Heb alleen het eerste bericht gelezen. Ik vind je niet een zeikerd. Mijn ouders roken als ketters en ik heb al aangegeven dat onze kleine straks niet bij hun thuis komt. Het staat daar letterlijk blauw van de rook. Verder... De islam is ook niet mijn keuze, maar je moeder en zusje hebben jouw keuze gewoon te respecteren. Dito trouwens met schelden. Het is toch jouw huis? Dan hebben ze zich aan jouw regels te houden.
Jou huis, jou regels, jou kind en jou keuzes! Kunnen ze dit niet accepteren is dit hun probleem! Ik houdt heel veel veel van mijn fam. maar wens wel met respect behandelt te worden, zeker in mijn eigen huis. Take it or leave it.
Jeetje wat een lastige situatie .. Vind het trouwens leuk om te horen dat je moslim bent geworden, dat is een teken van echte liefde als je dat voor je man doet .. ( neem aan dat hij al moslim was ) Miss moet je zusje er wel aan wennen dat je nu moslim bent en weet ze er niet goed mee om te gaan ... Miss helpt een goed gesprek waarin je verteld wat het allemaal in houd ed .. of helpt praten niet ?
Nu ga ik heel erg offtopic maar mij lijkt het dat je zoiets doet voor jezelf en niet voor je man . Kan me wel indenken dat het moeilijk moet zijn voor je moeder en zus dat je moslim geworden bent en dat je zoon een "vreemde" naam krijgt maar ze moeten je wel respecteren! Hopelijk krijg je het uitgepraat. Succes ermee!
Uiteraard doe je het voor jezelf maar toch ook een beetje voor je man ... Bedoelde er niets verkeerds mee, bedoelde het goed
Helemaal mee eens.. Ben zelf ook een Nederlands bekeerde moslima (dus niet voor mijn man maar uit volle overtuiging, denk de ts ook niet voor haar man want dan heeft een bekering geen nut of waarde), en mijn ouders en zus zijn het er ook niet altijd mee eens geweest en hebben het lastig gevonden (voornamelijk de bedekking). Maar heb nooit gereageerd op hun opmerkingen of geklaag over mijn leven, dan is het ook snel afgelopen voor hun wanneer ze merken dat het me niks doet/deed. Tegenwoordig weten ze wel beter en zijn ze er ook van overtuigd dat de Islam niet is zoals G.W., de nos of het rtlnieuws voorschoteld. Zou hun gezeur dus gewoon straal negeren en overgaan op andere zaken wanneer ze weer beginnen en anders gewoon duidelijk zeggen dat je er geen zin in hebt en het contact wat verminderen. Over het rookverhaal kan ik je helaas niet adviseren, lijkt me niet fijn meid.
Ik zou zoiets zelfs niet een héél héél klein beetje doen voor mijn man. Is zoiets dat je moet doen voor jezelf, uit echte overtuiging... Anders moet je er zelfs niet aan beginnen. Maar goed, je zult het idd niet slecht bedoelen én daar gaat het nu ook helemaal niet,over. Wat meryem zegt, vind ik wel heel goed verwoord! Lijkt me idd heel wijs om het zo te doen.
eh, t gaat niet over de bekering hoor, maar over de familie! Laten we het onderwerp niet veranderen. Ik denk ook zoals eerderen al zeiden: jouw huis, jouw verzoek om iets te laten. Zouden ze zich toch aan moeten aanpassen. Je kan iemand karakter niet veranderen, maar je zusje zou toch haar best kunnen doen mbt het gescheld. zo zie ik het. En je moeder, tja, ik las het al in het verhaal, met zus erbij ben je de kwaai, zonder zus heb je gelijk. Zou eens daarover praten met je moeder en dat je graag zou zien dat je haar mening geeft als je zus erbij is en dan niet meer de mening veranderen. Is wel zo eerlijk. Ik weet t, makkelijker gezegd allemaal dan gedaan. Maar ik wil je veel succes wensen!
hoi dames, daar ben ik weer! Ik ben vandaag naar mijn moeder geweest en we hebben toch wel heel veel dingen uitgesproken! Later heb ik met mijn zusje gesproken en met haar ook een lang en goed gesprek gehad! Ze geeft zelf aan dat ze gewoon in moeilijke fase zit en dat het niet aan mij ligt! Ik ben een makkelijke persoon om op af te reageren, zegt ze. Niet dat dat het goed praat, maar toch. Mijn zusje vindt het feit dat ik moslim ben niet eens meer zo erg, maar ze is gewoon aan het puberen, zegt ze! Dus nou, ja ik hoop dat het nu beter gaat en we zien wel verder. Ben in ieder geval blij dat ik mijn hart heb gelucht. Even voor de duidelijkheid, ik kende mijn man niet eens voordat ik moslim werd. Ik ben uit eigen initiatief moslim geworden en heb ik dit puur en alleen voor mezelf gedaan! Vind het eigenlijk niet zo slim als je zo'n belangrijke en grote beslissing maakt voor iemand anders. Ik denk ook niet dat dat echt gaat werken! Maar goed, dit was dus even om alle geruchten uit de wereld te helpen! Bedankt iedereen voor de adviezen!
Wat goed dat dat goed gesprek er gekomen is met je moeder en zusje! Hopelijk verbetert het nu! En ik vind dat idd ook niet slim ...
Goed om te lezen dat de lucht wat geklaard is! Verder is het door andere ook gezegt.. jou huis jou regels! Ik zou het ook niet prettig vinden als mijn familie zo zou praten waar mijn kids bij zijn! Groetjes Aicha