Geen van bijde, moet er niet aan denken! Mijn moeder werkt me alleen maar op de zenuwen als ik me niet lekker voel en mijn schoonmoeder ken ik niet goed genoeg om die tussen mijn benen te laten meekijken. Heel mss komt mijn oudste zus er wel bij, die is heel rustig. Ben er nog een beetje over aan het denken want wil niet dat mijn vriend zich straks overbodig gaat voelen. Hij is tenslotte het belangrijkst voor me.
bij mij is mijn moeder er absoluut bij. zal echt een grote steun voor mij zijn. maar mijn schoonmoeder is er niet bij, mijn vriend heeft ook niet zo'n hechte band met haar en ik ook niet. ik vind ook dat je zelf moet kiezen wie er bij is, dus als jij je moeder wel wilt en je schoonmoeder niet en je vriend is t daar ook mee eens, dan is t toch prima!
'k Heb een lieve moeder en een lieve schoonmoeder, die elkaar erg graag mogen. Ze mogen van mij allebei NIET bij de bevalling zijn - mijn hemel, gezellig commentaar geven, kletsen en tussen mijn benen door turen? AAAAAAAARGHH Nee hoor, samen met mijn vriend en de verloskundige. Is goed zat!
ik wil alleen me man er bij hebben we hebben het samen gemaakt en we gaan het er ook samen te wereld brengen heb ik me moeder/schoonmoeder niet bij nodig. het zijn schatten vanmensen maar nee al die mensen om me bed moet er niet aan denken
Ik had bij de bevalling van de tweeling alleen mijn moeder. De moeder van mijn ex wilde ik er niet bij hebben.Ik was zelfs bang dat ze beledigd zou zijn als ze erachter kwam dat alleen mijn moeder erbij was,en zij dus niet. Gelukkig heeft mijn moeder met haar contact gehad toen, en toen was ze een beetje bedaard. Uiteindelijk heeft ze samen met mijn vader en de vader van mijn ex op de hal gewacht,tot dat de kleintjes geboren zijn
Hier ook geen van beiden, ze mogen beneden in de woonkamer "wachten" maar verder komen ze niet hoor haha
Same here! Vindt het persoonlijk meer iets van jou en je man.....Mijn moeder hoefde daar echt niet bij
Ook geen van beide. Ik wil dat echt niet. Ik ben (als het goed is) in mijn huis, ik wil geen gastvrouw spelen. Ondanks dat dat echt niet hoeft natuurlijk, zou ik dat wel zo voelen. En had ik het wel gewild dan heeft mijn moeder MS, wat als consequentie heeft dat als ze überhaupt al zou komen, m'n vader ook mee moet (lieve man hoor maar toch, vind ik dat wel ietsje verder gaan) en niet de energie heeft om die hele bevalling mee te maken. En dan vind ik het helemaal zo'n harde dobber om m'n schoonmoeder wel te vragen. Dat klopt voor mijn gevoel dan niet. Nee hoor, ik zal iedereen vragen of ik moet bellen 's nachts (kan me voorstellen dat m'n vader m'n moeder niet uit bed gaat slepen midden in de nacht) en voor de rest zijn we lekker samen met de vk. Linda
Nee moeder niet, en zeker schoonmoeder niet Lig je daar met je bene wijd en schoonmoeder erbij neeeee Had tegen mijn moeder gezegt, je bent er ook niet bij toen het werd gemaakt, dus nu ook niet! Klinkt misschien erg hard, maar vind zoieds gewoon voor met z'n tweetjes. jessica
Bij de eerste mn moeder... al eindigde dat in een ks maar een groot gedeelte van de weeën was ze erbij. De 2de ene geplande ks dus niemand erbij. Ik was niet van plan om haar erbij te willen maar de bevalling duurde 2 volle dagen en savonds, de eerste dag belde ze en bood aan te komen en die avond is ze gaan rijden (3,5u) en de 2de dag was ze er dus bij. Mn man vond het ook erg fijn want ik had ze echt allebei nodig. Maar het was dus zeker niet zo gepland, mn schoonmoeder is een aardig mens maar ik hoef haar echt niet bij de bevalling... dat is me te intiem. Zo dik zijn we nu ook weer niet.
