Geen van beide

5. Anders , namelijk ....

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    2,958
    0
    0
    Ik zou het fijn vinden als mijn moeder bij de bevalling aanwezig is.
    Vooral omdat zij mij goed gerust steld en ervaring heeft.

Is het dan raar om je schoonmoeder niet te vragen?
    Het is toch geen dagje uit :)

Wat vinden jullie , wie willen jullie erbij hebben?

- natuurlijk is mn partner ook bij -

2. Niet meer actief

Ik heb voor geen van beide gekozen. Moet er niet aan denken om 1 van de 2 erbij te hebben... Mijn man is er natuurlijk wel bij!

Liefs, Tanya

3. Nancy

Nancy Bekend lid

Oct 21, 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Ik heb inderdaad ook voor geen van beiden gekozen.
    Ik vond het al erg genoeg dat iedereen meekreeg op welke dag ik de IUI-behandeling kreeg. (dit was omdat ik mijn werk helemaal moest omgooien, en omdat ze op mijn werk ales meekregen, heb ik het mijn ouders en schoonouders ook maar gezegd)

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nou ik moet er niet aan denken mijn schoonmoeder bij zon toch wel intiem moment te hebben ;)
    Mijn moeder die wil ik er ook niet bij alleen als ik op dat moment vind van wel zou het kunnen dat we haar bellen.

Dus ik heb ook gekozen voor geen van beiden.

gr

5. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

no way mn schoonmoeder. Mn eigen moeder is er trouwens ook niet bij maar als t zou moeten dan heb ik liever haar erbij dan mn schoonmoeder, das toch minder eigen

6. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    Hier net zo :D

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    nou geen van bijde
    Mn eigen moeder had ik er graag bij willen hebben,
    maar helaas leeft zij niet meer.
    Schoonmoeders is een schat een mens,
    maar nee dankje, en ze is al bij haar dochters erbij geweest
    dus ze heeft haar portie wel gehad
    Ik wil graag dat mn tante erbij is, zij is nu een beetje oma voor haar aanstaande "kleinkind"

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb anders gestemd: Mijn moeder is er van de beginfase van de bevalling wel bijgeweest, en mijn zusje ook. (vriendlief natuurlijk ook)
    We hadden dit van te voren niet afgesproken, maar het is zo gelopen en ik vond het wel fijn dat ze erbij waren.
    Na verloop van tijd zijn mijn moeder en zusje naar huis gegaan en ben ik alleen met mijn vriend verder gegaan.

9. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Geen van beide, heb genoeg aan m'n man, de vk en kraamhulp. Tevens is mijn moeder dit keer achterwacht voor Ryan, die loopt hier natuurlijk ook nog rond. En zodra de kleine is geboren, zal Ryan als 1e erbij mogen zonder mijn (schoon)moeder of schoonvader, even alleen ons gezinnetje.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn moeder is er bij omdat ik haar steun wel kan gebruiken en heb ook gedacht om me schoonmoeder er bij te hebben maar doe dit toch maar niet', z'n goed contact heb ik niet met haar.
    verder is me vriend er bij en heb aan 2 mensen steun genoeg lijkt me

11. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,290
    263
    83
    Mijn zus komt erbij , aangezien ik 2 van haar kinderen geboren heb zien worden is dit wel een eerlijke deal.
    LIEK
    ps heb wel gezegt tegen mijn moeder dat ze in de buurt moet zijn mocht ik om haar gaan gillen haha.

12. ramona

ramona Fanatiek lid

Mar 9, 2005
    1,200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    hoi

Mijn schoonmoeder is erbij geweest ze is me grote steun en toeverlaar ook bij de bevalling van mark en kimberly is ze bij geweest

Mijn eigen moeder niet die heb ik al ruim 7 jaar niet meer gezien of gehoord

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Mijn schoonmoeder zal bij de bevalling aanwezig zijn. Onze band - en die van haar met haar zoon - is superhecht.
    En zij kan niet alleen mij steunen, maar ook haar zoon. Ach... ik vind het fijn om haar om mij heen te hebben.

Mijn eigen moeder is overleden, dus die afweging hoef ik niet te maken.

14. Nomen

Nomen Lid

Aug 28, 2006
    56
    0
    0
    Mijn moeder is standby als ik haar nodig heb.
    ik moet er niet aan denken om mijn schoonmoeder in de buurt te hebben

15. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Mijn mannetje is er alleen bij. Wil niet zo veel mensen om mij heen op dat moment. Mijn moeder komt wel de eerste week helpen in huis nadat de kraamzorg smiddags weg is. Verder zie ik het wel. Schoonmoeder moet zelf maar weten wanneer ze komt maar het begin is toch echt een moeder/dochter ding vinden wij.

Had de schoonmoeder maar zelf een dochter moeten baren ha ha dus daar kan ik niets aan doen!

M.

16. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Geen van beiden, mn ma is een te grote zenuwpees die waarschijnlijk alleen maar in de weg zit hihi. Bij mn zussen was ze er ook niet bij. Mn schoonmoeder zou misschien kunnen, maar denk dat ze er zelf geen belang bij zou hebben. Ze gunt dat moment als privacy aan haar zoon en mij :)

17. ikke21

ikke21 Actief lid

Jan 9, 2007
    110
    0
    0
    arnhem
    Ik zat met hetzelfde dillema maar heb het er met m'n moeder
    en schoonmoeder over gehad en nu is alleen mijn moeder
    er straks bij. Ik had me niet echt op m'n gemak gevoeld
    met m'n schoonmoeder erbij

18. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    geen van beide. M'n moeder is niet zo praktisch omdat ze op een uur rijden hiervandaan woont. En m'n schoonmoeder moet ik absoluut niet aan denken dat die erbij is. Ik ben nu al bang dat ze straks in de kraamtijd elke keer op de stoep staat. (ze woont een kwartiertje fietsen hiervandaan).

Mn man en ik hebben ook de cursus samen bevallen gedaan, dus ik verwacht ook genoeg steun van hem.

En het lijkt ons ook fijn om zo'n intiem moment met z'n tweeën te delen (en de VK+KV)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Moet er niet van dromen om mijn moeder of schoonmoeder erbij te hebben en gelukkig willen ze dat zelf geloof ik ook niet. Lekker mijn mannetje erbij en verder zit ik op niemand te wachten.

20. Agapi

Agapi Bekend lid

May 31, 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    .

Share This Page