Moeder en/of schoonmoeder ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tanja20, Jun 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wie is er bij jou bevalling aanwezig ?

1. Alleen moeder

2. Alleen schoonmoeder

3. Moeder en schoonmoeder

4. Geen van beide

5. Anders , namelijk ....

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Mamary

Mamary Actief lid

Jan 20, 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland

idem :thumup:

2. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Ik wil alleen dat mijn partner erbij is (naast de verloskundige/kraamhulp).

3. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

Oct 12, 2006
    298
    1
    0
    ik had in mijn eerste zwangerschap ook steeds het gevoel dat ik mijn moeder erbij zou willen hebben, soort van nodig.. heel gek gevoel was dat.
    Maar heb het niet gedaan,mijn man en ik hebben het lekker met zijn 2tjes gedaan.
    Waszo'n fijne intieme ervaring, ons kindje dat geboren werd.. ben blij dat ik dat met hem heb gedeeld en niet nog anderen erbij.

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Mijn vriend en mijn moeder waren erbij en ik vond het geweldig :D heb heel veel steun aan hun gehad.

5. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Mijn moeder was er bij, had het niet anders gewild :D

6. keizerin

keizerin Niet meer actief

Dat vind ik dus echt onbeschoft!
    Mijn moeder had dat met haar schoonmoeder die hoorde ze gewoon op de gang praten :(

7. amber1978

amber1978 VIP lid

May 7, 2007
    5,956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ik heb mijn moeder niet meer en mijn schoonmoeder wil ik er niet bij

8. glory

glory Lid

Jun 18, 2007
    7
    0
    0
    ik heb het met mijn vriend overgehad van wat te doen als je een trouwreportage hebt en niet bij de bevalling kan zijn (als ik zwanger mag raken).. toen zei hij dat beslis jij.. na lang er over na te denken heb ik besloten dat ik mijn schoonmoeder er absoluut niet bij wil hebben (ivm verleden) maar om mijn vriend toch niet teleur te stellen dan ook mijn moeder niet.. dus zou ik mijn beste vriendin vragen

9. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Hallo allemaal..

Ik heb een héle hechte band met mijn moeder, en heb altijd gezegd dat als ik ooit een kindje krijg dat zij erbij mag zijn.. Vroeger toen ik klein was en ik was ziek had ik haar ook graag om me heen, en nu nog steeds, hihi !
    En mijn vriend is er NATUURLIJK bij...! Voor hem is het ook allemaal heel spannend, en kan dan ook z'n ei kwijt bij m'n moeder! Máárrrr.. Ik vond het dus lullig voor zijn moeder, dus uit eerlijkheid heb ik haar erbij gevraagd..!
    Het had niet persé gehoeven van mij, maar zij was helemaal trots!

Ik heb nog nooit een bevalling meegemaakt, dus ik zie wel hoe ik het ervaar ! :D Laat het allemaal maar over me heen komen...

-xxx-

10. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    ik heb gekozen voor geen van beide ik moet er niet aan denken dat mijn moeder er bij is en mijn schoonmoeder al helemaal niet liefs kikkert

11. patricia12

patricia12 Bekend lid

Sep 28, 2006
    604
    0
    0
    limburg
    bij mij is mijn moeder er ook bij. mijn schoonmoeder niet want daar heb ik niet echt goed contact mee.

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    ik snap niet zo goed dat mensen bang zijn om hun schoonmoeder voor het hoofd te stoten door haar er niet bij te vragen en je eigen moeder wel.

De meeste mensen hebben toch een heel andere band met hun eigen moeder als met hun schoonmoeder. Je eigen moeder heeft jou ook gebaard en een groot deel van je leven verzorgd. Veel vrouwen voelen zich ook heel vertrouwd bij hun eigen moeder en vinden het dan ook niet erg om bij de bevalling in blote kont (en meer :) ) te liggen waar je moeder bij is. Wat toch wel heel erg anders is met je schoonmoeder.

Al had ik mijn moeder wel gevraagd dan had ik me geen moment druk gemaakt of mijn schoonmoeder er niet ook bij moest zijn of dat mijn man het erg zou vinden als zijn moeder er niet bij was. Ik vind dat ze dat gewoon moeten begrijpen. (daarbij hoeft je vriend niet in z'n blote gat te liggen tijdens de bevalling)

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    geen van beide

ik vind het iets persoonlijks van mijn vriend en mij alleen.
    daar wil ik verder geen 'overbodige' mensen bij hebben

14. Jee

Jee Bekend lid

Aug 17, 2006
    666
    0
    0
    Ik wil gewoon alleen mijn mannetje erbij hebben en hoop wel dat mijn ouders en schoonouders er wel meteen kunnen zijn als de kleine geboren is.Tijdens de bevalling liever geen goedbedoeld gezeur... ;)

15. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    ik wil mijn moeder er ook bij hebben.ze is ook bij mijn eerste erbij geweest. Mijn vriend vind dit ook prettig

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik ben dan nog wel niet zwanger... maar ik zou er ook niet aan moeten denken om 1 van beide erbij te moeten hebben..... En ze horen het pas, als het geboren is...

Wel een verhaal van mijn moeder: Mijn moeder ging bevallen van mn broer en mn vader had haar moeder gebeld. Komt ze zo de kamer inlopen, tilt dat laken op bij mn moeder en vraagt: goh is er hier al wat aan het gebeuren....

Sindsdien vinden mn oma en mn vader elkaar niet zo aardig meer...

17. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Met beide bevallingen is mijn moeder erbij geweest.
    Nu staat ze geboekt als oppas als ze in de buurt is.

ik wil heel graag mijn schoonmoeder erbij. Ze wilt het graag zelf ook maar vraagt er nooit om.
    Voor mijn man is dit de eerste bevalling en hij wilt nog niet wat hij wilt.
    We zien wel hoe het loopt. Mijn schoonmoeder woont 2 straten verder.

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb gekozen anders, heb namelijk geen idee hoe het gaat worden. mijn schoonmoeder iig absoluut niet haha mijn moeder vind ik prima, mijn man natuurlijk ook en mijn vriendin wil er heel graag bij zijn, maar ja, die zit natuurlijk met werk. ik stel me nergens op in. straks beval ik 3 weken te vroeg en zit mijn man voor z'n werk aan de andere kant van 't land. we zijn daar erg nuchter in, het komt zoals het komt :)

Share This Page