Van beide kanten was de wieg bewaard. Aan beide moest het e.e.a gebeuren en vond ik beide wiegen te laag, dus hebben we een nieuwe wieg gekocht. Van mijn moeder heb ik een aantal kleding stukken gekregen die ik vroeger gedrage heb, waaronder mijn lievelings jurkje. Helaas zitten hier vlekken in die er niet meer uit gaan dus of ik onze puk ze aan trek (als het een meisje is) weet ik nog niet. Mijn schoonmoeder heeft de wandelwagen waar mijn man in gelegen heeft nog. Zo'n grote ouderwetse met van die spaakwielen. Hopeloos onhandig als je met de auto weg gaat, maar o zo mooi. Dat wordt dus onze pronk wagen voor de wandelingen in het dorp. Voor de rest heb ik alle babyspullen van mijn zus. Daar zit o.a een badcape tussen die mijn moeder nog voor ons gebruikt heeft en een gehaakte kruikhoes die al weet ik veel hoeveel generaties mee gaat. Ik hou wel van dat 'oude' spul. Een paar van die ouderwetse gehaakte dingen... het heeft wel wat.
ik heb ook nog wat kleertjes van vroeger. vooral die luiertruitjes. echt kei lief1 en ja hoor die gaan aan! ik vind dat leuk. wat je zelf nog aan hebt gehad omdat dat jou kindje ook weer aan te doen. zeker zomaar thuis, lekker kroelen bij papa en mama.
Mijn moeder had ook luiertruitjes van ons nog, maar die zijn echt super onpraktisch. Die gebruik ik niet meer.
Wij hebben ooit brand gehad, dus ik heb niet zoveel van vroeger. Wel heeft mijn vader onze oude wieg wit gespoten, dat is echt super geworden. Die komt op onze slaapkamer. Er waren ook nog lakentjes bij de wieg, maar die vond ik niet zo mooi. Gelukkig heb ik een moeder waar ik dat tegen kan zeggen... . Ik heb ook nog een oud wandlampje met hertjes erop (retro), echt supergaaf, maar het past helaas niet bij de stijl van de babykamer, dus ik denk niet dat die komt te hangen.
ik heb nog een paar snoesige jurkjes die ik zelf aan heb gehad, als k ooit n meisje krijg, trek ik die bij haar aan ook nog mn kinderstoel.... moet alleen even opnieuw geverft worden
Mijn zoontje heeft in hetzelfde wiegje geslapen als ik. Hij is gedoopt onder hetzelfde doopkleed als de oma van mijn vader, mijn opa, mijn vader en ik (en dan daar de broers en zussen allemaal van) en hij speelt heel vaak met de rammelaar die van mijn opa is geweest.
Mijn schoonmoeder had nog een wiegje in de aanbieding , daar heeft mn vriend en mn 2 schoonzussen nog in geleden. En de kinderen van mn schoonzus.. Harstikke leuk , maar dat ding heeft 5 jaar (of langer) op zolder staan rotten.. Dus ik sla even over.. koop liever wat nieuws.
Ik ga de onze familiewieg weer gebruiken, hij is inmiddels zo`n 60 jaar oud. Die heeft mijn opa gemaakt, en al mijn ooms en tantes hebben er in gelegen. 8 stuks. Ook veel neefjes en nichtjes (ik heb er 17) en mijn broertje en zusje en ik hebben erin gelegen. En ons zoontje ook, dus ik wil dit kindje er ook in. Verder zijn er nog wat lakentjes bij van vroeger. En ik heb mijn eerste truitje nog. Die heb ik Julian niet aangedaan omdat hij er niet echt mooi meer was.
Mijn schoonouders hebben ook vanalles bewaard. Echt superlief, alleen het is allemaal zo, hoe moet ik het zeggen, vies en ouderwets... En ik ben nog al kritisch... Ze hebben allemaal gebreide kleertjes (de meeste hebben vlekken) in de lelijkste kleuren. En wandkleden die mijn schoonmoeder zelf heeft gemaakt. Die zijn wel superleuk maar niet in de stijl van ons kamertje. Ik heb ze voorzichtig gezegd dat ik het iets anders wilde en er 'wat ben ik een zeikerd he?'aan toegevoegd. Gelukkig kan ik alles tegen ze zeggen, maar ik vond dit toch moeilijk. Maar ik zou echt niet iets ophangen of bij mijn kindje aantrekken wat ik niet mooi vind... Toch vraag ik dit weekend of ik er nog even tussen mag kijken, vind het wel leuk als onze kleine een pakje aan krijgt die papa ook aan heeft gehad. Dan zoek ik natuurlijk wel de meest normale uit... Of mijn ouders nog wat hebben weet ik eigenlijk niet, ik ga het zo meteen vragen. Ik weet wel dat mijn zus en ik onze babykleertjes altijd gebruikten voor de poppen. Ik hoop dat we die nog hebben, waren erg schattig!
