moeder en schoonmoeder bij de bevalling. tips?

Discussie in 'De bevalling' gestart door winniethepoeh, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Gewoon duidelijk vertellen aan je moeder en schoonmoeder wat je wel en niet wilt.. Dat zullen ze vast respecteren ;)..

Ikzelf wil alleen mijn vriend erbij hebben.. Opzich zal ik het 't ook wel alleen willen doen met vk en verpleegend arts.
    Wil sowieso niet hebben dat mijn vriend in mn "doos" gaat loeren, lijkt me heel genant!

2. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, duidelijke afspraken maken wat je wel/niet wilt.
    Ik zou mijn moeder en schoonmoeder er trouwens niet bij willen hebben. Niet dat ze niet lief zijn hoor, juist wel, maar ik wil (net als bij mijn 1ste bevalling) alleen mijn vriend en de verloskundige erbij. Meer dan genoeg vind ik, maar ieder zo het zijne natuurlijk :)

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn moeder had misschien ook wel graag haar kleindochter geboren zien worden, helaas pindakaas. We hebben het met zijn tweeën "gemaakt" en is er met zijn tweeën (plus gyn en zuster) eruit gekomen.

Ik zou duidelijk afspraken maken van te voren. Ook zou ik je VK inlichten over deze afspraken. Stel dat de weeën zo heftig worden dat je niet meer uit je woorden kan komen, of je niet kan uiten, dan kan zij het van je overnemen om jouw wensen te behartigen of ze alsnog de kamer uit kan bonjouren. Ook deze afspraken goed met je vriend doornemen.

Mijn man vond het ook heel erg om mij te zien pijnlijden, maar dat was op dat moment even zijn probleem niet de mijne. Ik had wel andere dingen aan mijn hoofd;)

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb geen ervaring maar ik moet er niet aan denken dat er iemand anders buiten mijn man aanwezig is. Ik wil het zo rustig mogelijk om me heen.. Ik wil niet eens dat de familie's weten dat ik aan het bevallen ben. Heb echt geen behoefte aan mensen op de gang die op mij wachten.. &ik vind het gewoon geen rustgevende gedachte dat ze weten dat ik aan het bevallen ben er wachten tot de kleine er is.
    Dus hier is de afspraak pas bellen zodra ik het zeg.

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    hmm ik zei ook altijd dat mijn man niet in mijn doos mocht loeren maar tijdens de bevalling maakte het me allemaal geen drol meer uit. Sterker nog, bij de geboorte van onze zoon was hij zelfs de eerste die onze zoon over zijn hoofdje streelde en aanraakte terwijl hij nog in mij zat, vind dat wel een bijzonder idee. En een trauma heeft ie ook niet opgelopen, maar het is dan ook geen watje gelukkig.

6. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Als je vriend niet heel sterk in zijn schoenen staat, lijkt het me niet zo handig om hem als taak te geven om je moeder en of schoonmoeder weg te sturen als jij dat wil. Je moet op zo'n moment tijdens de bevalling ook nog maar in staat zijn om het hem duidelijk te maken, en dan moet hij dat overbrengen... als ik je verhaal lees zie ik hem dat niet doen eerlijk gezegd (kan het mis hebben hoor, maar dat was mijn eerste indruk). Je hebt er niks aan als hij niet in staat is om jouw grenzen tijdens de bevalling te helpen bewaken. Bespreek het dus ook zeker met je VK.

En mijn moeder had het vast ook geweldig gevonden om haar kleindochter geboren te zien worden. Mijn vader ook. Mijn schoonouders ook. Maar dat is hun wens en dus ook hun probleem. Ik wilde het niet, en dat was leidend. Ik ga niet over de invulling van andersmans wensen ;)

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ TS: heb je 't al besproken met de dames? Ben wel benieuwd :)

8. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

@ MvS: wel met mijn moeder en die zweert dat ze echt wel weg gaat als ik daarom vraag... maar ik twijfel heel erg of ze dat dan ook idd gaat doen.
    En jullie hebben wel gelijk wat betreft mijn man, het is een schat en dat is meteen het grootste probleem: hij wil het altijd iedereen naar de zin maken... Dus ik betwijfel ook wel of hij ze zal wegsturen.

Ik heb ze nog niks toegezegd gelukkig, we hebben alleen gepolst of ze het EVENTUEEL zouden willen, met echt de nadruk op eventueel...

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Als je dat graag wilt dan zou ik dat zorgvuldig afwegen en goede afspraken maken. Persoonlijk zou ik het nooit doen. Je moet het zelf doen als vrouw en iedere vorm van afleiding is vreselijk irritant en kan er zelfs voor zorgen dan de frequentie van de weeen afnemen.

Bij de bevalling van mijn tweede dochter was de verloskundige er op tijd om dingen klaar te zetten. Ik merkte dat mijn weeen afnamen en me niet zo kon ontspannen. Iedereen (incl man) is naar beneden gegaan en daarna ging het beter. Ik kon me meer ontspannen en raakte in de goede 'trance'.

Als je beslist om je moeder en schoonmoeder bij de bevalling te laten zijn dan heb ik wel een aantal tips voor je:
    - Wacht tot de ontsluiting flink opgang is.
    - Duidelijke afspraken maken.
    - Houdt zelf de regie in handen.

Als je blijft twijfelen dan zou ik het niet doen.

Deel Deze Pagina