Ik wil mijn moeder in ieder geval in mn huis hebben op dat moment, of ik haar bij de bevalling wil hebben en of zij het wil dat zien we tegen die tijd wel.
bij mijn eerste kindje waren mijn moeder en mijn zus erbij.vond het super om mijn moeder erbij te hebben.bij de tweede moest ze oppassen op mijn oudste.en nu met de derde is ze helaas overleden. mijn schoonmoeder is een schat van een vrouw maar durf echt niet naakt bij haar in de buurt te zijn. deze keer gaat mijn mannetje mee en waarschijnlijk twee vriendinnen.en de beste vriend van mijn mannetje in de wachtkamer om hem af en toe op te vangen
Alleen mijn man en het medische personeel dat er moet zijn. Ik wil geen drukte om me heen en vind het allemaal iets te prive om met mijn moeder en zeker mijn schoonmoeder te delen.
Ik ben 2 keer bevallen.. Beide keren geen van beide aanwezig! Toen mijn vliezen braken, toen ik zwanger was van mijn dochter (1e) waren beide ouders aanwezig maar die zijn gelijk naar huis gegaan. Tijdens de bevalling van mijn zoon (helaas in het ziekenhuis) was mijn moeder bij mijn dochter en mijn schoonmoeder kwam in het ziekenhuis. Of ze er niet bij mocht zijn.. NEE! Voor mij alleen mijn man en de medici die er verplicht bij moet zijn.
Mijn moeder was er wel bij tijdens de bevalling, dit was ook niet zo gepland maar zo gelopen uiteindelijk. Ik had zelf erg veel aan de steun van manlief en mijn moeder, zou het zo weer doen.
Bij de eerste twee waren ze er geen aavn beide bij en nu ook niet. Ik vind een bevalling iets heel prive's en hoef daar niet veel mensen bij. Soms heb je geen keus natuurlijk. Maar ik ga weer voor een thuisbevalling met alleen manlief en de vk.
Bij de 1e was mijn moeder erbij, maar bij de 2e en nu straks bij de 3e doe ik het lekker alleen met mijn vriend, is toch iets van ons samen
Als ik er al iemand bij zou willen hebben (naast vriend, vk etc) is het mijn nichtje die ook knuffeltante van deze uk gaat worden. Maar lijkt me toch het fijnste om lekker met zijn 2e te kunnen zijn. Tijdens 1e bevalling nogal domper gehad door ongevraagde visite en dat wil ik echt niet nog een keer..
Bij de 1e wilde we samen de bevalling mee maken, en bij de 2e omdat het zo snel ineens ging is mijn moeder erbij geweest met mijn schoonzuster (die heeft heel mooie foto's genomen) en ondanks dat ik graag mijn moeder er weer bij zou willen hebben, wil zijzelf wel op de gang wachten maar niet meer bij de bevalling, ze vond het verschrikkelijk te moeten meemaken hoe ze de kleine meenamen direct na de bevalling zonder dat ze huilde en dat er ook maar iets werd gezegd... dus bij de volgende bevalling staat ze op de gang en hoop ik dat ze tegen die tijd toch wel "binnen" komt als het eenmaal staat te gebeuren... verder zou ik er niemand anders bij willen hebben ook niet mijn schoonmoeder, met je schoonmoeder ga je nou eenmaal vaak anders om dat met je eigen moeder en is het net ff iets anders, ik zou er niet aan moeten denken om haar erbij te moeten hebben tijdens de bevalling maar ja zo gaat iedereen weer anders met haar schoonmoeder om... een schoonmoeder zal het doorgaans toch echt niet erg vinden als de moeder van de vrouw erbij is hoor...tenminste lijkt mij niet .... liefs smoekie