Ik heb van mezelf 2 truitjes,1 rompertje, 1 vestje en een broekje. Verder gaan we waarschijnlijk de kinderstoel gebruiken. Ook hebben we oud speelgoed van onszelf zoals een poppenbedje en blokken e.d. Vind het dzo'n bijzonder idee dat ik in die kleertjes heb gelegen!
Mijn schoonmoeder heeft niets meer, maar mijn moeder heeft nog wel wat speelgoed en verder de kinderstoel, de box en het ledikantje. Erg leuk. Toen we op vakantie in Nederland waren heeft Sem daar mooi gebruik van kunnen maken. Leuk toch, in hetzelfde bedje slapen als mama.....
Jaaa, mijn papa heeft zelfs de kinderstoel waar wij vroeger in zaten nog opnieuw geverfd op de dag dat hij onverwachts stierf...Die is dus wel bijzonder voor mij en Inge zit er heel vaak in! Verder fotoalbums, ons oude bedje, zelfs het dekentje waar ik als baby onder lag! Knutsel en kleiwerkjes van vroeger, onze eerste teken ing op de kleuterschool, onze eerste schoentjes etc. Ben heel blij dat ze dat gedaan heeft!
Ik had nog een hele zak babykleertjes van mij van vroeger........en ben hem kwijt ...vind dat zo erg heb me rot gezocht
Ik heb een soort stoeltje wat je in drie standen kan zetten, gemaakt door mijn opa. Helaas heb ik mijn opa nooit gekend, maar mijn tante, mijn moeder en mijn broer en ik hebben er in gezeten. Dus ik neem hem ook mee als de kleine komt! Daarnaast hebben wij in de huiskamer (ouderlijk huis) een foto hangen van mij en mijn broer, mijn broer was 2,5, en ik was 1 jaar oud. Op die foto heb ik een leuk jurkje aan, en ik heb dat jurkje ook meegenomen om later; mochten we een dochter krijgen; aan te doen.
Onze zoon heeft in het wiegje gelegen waar ik en mijn zus zelf oo in hebben gelegen. Vond ik erg bijzonder! Verder had ik wel een tas met bewaade kleertjes, waarvan Thomas een tuinbroekje en een bruin vestje heeft aangehad! De rest vond ik te gedateerd of te meisjes-achtig. Ook heeft mijn moeder van eend eel vand e lakentjes waar ik onder sliep (gedeelte met een borduursel er op), samen met een nieuw stofje eenovertrekje gemaakt voor over het duo-dekentje.. Wel erg leuk hoor! Helass past Thomas 'mijn' kleertjes niet meer, slaapt hij al lang al in een ledikant in een slaapzakje en evt onder een groter dekentje... Maar ga het zeker weer uit de kast trekken bij een evt 2de!
Jah! Het wiegje waar Tygo in ligt is mijn eigen wiegje (en mijn broertje en 2 zusjes en 2 nichtjes hebben er ook in gelegen) en ik heb een doos kleding gekregen van mijn moeder. Wij kregen een jongen dus mijn spulletjes zitten er niet tussen... maar als ik een meid krijg heb ik alwel wat jurkjes in de doos bij mijn meoder zien zitten
Ik heb ook van die leuke dingen gekregen, mijn oude slaapknuffel die staat nou bij mn zoontje op de kast en mn ouder hobbelpaard die mn opa heeft gemaakt ik vindt het wel bijzonder
Ja wij hebben hier best veel van mijn vriend: Een paar klompjes Paar regenlaarsjes Eerste Schoentjes Eerste loopschoentjes Eerste Sokjes Eerste Rompertje 2 Kledingpakjes achtige dingen Laken met zijn naam erop geborduurd Babyhandoek Zijn eerste bestek Gebreide trui Zijn eerste 2 ajax shirts bluhhhhhh Alle kaartjes die zijn ma heeft gehad voor zijn geboorte (meer dan 200 plus nog eens meer dan 200 van voor de geboorte) Zijn eerste knuffels Zijn speelgoed Zijn eerste boekjes Allerlei bordjes voor op de muur met spreuken. Zijn rapporten Al zijn tekeningen en volgens mij nog veel meer, ze heeft sowieso nog een ouderwetse wieg staan waar Vincent in gelegen heeft, die wij mogen hebben! En van mij heb ik alleen fotos, mn geboortebord, en mn kleedje.
sophie heeft in mijn wieg gelegen, die staat nou op zolder voor een eventueel volgend wonder. ze slaapt nu in het ledikantje waar mn vriend in heeft gelegen. ik heb een jurkje mt62 van vroeger die ze aan heeft gehad. ook heb ik schoentjes mt 21 op haar kamertje hangen. plastice sleutelbos waar ik 30 jaar geleden mee heb gespeeld en mn moeder heeft een mand vol speelgoed waar ik , mn zussen en mn nichtjes mee gespeeld hebben. best veel dus en nog wat dekentjes en slabbetjes